» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 248 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

Google Ads är en online-annonseringsplattform som utvecklats av Google. Den gör det möjligt för företag att skapa annonser som visas på Googles sökmotorresultatsidor och andra Google-webbplatser. Annonserna kan vara textbaserade, bildbaserade eller videobaserade och riktar sig till användare baserat på deras sökord, geografiska plats och andra faktorer. Google Ads fungerar på en budgivningsmodell där företag betalar för varje klick eller visning av sina annonser. Detta hjälper företag att nå en bredare publik, öka webbplatsens trafik och potentiellt öka försäljningen.

Senaste nytt kring Google Ads

Adobe släpper tredje generationen av sin AI-bildmodell Firefly

Adobe har släppt den tredje generationen av sin AI-bildmodell Firefly, som nu har utökats över hela sitt designuniversum. Den nya versionen, Firefly Image 3, innehåller en rad nya funktioner för appar att använda i Photoshop och InDesign, samt en ny webbapp för Firefly. Adobe lägger till verktyg för både nya användare och professionella, inklusive en ny text-till-bild-verktyg som låter människor skapa bilder på sekunder. Trots att Firefly har genererat 7 miljarder bilder sedan lanseringen för ett år sedan, är majoriteten av besökarna på Fireflys webbplats helt nya för Adobe.

Direktlänk Dela Digiday Media fördjupade i förrgår
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

Google Ads introducerar generativa bildverktyg för Demand Gen-kampanjer

Google Ads introducerar AI-drivna generativa bildverktyg för Demand Gen-kampanjer. Verktygen möjliggör för annonsörer att skapa högkvalitativa bildtillgångar med textprompter och generera liknande variationer av befintliga högpresterande bilder. Nya AI-drivna kreativa funktioner kommer till Demand Gen-kampanjer för att ta visuell berättande till nästa nivå. Med generativa bildverktyg kan du nu skapa en mängd olika lockande bildtillgångar på bara några steg. Detta är det senaste tillskottet till Demand Gen, en serie verktyg som introducerades förra året för att hjälpa annonsörer att skapa och omvandla ny efterfrågan med visuell berättande på YouTube, YouTube Shorts, Discover och Gmail.

Direktlänk Dela MSPoweruser fördjupade 16 april

Google lanserar AI-funktioner för att förbättra annonsering

Google lanserar nya generativa AI-funktioner för Demand Gen-kampanjer i Google Ads. Verktygen, som drivs av Googles artificiella intelligens, låter annonsörer skapa högkvalitativa bildtillgångar med hjälp av textprompter på bara några steg. De AI-drivna kreativa funktionerna syftar till att förbättra visuell berättande för att hjälpa varumärken att generera ny efterfrågan på Googles plattformar, inklusive YouTube, YouTube Shorts, Discover och Gmail. Michael Levinson, vice VD och general manager för Social, Local och Vertical Ads på Google, säger att annonsörer behöver diversifiera sin kreativa strategi med flerformatsannonser för att hålla publiken engagerad och leverera resultat. Generativa bildverktyg rullas ut globalt till annonsörer på engelska, med fler språk som kommer senare i år. Google betonade också sitt åtagande att utveckla generativ AI-teknologi ansvarsfullt, med principer för rättvisa, integritet och säkerhet.

Direktlänk Dela Search Engine Journal fördjupade 16 april

Människoskriven reklamtext slår AI-genererad: Studie

En studie utförd av Hop Skip Media har jämfört effektiviteten hos människoskriven reklamtext och AI-genererade annonser. Resultaten visade att människoskrivna annonser presterade betydligt bättre än AI-genererade. Människoskrivna annonser fick 45,41% fler intryck och 60% fler klick, vilket resulterade i en betydligt högre klickfrekvens. Dessutom hade de människoskrivna annonserna en lägre genomsnittlig kostnad per klick, vilket indikerar potentiellt större effektivitet vid förvärv av klick. Studien pekar på vikten av mänsklig förståelse för målgruppens känslor, behov och önskemål, samt kreativitet och emotionell attraktionskraft vid skapandet av effektiv reklamtext.

Direktlänk Dela Search Engine Journal fördjupade 2 april

Afrikanska företag kan nu använda Googles AI-chattverktyg för annonser

Företag över hela Afrika kan nu använda Googles Gemini AI-drivna chattliknande verktyg för Sökanannonser. Verktyget är utformat för att hjälpa företag i Afrika och över hela världen att öka sin online synlighet. I regioner som subsahariska Afrika, där internetpenetrationen ökar snabbt, blir förmågan att effektivt nå kunder genom onlineannonsering allt viktigare för företagstillväxt. Googles konversationserfarenhet förenklar skapandet av annonser, vilket gör det möjligt för företag av alla storlekar att enkelt skapa kampanjer som når ut till lokala publik. Företag som använder den konversationella upplevelsen i Google Ads är 42% mer benägna att publicera sökkampanjer med ´Bra´ eller ´Utmärkt´ annonsstyrka.

Direktlänk Dela TechTrends Kenya fördjupade 19 februari

Googles nya språkmodell Gemini kommer användas med Google Ads

Google har nyligen lanserat Gemini, en ny språkmodell som är tänkt att utmana den marknadsledande GPT-4 från Open AI. Nu har det blivit offentligt att Gemini också kommer att användas tillsammans med Google Ads, vilket kommer att ge annonsörer möjlighet att skapa bättre kampanjer. Enligt Google Ads & Commerce Blog kommer det att vara möjligt att kommunicera med Gemini innan en kampanj publiceras, vilket ger annonsörerna en chans att fila på detaljerna för att få maximalt genomslag.

Direktlänk Dela Computer Sweden fördjupade 19 februari

De bästa AI-verktygen för marknadsföring

Om du inte använder AI (Artificiell intelligens) verktyg i dagens era kan det vara en stor förlust för ditt företag. Marknadsföring har varit den mest dynamiska sektorn som formas av tekniska transformationer och nya trender. Traditionell marknadsföring har ersatts med digital marknadsföring; nu förändrar AI-marknadsföringsverktyg utrymmet med en rad automatiseringar. AI-marknadsföringsverktyg är utmärkta sätt att hantera konkurrensen och komma upp med en effektiv strategi för att öka avkastningen på investeringen (ROI). Här är de bästa AI-marknadsföringsverktygen för att omvandla din online marknadsföringsutblick: Jasper AI, Planable, Click Up, Optimonk AI, Adverity, Drift, Brand24, Semrush.

Direktlänk Dela Trade Flock fördjupade 13 februari

Google byter namn på sin AI-assistent Bard till Gemini

Google har annonserat en strategisk förändring där företaget byter namn på Bard till Gemini, vilket speglar integrationen av sin AI-modell över olika tjänster. Namnbytet syftar till att förenkla Googles AI-närvaro och budskap. Google utökar även tillgängligheten för Gemini på mobila plattformar för att engagera fler användare. Bard, nu Gemini, är Googles konversationella AI-assistent som konkurrerar med OpenAIs ChatGPT. Gemini, en rekommendationsmodell för LLM, ligger till grund för flera av Googles AI-tjänster och integreras för närvarande i många Google-tjänster, inklusive Google Ads.

Direktlänk Dela CMSWire fördjupade 8 februari

Förbättringar i GPT-4 hjälper till med PPC-marknadsföring

Generative AI, specifikt GPT-4, har visat sig vara användbart för olika PPC-uppgifter som att hantera sökord, skriva annonstext och hjälpa till med publikutveckling. Trots detta finns det utmaningar, till exempel att avgöra vilken befintlig domänexpertis som ska prioriteras, koppla till företagsdata och integrera i etablerade arbetsflöden. För att lösa dessa problem kan PPC-marknadsförare fokusera på fyra aspekter: promptteknik, plugins, anpassade GPTs och åtgärder.

Direktlänk Dela Search Engine Land fördjupade 1 februari

Google lanserar nya uppgraderingar för AI-modellen Gemini

I december lanserade Google AI-modellen Gemini för att utmana marknadsledande Chat GPT från Open AI. Nu introducerar Google nya uppgraderingar för verktyget. Annonserare kan nu använda tekniken i Google Ads för att skapa kampanjer och producera kreativt bildmaterial. Google Ads är nu tillgängligt för engelskspråkiga annonserare i USA och Storbritannien och kommer att lanseras globalt för alla engelskspråkiga annonserare inom de kommande veckorna. Tillgången på fler språk kommer att lanseras under de kommande månaderna.

Direktlänk Dela Resumé fördjupade 25 januari

Utforska de bästa AI-verktygen för skrivning: Rytr, Jasper.ai och Copysmith.ai

Rytr, Jasper.ai och Copysmith.ai är tre AI-baserade skrivverktyg som erbjuder olika funktioner för att förbättra skrivupplevelsen. Rytr erbjuder AI-drivna skrivrutor och bloggskrivningsmallar och har även en chattfunktion. Jasper.ai, tidigare känt som Jarvis.ai, har kraftfulla verktyg för långformatinnehåll och SEO-innehåll. Copysmith.ai är speciellt utformat för e-handelsorganisationer, med integration med olika andra verktyg och stöd för innehållsskapande på över 60 språk.

Direktlänk Dela BollyInside fördjupade 22 januari
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

ChatGPT tar sig an kärlek: Ny app omvandlar dejtingmeddelanden

En innovativ AI-app för att skapa flirtiga meddelanden genererar årligen 17 crore rupier. Appen revolutionerar digital dejting och har fått 1,5 miljoner nedladdningar på 4,5 månader. Att använda AI i nischmarknader är en ny trend i teknologi- och dejtingkorsningen. En utvecklare har utnyttjat den lukrativa världen av dejtingappar och skapat en sensation. Deras skapelse, en ChatGPT-drivna app designad för att hjälpa till med att formulera det perfekta flirtiga svaret, gör succé och tjänar hela 17 crore rupier per år. Efter en gratis provperiod betalar användarna 600 rupier per vecka för att få tillgång till appens funktioner.

Direktlänk Dela News9 Live fördjupade 19 januari

Recension av Writesonic: En AI-skrivgenerator

En frilansskribent och SEO-specialist har testat AI-skrivgeneratorn Writesonic och delar sina erfarenheter i en recension. Writesonic påstår att den kan skapa varumärkesartiklar som rankar #1 på Google på några minuter. Skribenten testade detta genom att använda Writesonics olika funktioner, inklusive sökordsforskningsverktyget, AI-artikelförfattaren och SEO-kontrollen och optimeraren. Skribenten fann att Writesonic erbjuder ett välutformat gränssnitt, viktiga verktyg för sökordsforskning, artikelhantering med AI, SEO-optimering och ett omfattande bibliotek med mallar. Trots detta fann skribenten att det är osannolikt att användare kommer att nå toppen av sökmotorresultaten enbart genom att använda plattformen. Skribenten rekommenderar att komplettera Writesonic med en omfattande SEO-strategi för att nå toppen av SERP.

Direktlänk Dela Unite.AI fördjupade 8 januari

Google BARD: Ett revolutionerande verktyg för företagsautomation och rapportering

Google BARD, som står för Business Automation and Reporting Dashboard, är ett kraftfullt verktyg som kan revolutionera sättet företag fungerar. Med sitt breda utbud av funktioner och förmågor erbjuder Google BARD företag möjligheten att effektivisera sina verksamheter, förbättra effektiviteten och fatta datadrivna beslut. Google BARD kan automatisera olika affärsprocesser, vilket sparar tid och resurser. Dessutom ger Google BARD företag en omfattande rapporteringsdashboard som konsoliderar data från olika källor. Google BARD erbjuder också kraftfulla analysfunktioner och integreras sömlöst med andra Google-verktyg och tjänster. Google BARD är också mycket anpassningsbart, vilket gör att företag kan skräddarsy det efter sina specifika behov.

Direktlänk Dela Anyuak Media fördjupade 4 januari

Fira helgerna med SEJ:s bästa artiklar från 2023

SEJ:s Festive Flashback-serie löper från 21 december till 5 januari och presenterar dagliga läsningar om betydande händelser, grundläggande strategier och tankar från ledare inom SEO-industrin. År 2023 har varit händelserikt inom SEO och våra bidragsgivare har producerat framstående artiklar för att hålla jämna steg och spegla dessa förändringar. Med ankomsten av generativ AI som ChatGPT och Bard finns det nu en hel rad ytterligare saker som PPC-kontohanterare kan automatisera. Generativ AI kan göra mycket mer än att bara föreslå några extra rubriker för responsiva sökannonser (RSAs), så här delar jag exempel på hur man använder GPT för att konfigurera och optimera Google Ads.

Direktlänk Dela Search Engine Journal fördjupade 1 januari

AI-drivna sökordsforskningsverktyg förbättrar effektiviteten i annonsering

AI-drivna sökordsforskningsverktyg hjälper företag och marknadsförare att identifiera, bedöma och välja lämpliga sökord för sina onlineannonser och sökmotoroptimeringskampanjer. Dessa verktyg är idealiska för att effektivisera sökordsforskningsprocessen genom att automatisera och förbättra olika aspekter av den. De kan hjälpa till med allt från sökordsupptäckt och konkurrentanalys till innehållsoptimering och prestandaspårning. Verktygen kan också hjälpa till att automatisera budgivningsprocessen för sökord i betal-per-klick-kampanjer och justera buden i realtid baserat på olika faktorer som konkurrens och konverteringsgrad. Genom att använda dessa AI-sökordsforskningsverktyg kan annonsörer fatta mer informerade beslut om sina sökordsstrategier, optimera sina annonseringsbudgetar och driva bättre annonsverkningsförmåga.

Direktlänk Dela MarTech Series fördjupade 27 december

Nasdaq kan stiga 15% 2024, Amazon och Alphabet kan nå 2 biljoner dollar

Nasdaq Composite sjönk med 33% under 2022, men har gjort en stark återhämtning under 2023 med en ökning på 44%. Historiskt har indexet följt en nedgång på över 10% med två starka återhämtningsår, vilket indikerar att Nasdaq kan stiga med cirka 15% under 2024. Denna ökning kan potentiellt öka värdet på Amazon och Alphabet till över 2 biljoner dollar, vilket skulle göra dem till medlemmar i en klubb som för närvarande endast inkluderar Apple och Microsoft. Amazon och Alphabet anses vara värda att köpa oavsett vad som händer nästa år, på grund av deras starka närvaro på stora marknader.

Direktlänk Dela The Motley Fool fördjupade 27 december

Midjourney revolutionerar marknadsföring med AI-drivna insikter och tekniker

Midjourney är en banbrytande plattform som omdefinierar marknadsföringslandskapet genom att använda artificiell intelligens (AI) för att förbättra varumärkesengagemang och publikanslutning. Plattformen erbjuder innovativa sätt att transformera marknadsföringsstrategier, inklusive skapande av AI-avatarer för reklam, produktmockups, bildredigering, branding och logotyper, samt skapande av marknadsföringsvisualiseringar. Dessutom kan Midjourney integreras med andra verktyg som PromptFolder, Constant Contact, Google Ads, Brand24 och Influencity för att förbättra dess effektivitet för marknadsföringsändamål.

Direktlänk Dela AMBCrypto fördjupade 24 december

Google kan optimera företaget med hjälp av AI

Google överväger att bli ett generativt AI-företag och kan komma att ´optimera´ företaget med hjälp av nya AI-funktioner. Enligt en rapport kan AI redan ta över människors jobb på Google. Rapporten citerar källor som säger att Google avser att ´konsolidera personal, inklusive möjliga uppsägningar, genom att omplacera anställda vid sin stora kundförsäljningsenhet som övervakar relationer med stora annonsörer´. Jobben blir lediga eftersom Googles nya AI-verktyg har automatiserat dem. Rapporten säger att en framtida omstrukturering redan tillkännagavs vid ett möte med Google Ads förra veckan.

Direktlänk Dela Ars Technica fördjupade 21 december

Maskininlärning revolutionerar digital marknadsföring genom Google Ads

Maskininlärning förändrar landskapet för digital marknadsföring, särskilt genom Google Ads. Genom att använda maskininlärning kan marknadsförare förbättra sin annonsinriktning, budgivningsstrategier, anpassning av annonsmaterial, personalisering, avkastning på investeringar (ROI) och totala annonsprestanda. Maskininlärning i Google Ads gör det möjligt för marknadsförare att analysera stora mängder data och identifiera mönster och användaravsikter. Detta möjliggör mer exakt och effektiv inriktning, vilket når den mest relevanta och mottagliga publiken. Maskininlärningsalgoritmer optimerar budgivningsstrategier, justerar bud i realtid och maximerar ROI genom att hitta de mest värdefulla klick och konverteringar. Genom att dynamiskt anpassa annonsinnehåll, personalisera upplevelser och analysera användarsvar kan marknadsförare skapa skräddarsydda och relevanta annonser som resonerar med enskilda användare, vilket i slutändan driver högre engagemang och konverteringsfrekvenser.

Direktlänk Dela Robots.net fördjupade 16 november

Google stämmer bedragare för missbruk av AI-teknologi och upphovsrätt

Google har stämt bedragare som upprättat sociala medier-konton på Facebook för att uppmuntra människor att ladda ner en falsk version av Bard, fylld med skadlig programvara. Detta i takt med att teknikföretag skyddar användare mot bedragare som försöker dra nytta av generativ artificiell intelligens (GAI). Google har även tagit rättsliga åtgärder mot två grupper av bedragare för att skydda användare av sin GAI-teknologi Bard. En annan stämning av Google beskriver bedragare som påstås ha skapat dussintals Google-konton och använt dem för att skicka in tusentals falska upphovsrättskrav mot sina konkurrenter.

Direktlänk Dela MediaPost fördjupade 13 november
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

Google stämmer bedragare för att sprida skadlig programvara och falska upphovsrättsanspråk

Google har lämnat in en stämningsansökan i norra Kalifornien mot bedragare som upprättade Facebook-konton för att uppmuntra människor att ladda ner en falsk version av Bard fylld med skadlig programvara. Bedragarna försökte utnyttja upphovsrättslagar för vinst. Den första gruppen försökte utnyttja allmänhetens entusiasm för generativ artificiell intelligens (GAI) för att sprida skadlig programvara. Den andra gruppen utnyttjade Digital Millennium Copyright Act (DMCA) för att skada affärskonkurrenter genom att skicka in tusentals falska upphovsrättsmeddelanden, där bedragare lurade användare att installera skadlig programvara på sina enheter.

Direktlänk Dela MediaPost fördjupade 13 november

Google uppgraderar sin annonsplattform med generativ AI

Googles smarta shoppingannonsplattform, Performance Max, har integrerat AI för att förbättra processen för skapande av kampanjer sedan 2021. Nu tar Google Performance Max ett steg vidare med nya generativa AI-funktioner. Företaget meddelade hur generativ AI skulle implementeras på sin annonsplattform för att hjälpa till med skapandet av kampanjer, och idag börjar dessa funktioner rullas ut till användarna i beta. Med Performance Max kan användarna nu ha AI-genererade kampanjresurser som rubriker, beskrivningar och bilder på sekunder direkt i plattformen med bara några uppmaningar. Google försäkrar användarna om att dess AI aldrig kommer att skapa två identiska bilder och att alla genererade bilder kommer att vara unika för det specifika företaget eller klienten.

Direktlänk Dela ZDNet fördjupade 9 november

AI-verktyg förbättrar produktflödesoptimering

Produktflödesoptimering är avgörande för att organisera och uppdatera produkt- eller tjänstdata på plattformar som Google Ads och Microsoft Ads. AI-verktyg som ChatGPT och Google´s FeedGen kan förbättra denna process genom att leverera mer relevant och exakt information till din publik. Dessa verktyg kan hjälpa till att skapa sökordsrika titlar och beskrivningar som matchar sökfrågor, visar information och kategoriserar produkter på rätt sätt. Med ChatGPT kan du optimera titlar och beskrivningar, medan FeedGen kan förbättra produkttitlar, skapa detaljerade beskrivningar och komplettera saknade attribut i produktflöden.

Direktlänk Dela Search Engine Land fördjupade 2 november

Teknikuppdateringar: Copilot för Windows, OpenAI, PayPal, Meta och Google

Teknikexperten Preston Gralla har testat Microsofts nyutgivna Copilot och konstaterar att programmet är effektivt för grundläggande uppgifter men inte levererar på mer komplicerade uppgifter. OpenAI har gett ChatGPT förmågan att tala med fem olika röster, vilket gör appen mer dynamisk. PayPal har ändrat reglerna för sin företagsdebetkort, vilket har lett till klagomål från användare. Meta har annonserat sin företagsverifieringstjänst för $22 i månaden, vilket är $965 mindre än X:s företagsverifiering. Google har rullat ut automatiskt skapade tillgångar till alla annonsörer.

Direktlänk Dela Forbes Media fördjupade 1 oktober

ChatGPTs avancerade dataanalys förändrar sökmarknadsföring

ChatGPTs Avancerade dataanalys, tidigare känd som Code Interpreter, har varit en spelväxlare för många sökmarknadsförare sedan lanseringen i mars. John Mcalpin har nyligen täckt hur den infödda OpenAI-plugin kan användas för flera SEO-användningsfall. Avancerad dataanalys har också betydande potential för att hjälpa PPC-marknadsförare att snabbt avslöja handlingsbara insikter. Verktyget tillåter användare att ladda upp en fil av olika format, utföra olika uppgifter som att slå samman och ändra filtyper, ställa frågor om data och utföra analytiska och visualiseringsuppgifter. Detta är särskilt användbart för betalda sökmarknadsförare som ofta spenderar tid på att genomgå stora mängder data, annonskopia, landningssidor och sökfrågerapporter.

Direktlänk Dela Search Engine Land fördjupade 1 september

Typeface, GrowthLoop och Google Cloud lanserar GenAI Marketing Solution

AI-företaget Typeface har inlett ett samarbete med marknadsföringsaktören GrowthLoop och Google Cloud för att revolutionera marknadsföring för organisationer av alla storlekar. De har lanserat en förenad ´GenAI Marketing Solution´ som kombinerar det bästa av deras respektive plattformar och ger marknadsförare en helhetslösning för att skapa och lansera kampanjer i stor skala. Lösningen låter team producera personligt innehåll för sina kampanjer, från bloggar till sociala medieinlägg, med hjälp av data från Google BigQuery, publiksegmentering från GrowthLoop och generativ AI från Typeface. Enligt företagen kan detta minska tiden det tar att bygga och lansera kreativa kampanjer från flera veckor till dagar eller till och med några timmar.

Direktlänk Dela VentureBeat fördjupade 30 augusti

Code Interpreter: En game-changer för sökmarknadsförare

Code Interpreter, ett experimentellt verktyg i ChatGPT, har blivit en game-changer för sökmarknadsförare sedan dess lansering. Detta OpenAI-plugin erbjuder ett brett utbud av SEO-fall och har stor potential för PPC-marknadsförare. Med Code Interpreter kan du ladda upp olika filformat och utföra uppgifter som att slå samman och ändra filtyper, ställa frågor om data och framför allt, utföra analyser och visualiseringsuppgifter. Detta verktyg kan ha stor inverkan på sökmarknadsförare och företag när det utvecklas och mer data migreras och kopplas.

Direktlänk Dela Fagenwasanni.com fördjupade 26 augusti

OpenAI:s Code Interpreter i ChatGPT förändrar SEO och PPC-marknadsföring

Code Interpreter i ChatGPT har varit en spelväxlare för många sökmotoroptimerare sedan lanseringen i mars. John Mcalpin har nyligen beskrivit hur det inbyggda OpenAI-pluginet kan användas för flera SEO-fall. Code Interpreter har också stor potential för att hjälpa PPC-marknadsförare att snabbt avslöja handlingsbara insikter. Code Interpreter är en experimentell ChatGPT-modell som kan använda Python, hantera uppladdningar och nedladdningar. Den kan ladda upp en fil av olika format och utföra olika uppgifter. Detta kan göras mycket snabbt och effektivt utan mycket kunskap om matematik eller Excel.

Direktlänk Dela Search Engine Land fördjupade 24 augusti

Google Ads lanserar ny AI-assistent men varnar för att dess innehåll kan vara felaktigt

Google Ads hjälpguide har en ny AI-assistent. Verktyget, som för närvarande är i öppen beta, är utformat för att hjälpa användare att hitta svar och lösa kontoproblem relaterade till Google Ads. Utvalda användare bjuds för närvarande in att testa AI:n och ge sin feedback. Den nya AI-assistenten kommer märkbart med en friskrivning, som varnar: ´Även om jag vet mycket, lär jag mig fortfarande och kan göra vissa misstag. Om jag gör det, lämna gärna feedback så jag kan lära mig.´

Direktlänk Dela Search Engine Land fördjupade 14 augusti

AI och maskininlärning förväntas transformera kommunikationsområden

Artificiell intelligens (AI) och operationell maskininlärning kommer att förvandla kommunikationsområden som reklam, public relations och innehållsskapande, enligt branschexperter. Detta kommer särskilt att påverka den indiska digitala reklamindustrin, som värderas till omkring 8 miljarder dollar. AI kan revolutionera denna industri genom att köra tusentals miniexperiment för att avgöra vilken annons som tilltalar vilken typ av användare. Företag som Myntra, Samsung, HDFC och Tata AIG har sett upp till 18 procent tillväxt från Performance Max, ett annonseringsverktyg som kombinerar Googles AI-teknologier.

Direktlänk Dela The Economic Times fördjupade 6 augusti

AI och maskininlärning förväntas revolutionera kommunikationsbranschen

Artificiell intelligens (AI) och operationell maskininlärning kommer att omvandla kommunikationsområden som reklam, public relations och innehållsskapande, enligt branschexperter. Detta kommer sannolikt att påverka den indiska digitala reklamindustrin på 8 miljarder dollar, enligt Siddharth Jhawar, Indiens generella chef för maskininlärningsföretaget Moloco. Google har nyligen meddelat kampanjflöden för annonsörer och företag, samt autogenerering av annonser med hjälp av stora språkmodeller och generativ AI på Google Ads. Moloco arbetar med spelbolag som Zupee, Adda52, Mobile Premier League för att monetarisera deras plattformar och för bättre intäktsavkastning.

Direktlänk Dela BQ Prime fördjupade 6 augusti

Brightbids Anders Gustafsson diskuterar AI inom marknadsföring

Anders Gustafsson, chefstrateg på Brightbid, diskuterar företagets användning av AI för att förbättra företags räckvidd till sina kunder via Google Ads i AI-podden. Han förklarar hur Google- och Bing-annonser fungerar och hur en mer datadriven strategi kan öka konverteringsfrekvensen. Gustafsson diskuterar också hur AI påverkar marknadsföring i allmänhet, speciellt användningen av generativ AI för att skapa innehåll. Han och Ather Gattami spekulerar även om hur AI kommer att påverka arbetsmarknaden.

Direktlänk Dela Dagens Media fördjupade 4 augusti

Google Ads lanserar autogenerering av annonser med AI

Google Ads har lanserat en ny funktion som möjliggör autogenerering av annonser på sin plattform. Funktionen använder stora språkmodeller (LLMs) och generativ artificiell intelligens (Gen AI) för att skapa kampanjflöden baserade på prompts från marknadsförare. Enligt en studie av McKinsey har AI störst inverkan på intäkterna inom marknadsföring och försäljning. Gen AI-verktyg, inklusive Performance Max, introducerades av Dan Taylor, vice VD för Global Ads på Google, vid Google I/O. Performance Max kombinerar olika AI-teknologier och lovar att öka konverteringar för varumärken som Myntra, Samsung, HDFC och Tata AIG med upp till 18%. Google har också introducerat förbättrade integritetsfunktioner som Privacy Sandbox för webb och Android.

Direktlänk Dela Fagenwasanni.com fördjupade 1 augusti

Google Ads tillåter nu automatisk generering av annonser med AI

Google Ads-plattformen tillåter nu annonsörer och företag att automatiskt generera annonser, enligt Dan Taylor, vice VD för globala annonser på Google. Genom att använda Large Language Models (LLMs) och Generative Artificial Intelligence (Gen AI) kan Google Ads skapa kampanjflöden baserade på marknadsförarnas affärsprompts. Taylor talade om Gen AI-verktyg som Performance Max som rullades ut till marknadsförare och annonsörer under Google I/O den 10 maj i år. Han nämnde också att varumärken som Myntra, Samsung, HDFC och Tata hjälper AIG att uppnå upp till 18 procent högre konverteringar i sin marknadsföringsmix med hjälp av AI. Google betonade även vikten av privatlivet i ljuset av stigande landspecifika sekretessregler.

Direktlänk Dela World Time Todays fördjupade 31 juli

Google Ads introducerar auto-genererade annonser med hjälp av AI

Google Ads har introducerat auto-genererade annonser för annonsörer och företag, enligt Dan Taylor, vice VD för globala annonser på Google. Med hjälp av Large Language Models (LLMs) och generativ artificiell intelligens (Gen AI), kommer Google Ads att kunna skapa kampanjflöden baserat på affärsprompts som ges av marknadsförare. Taylor talade om Gen AI-verktyg som introducerades under Google I/O den 10 maj i år för marknadsförare och annonsörer som Performance Max, och hur varumärken som Myntra, Samsung, HDFC och Tata AIG såg upp till 18% högre konverteringar genom att lägga till AI i sin marknadsföringsmix.

Direktlänk Dela Middle East North Africa Financial Network fördjupade 31 juli

Google Ads introducerar AI-drivna annonser för att förbättra affärsresultat

Google Ads har lanserat en ny funktion som använder Stora Språkmodeller (LLMs) och generativ artificiell intelligens (Gen AI) för att automatiskt skapa annonser. Funktionen, som presenterades av Dan Taylor, Vice President för Globala Annonser på Google, låter marknadsförare ge företagsprompter, baserat på vilka Google Ads kan generera hela kampanjflöden. Enligt en studie av McKinsey har integrationen av AI i marknadsföring och försäljning haft störst inverkan på intäktsgenerering. Företag som Myntra, Samsung, HDFC och Tata AIG har redan sett upp till 18% högre konverteringsgrader genom att använda AI i sina marknadsföringsstrategier.

Direktlänk Dela Prag News fördjupade 31 juli

Google Ads introducerar autogenererade annonser med AI

Google Ads kommer nu att erbjuda annonsörer och företag möjligheten att automatiskt generera annonser med hjälp av stora språkmodeller (LLMs) och generativ artificiell intelligens (Gen AI). Detta nya verktyg kommer att låta Google Ads skapa kampanjflöden baserade på instruktioner från marknadsförare. Genom att lära sig från annonsörers landningssidor, framgångsrika sökningar och godkända rubriker kan Google Ads generera helt nya kreativa för kampanjer. Varumärken som Myntra, Samsung, HDFC och Tata AIG har redan sett upp till 18% högre konverteringar genom att införliva AI i sina marknadsföringsstrategier.

Direktlänk Dela DTG Reviews fördjupade 31 juli

Google Ads inför AI-genererade annonser för att öka konverteringar

Annonsörer och företag kan nu dra nytta av automatgenererade annonser på Google Ads plattform. Google´s vice VD för Global Ads, Dan Taylor, meddelade att med hjälp av stora språkmodeller (LLMs) och generativ artificiell intelligens (Gen AI) kommer Google Ads att kunna skapa kampanjflöden baserat på anvisningar från marknadsförare. Tekniken tillåter Google Ads att lära sig från landningssidor, framgångsrika förfrågningar och godkända rubriker för att skapa helt nya kreativa lösningar. Enligt en studie av McKinsey stöds denna utveckling av de betydande intäkteffekterna av AI inom marknadsföring och försäljning. Under Google I/O introducerade Taylor Gen AI-verktyg som Performance Max, vilka redan har levererat imponerande resultat för varumärken som Myntra, Samsung, HDFC och Tata AIG. Dessa varumärken uppnådde upp till en 18% ökning i konverteringar genom att införliva AI i sina marknadsföringsstrategier. Företaget betonade också sin inriktning på integritet, med tanke på de ökande integritetsreglerna globalt.

Direktlänk Dela Fagenwasanni.com fördjupade 31 juli

Google Ads introducerar AI-genererade annonser

Annonsörer och företag kommer nu att kunna autogenerera annonser på Googles annonsplattform, Google Ads, enligt Dan Taylor, vice VD för globala annonser på Google. Genom att använda stora språkmodeller (LLM) och generativ artificiell intelligens (Gen AI), kommer Google Ads att kunna skapa kampanjflöden baserat på företagsprompter från marknadsförare. Taylor talade om Gen AI-verktyg som introducerades under Google I/O den 10 maj i år för marknadsförare och annonsörer, och hur varumärken som Myntra, Samsung, HDFC och Tata AIG såg upp till 18 procent högre konverteringar genom att lägga till AI i sin marknadsföringsmix.

Direktlänk Dela Deccan Herald fördjupade 31 juli

Topp 10 digitala marknadsföringsbyråer i Storbritannien

Här är topp 10 digitala marknadsföringsbyråer i Storbritannien: Audiencly, Saatchi & Saatchi, We Are Social, Gripped, Bird Marketing, Our Own Brand, Velocity Partners, The Small Biz Expert, CreativeRace och The Good Marketer. Dessa byråer erbjuder en mängd tjänster som influencer marknadsföring, sociala medier marknadsföring, betald annonsering, varumärkesplanering, kampanjstrategi, innehållsskapande, design, SEO, PPC, webbplatsdesign och utveckling, UX/UI-design, innehållsmarknadsföring, e-postmarknadsföring och mer. Dessa byråer har arbetat med stora internationella varumärken som NordVPN, Tencent, Disney, Visa, Toyota, HSBC, Netflix, Lego, Aramex, Huawei, Red Bull och O’Neill.

Direktlänk Dela Scoop Earth fördjupade 17 juli

Sökmotormarknadsföring (SEM) kan revolutionera ditt företag

Sökmotormarknadsföring (SEM) är en digital marknadsföringsstrategi som kan hjälpa företag att öka sin online-närvaro, attrahera kvalificerade leads och öka sin tillväxt. SEM innefattar betald sökannonsering, ofta känd som Pay-Per-Click (PPC) annonsering, och organisk sökoptimering. Fördelarna med SEM inkluderar ökad webbplatstrafik, förbättrad varumärkes synlighet, riktad annonsering och kostnadseffektiv marknadsföring. Nyckelelement i en effektiv SEM-strategi inkluderar noggrann sökordsforskning, övertygande annonskopiering, optimering av landningssidor och spårning och analys. Verktyg och plattformar som Google Ads och Bing Ads kan vara effektiva för att genomföra en SEM-strategi.

Direktlänk Dela Vishwakarma International fördjupade 14 juli

Lansering av gratis Google Ads-prestandaverktyg

Ett team har lanserat ett gratis verktyg för att optimera Google Ads-kampanjer. Verktyget, som utvecklats av NP Digital, graderar prestandan för Google Ads och ger förslag på förbättringar. Med över sju miljoner annonsörer som använder Google Ads och en marknad som förväntas vara värd 190 miljarder dollar vid utgången av 2024, är verktyget avsett att hjälpa företag att sticka ut och nå rätt publik. Användare kan dela rapporten med sitt team och översätta den till sex olika språk.

Direktlänk Dela Neil Patel fördjupade 14 juli

Är Google Ads Quality Score fortfarande relevant 2023?

Betydelsen av Quality Score i Google Ads har länge varit ett diskussionsämne, ofta betraktat som en utmanande mätare att förstå och effektivt utnyttja. Med nyligen framsteg i automation av Google har det varit brist på information om denna mätare och de manuella åtgärder man kan ta för att påverka den. Quality Score tilldelas på sökordsnivå av standard sökkampanjer och består av tre komponenter: annonsrelevans, landningssideupplevelse och förväntad klickfrekvens (CTR). Google kombinerar dessa faktorer till ett betyg från 1 till 10, med högre poäng som indikerar bättre prestanda. Quality Score spelar en avgörande roll i formning av din prestanda eftersom det påverkar din annonsrankning. Annonsrankning beräknas genom att multiplicera ditt maximala kostnad per klick-bud med ditt Quality Score. I världen av online-annonsering är åsikterna om betydelsen av Quality Score delade. I denna artikel kommer vi att fördjupa oss i båda perspektiven för att ge en omfattande förståelse för ämnet. Här är några anledningar till varför många tror att kvalitetspoängen är död. Brist på åtgärdsmöjlighet, Begränsad tillämplighet, Inkonsekvent prestandakorrelation. Genom att granska dessa perspektiv kan du fatta ett informerat beslut om relevansen och inverkan av Quality Score i dina reklamkampanjer. Förbättring av ditt Quality Score i Google Ads kan leda till mer effektiva annonskampanjer. Här är några strategier du kanske överväger: Sökordsrelevans, Högkvalitativ annonskopia, Landningssideupplevelse, Ad Group-struktur, Förbättra klickfrekvens (CTR). Kom ihåg att förbättra ditt Quality Score är en kontinuerlig process och det kräver regelbunden övervakning och optimering av dina Google Ads-kampanjer. Slutliga tankar Svaret på frågan om Google Ads Quality Score fortfarande är relevant 2023 är oklart. Å ena sidan förblir Quality Score en viktig del av en framgångsrik kampanj eftersom det ger en rättvis utvärdering av en annons prestanda. Å andra sidan har problem inklusive klickbedrägeri och botar komplicerat Quality Score-processen, vilket gör det svårt att upprätthålla. Slutligen bör annonsörer övervaka de kontinuerliga förändringarna i Googles algoritmer, utvärdera sina egna kampanjer därefter och fatta beslut om hur man bäst kan betjäna sin publik med kvalitetsannonser framåt. Med sin kraftfulla förmåga att forma sökmotor synlighet för företag över hela världen, är förståelse och att hålla sig aktuell på förändrade Quality Score-algoritmer absolut nödvändigt för annonsörer 2023.

Direktlänk Dela Sepoy fördjupade 11 juli

Är kvalitetspoängen fortfarande relevant i Google Ads 2023?

Kvalitetspoängens betydelse i Google Ads har länge diskuterats. Det är en utmanande mätare att förstå och effektivt utnyttja. Men med nyligen framsteg inom automatisering av Google har det saknats information om denna mätare och de manuella åtgärder man kan vidta för att påverka den. Kvalitetspoäng tilldelas på sökordsnivå av standard sökkampanjer och består av tre komponenter: annonsrelevans, landningssideupplevelse och förväntad klickfrekvens (CTR). Google kombinerar dessa faktorer till en poäng från 1 till 10, där högre poäng indikerar bättre prestanda. Om du har svårigheter med ditt konto eller behöver hjälp med att förbättra kvalitetspoäng, är det bäst att samarbeta med en Google Ads-byrå. Kvalitetspoäng spelar en avgörande roll för att forma din prestanda eftersom det påverkar din annonsrankning. Annonsrankning beräknas genom att multiplicera ditt maximala kostnad per klick-bud med din kvalitetspoäng. Därför, om du märker att dina topp- och absoluta toppintrycksräntor eller intrycksförlustmätare inte är upp till par trots aggressiv budgivning, är det mycket troligt att ditt sökords kvalitetspoäng är att skylla. I onlineannonseringsvärlden är åsikterna om kvalitetspoängens betydelse delade. I denna artikel kommer vi att gräva in i båda perspektiven för att ge en omfattande förståelse för ämnet. Här är några anledningar till varför många tror att kvalitetspoängen är död. Brist på handlingsbarhet, Begränsad tillämplighet, Inkonsekvent prestandakorrelation. Genom att undersöka dessa perspektiv kan du fatta ett informerat beslut om relevansen och effekten av kvalitetspoäng i dina annonseringskampanjer. Att förbättra din kvalitetspoäng i Google Ads kan leda till mer effektiva annonskampanjer. Här är några strategier du kanske överväger: Sökordsrelevans, Högkvalitativ annonskopia, Landningssideupplevelse, Annonseringsgruppstruktur, Förbättra klickfrekvensen (CTR). Kom ihåg, att förbättra din kvalitetspoäng är en kontinuerlig process, och det kräver regelbunden övervakning och optimering av dina Google Ads-kampanjer.

Direktlänk Dela Globe Echo fördjupade 10 juli

Effektivisering av varumärkeskampanjer på Google Ads

En europeisk fintech-företag har utmanat status quo för att göra sina varumärkeskampanjer på Google Ads mer effektiva. Företaget sänkte sina kostnader per klick (CPC) utan att offra trafik och konverteringar. Deras strategi involverade att dela upp sina kampanjer i två kategorier baserat på CPC och kostnad per förvärv (CPA). Företaget lyckades sänka sina CPC med 73% för den första kategorin och 31% för den andra, samtidigt som de ökade sina konverteringar. Deras framgång visar att företag inte ska vara rädda för att utmana etablerade metoder och ta risker för att förbättra effektiviteten.

Direktlänk Dela Search Engine Land fördjupade 10 juli

AI-baserad konversationsintelligens omdefinierar marknadsföring

Marknadsförare utmanas att driva tillväxt samtidigt som de spenderar mindre. Konversationsintelligens, en AI-baserad teknologi, tillåter företag att analysera stora mängder tal- och textdata från kundkonversationer för att skapa insikter som driver affärsåtgärder. AI kan omedelbart analysera massiva mängder marknadsföringsdata och identifiera trender som inte är uppenbara för människor. Företag som CallRail Conversation Intelligence använder AI för att snabbt bearbeta samtal, transkribera dem i realtid och leverera sammanfattningar och kundkänsla så snart det sista samtalet avslutas. Denna teknik hjälper företag att optimera sin marknadsföring och öka konvertering av leads.

Direktlänk Dela Built In fördjupade 10 juli

Förståelse och optimering av Google SERP-klickdistribution

I dagens digitala landskap har sökmotorrankningar stor inverkan på framgången för en webbplats, blogg eller onlineföretag. Google Search Engine Results Pages (SERPs) spelar en avgörande roll för att driva trafik till webbplatser och generera leads. Denna artikel går in på konceptet med klickdistribution på Google SERP, ger en uttömmande analys av dess nyanser och konsekvenser i den digitala världen. Genom att förstå faktorerna som påverkar klickdistributionen inom organiska och betalda resultat, samt effekten av speciella SERP-funktioner, kan företag optimera sina strategier effektivt.

Direktlänk Dela News Agency of Nigeria fördjupade 9 juli

Insikter från ledare om framgångsrika marknadsföringsplattformar

I en föränderlig reklamvärld delar grundare, VD:ar och marknadsföringsledare sina insikter om vilka plattformar som varit mest framgångsrika för deras företag. Google Ads, SEO, LinkedIn Ads, Meta, Instagram, YouTube och influencer-marknadsföring är några av de kanaler som har levererat exceptionella resultat. Google Ads tillåter till exempel specifik målinriktning av sökord och tidpunkter för interaktion. SEO driver organisk trafik och konverteringar, medan LinkedIn Ads möjliggör effektiv granulär målinriktning. Meta, Instagram och YouTube erbjuder rika datamiljöer för målinriktning, visuell berättande och bred räckvidd respektive. Influencer-marknadsföring främjar förtroende.

Direktlänk Dela Grit Daily fördjupade 8 juli

Ny forskningsrapport om sökmotorindustrin publicerad av OrbisResearch.com

OrbisResearch.com har publicerat en ny forskningsrapport, ´Sökmotorindustrin 2023-2031 Storlek och andelsanalys´. Rapporten ger en fördjupad analys av sökmotorindustrin, inklusive dess fördelar, köparens lönsamhet och detaljerad analys. Rapporten är av stor värde för företagsbeslutsfattare, investerare och intressenter inom industrin som vill förstå dynamiken i sökmotormarknaden bättre. Rapporten identifierar också de största spelarna inom industrin och analyserar den konkurrenskraftiga landskapet på sökmotormarknaden. Nyckelspelare väljs utifrån en rad faktorer, till exempel marknadsandel, intäkter, produktportfölj, regional närvaro och senaste framsteg.

Direktlänk Dela Enniscorthy Echo fördjupade 8 juli

Så här optimerar du Google Ads för offlineförsäljning

Under en webbseminarie den 21 juni diskuterade Michael Scott från Manticore Marketing och Amelia Northrup-Simpson från CallRail hur man kan använda Google Ads och andra spårningssystem för att optimera offlineaktiviteter och maximera annonsavkastningen. Offlinekonverteringar involverar aktiviteter utanför onlineplattformar som webbplatser, appar eller programvara. Dessa icke-digitala åtgärder, ofta spårade i ett CRM, består huvudsakligen av försäljning eller avslut. Genom att optimera offlineaktiviteter kan vi koncentrera oss på att göra försäljning istället för onlinekonverteringar.

Direktlänk Dela Search Engine Journal fördjupade 5 juli

Google Ads förväntas generera över 200 miljarder dollar 2023

Google Ads förväntas generera över 200 miljarder dollar i intäkter 2023. Plattformen lanserades ursprungligen som Google AdWords den 23 oktober 2000 och genererade 224,7 miljoner dollar 2022. Över 84% av den globala söktrafiken på skrivbord gick genom Google 2023 och över 80% av globala organisationer litar på sina PPC-kampanjer till Google Ads. Betalda annonser i de tre översta resultaten får minst 46% av klick. 1 512 980 live-webbplatser i USA använder Google AdSense. 91% av branscherna upplevde en ökning av kostnaden per ledning (CPL) 2022. Cirka hälften av webbanvändarna ser inte skillnaden mellan organiska och betalda sökresultat på Google. Google Ads stöder över 50 språk för annonsering. 2023 kommer det genomsnittliga företaget att spendera mellan 9 000 och 30 000 dollar på Google Ads.

Direktlänk Dela EarthWeb fördjupade 2 juli

Google Ads introducerar ny design för att förbättra tillgänglighet och organisation

Google Ads har introducerat en ny design för sin annonsplattform för att förbättra tillgängligheten och organisationen av data och verktyg. De har kategoriserat sidor i fem huvudsektioner: Kampanjer, Mål, Verktyg, Fakturering och Admin. I den nya sektionen för Google Ads-kampanjer hittar du allt som behövs för att skapa, hantera och rapportera om kampanjer. Insikter och rapporter ger användare tillgång till värdefulla prestandainsikter och omfattande rapporter. Tillgångar konsoliderar allt reklammaterial. Publik, nyckelord och innehåll kombinerar publikdata med verktygen för att exakt definiera dessa publikgrupper. Verktyg tillåter effektiv kampanjplanering, budgethantering och problemlösning. Fakturering gör det möjligt för användare att spåra sina utgifter och hantera sina betalningar. I Admin kan användare hantera sina kontoinställningar, teammedlemmar och säkerhetsinställningar. Användare som har svårt att hitta en specifik sida kan använda sökfunktionen.

Direktlänk Dela Search Engine Journal fördjupade 1 juli

Google Ads, tidigare känt som Google AdWords, är en populär onlineannonseringsplattform som ger företag möjlighet att visa sina annonser på olika Google-plattformar. Google Ads fungerar på en betal-per-klick-modell vilket innebär att annonsörer endast betalar när någon klickar på deras annonser. En av de främsta sätten att tjäna pengar på Google Ads är genom att bli en Google Ads-utgivare. Som utgivare kan du tjäna pengar när besökare klickar på annonserna på din webbplats eller blogg. Andra sätt att tjäna pengar på Google Ads inkluderar att skapa och marknadsföra dina egna produkter eller tjänster, affiliate marknadsföring och att bygga en nischinnehållswebbplats.

News Agency of Nigeria fördjupade 30 juni

Guide för att integrera Google Ads på din webbplats

Google Ads, även känt som Google AdSense, är en onlineannonseringsplattform som hjälper webbplatsägare att tjäna pengar genom att visa riktade annonser på sina webbsidor. Genom att aktivera Google Ads på din webbplats kan du dra nytta av flera fördelar, inklusive monetisering, relevanta och engagerande annonser, enkel integration, prestationsövervakning och flexibla annonsformat. Innan du kan börja visa Google Ads på din webbplats måste du skapa ett Google AdSense-konto, verifiera din webbplats, ställa in annonsenheter, anpassa dina annonser, placera annonser strategiskt, följa AdSense-policyer och övervaka och optimera prestanda.

Direktlänk Dela News Agency of Nigeria fördjupade 30 juni

Google anklagas för att bryta mot sina egna annonseringspolicys

En ny studie anklagar teknikjätten Google för att bryta mot sina egna policys genom att placera annonser för ledande varumärken på webbplatser som drivs av spam och är definitionen av att vara falska. Rapporten, utförd av Misinformation Monitor, visar att annonserna misslyckades med att passa målgruppen och respektera varumärkenas önskemål om säkerhet. Rapporten beskriver också hur toppvarumärken från hela världen visade stöd för spridning av falska nyheter, utvecklade genom artificiella medel och publicerade på spamiga platser. Google anklagas för att ha publicerat 90% av annonserna via Google Ads.

Direktlänk Dela Digital Information World fördjupade 30 juni

Öka din YouTube-tittarskara med effektiva strategier och Google Ads

För att öka din YouTube-tittarskara, rekommenderas att optimera ditt innehåll för sökning, dra nytta av sociala medier och samarbeta med andra skapare. YouTube-videor kan främjas effektivt genom Google Ads för att nå en större publik och öka videons synlighet. Detta innefattar att skapa ett Google Ads-konto, länka din YouTube-kanal till Google Ads, skapa en ny videokampanj, välja kampanjmål, ställa in kampanjparametrar, välja annonsformat och skapa en annonsgrupp, skapa din videoannons, ställa in ditt bud och budget, granska och lansera din kampanj samt övervaka och optimera din kampanj. Att anlita en YouTube-marknadsföringsbyrå kan spara kostnader, tid, tillhandahålla expertis och erfarenhet, strategi och planering, videooptimering, kanaltillväxt och prenumerantförvärv, innehållsskapande och produktion, analys och insikter, annonsering och monetarisering samt tid och resurseffektivitet.

Direktlänk Dela Hindustan Times fördjupade 30 juni

Utforska världen av ´Google För´ och dess mångsidiga tjänster

Google har blivit synonymt med sökning och är världens mest använda sökmotor. Google erbjuder en rad tjänster som sträcker sig utöver enbart sökning. I denna artikel utforskar vi världen av ´Google För´ och allt det erbjuder. Google använder komplexa algoritmer baserade på en kombination av saker, inklusive din plats, sökhistorik och sökfrågans relevans. Det erbjuder också tjänster som Google Drive, Google Maps, Google Translate, Google News, Google Kalender och Google Photos. Dessutom erbjuder Google avancerade sökverktyg som tillåter dig att filtrera och förädla dina sökresultat. Google Analytics är ett annat verktyg som hjälper webbplatsägare att spåra hur deras webbplats används. Google erbjuder även tjänster för företag som Google Ads och Google My Business.

Direktlänk Dela News Agency of Nigeria fördjupade 25 juni

SEO och PPC: Viktiga strategier för att öka trafik och konverteringar

SEO (sökmotoroptimering) och PPC (betala-per-klick) är båda viktiga strategier för att driva trafik och konverteringar till en webbplats, men de fungerar på olika sätt. SEO fokuserar på att optimera en webbplats innehåll, struktur och tekniska element för att förbättra synligheten och rankingen i organiska sökmotorresultat. PPC är en betald annonseringsmodell där annonsörer bjuder på nyckelord och betalar en avgift varje gång deras annons klickas. Både SEO och PPC kan samverka för att maximera resultat. SEO fokuserar på långsiktig organisk synlighet, medan PPC erbjuder omedelbar synlighet och kontroll över riktad annonsering. Kombinationen av dessa strategier kan hjälpa företag att uppnå bästa resultat när det gäller trafik och konverteringar.

Direktlänk Dela TechBullion fördjupade 24 juni

Google-spårning: Vad det innebär för användare och hur man kan hantera det

Google är känt för att erbjuda sökmotorer, e-post och produktivitetsverktyg, men många är omedvetna om att företaget också spårar deras onlineaktiviteter. Google-spårning innebär insamling av data om en individs onlineaktiviteter, som sökningar, besökta webbplatser och klickade annonser. Denna data används för att ge mer relevanta sökresultat och riktad annonsering. Google använder verktyg som Google Search Console, Google Analytics, Google Ads och Google Chrome för att samla in data. Spårningen hjälper Google att förbättra sina produkter och tjänster samt erbjuda bättre användarupplevelse. Det finns dock integritetsproblem, och användare kan vidta åtgärder för att hantera sina spårningsinställningar, som att använda privat surfning eller alternativa sökmotorer som DuckDuckGo.

Direktlänk Dela News Agency of Nigeria fördjupade 24 juni

Googles hjälpcenter: En resurs för att använda Googles produkter och tjänster

Google är ofta det första valet för miljontals användare världen över när det gäller att söka på internet. Men visste du att de också har ett omfattande hjälpcenter som kan hjälpa till med allt från felsökning till att navigera i sökmotorn och dess många funktioner? Google Help Center är en online-resurs som erbjuder användare hjälp med olika uppgifter på Googles plattform. Här finns artiklar, videor, forum och en sökfunktion som hjälper användare att hitta den information de behöver. Det täcker allt från Google Sök till YouTube och Google Maps.

Direktlänk Dela News Agency of Nigeria fördjupade 24 juni

Vad är Google Local Services och hur fungerar det?

Google Local Services är en funktion på Google som hjälper småföretag att koppla ihop med kunder i deras lokala område. Det är en betal-per-lead annonseringstjänst som riktar sig till användare som söker efter lokala tjänster på Google. Företag betalar endast när någon kontaktar dem via plattformen. Google Local Services är en del av Google Ads och är utformat för tjänstebaserade företag som rörmokare, städare, elektriker med mera. Företag kan visa upp sina tjänster, få verifierade recensioner och koppla ihop med kunder som behöver deras tjänster.

Direktlänk Dela News Agency of Nigeria fördjupade 24 juni

Google Analytics 4 ger administratörer större flexibilitet i konverteringsattribuering

Google Analytics 4-administratörer har nu större flexibilitet i hur webbkonverteringar tillskrivs marknadsföringskanaler. Google har nyligen lagt till ett alternativ för ”Attribution Settings” där man kan välja om konverteringskredit bara ska tilldelas betalda Google Ads-kampanjer eller både betalda och organiska kanaler. För företag som enbart fokuserar på effekten av sina annonsutgifter kan det vara fördelaktigt att begränsa konverteringskrediten till betalda Google Ads-kanaler för en tydligare bild av avkastningen på investeringen. De som är intresserade av den kombinerade effekten av betalda och organiska marknadsföringsinsatser kan fortsätta använda standardalternativet som ger konverteringskredit till båda kanaltyperna. Med ökad integration mellan Google Ads och GA4 blir möjligheten att anpassa konverteringsattribueringen efter marknadsföringsprioriteringar ett värdefullt verktyg för datadrivna företag.

Direktlänk Dela Search Engine Journal fördjupade 22 juni

Maximera din YouTube-kanal för marknadsföring av ditt företag

Att ha en YouTube-kanal ger möjlighet att engagera och bygga en stark publik, men det är viktigt att utnyttja kanalen för att marknadsföra ditt företag. För att få ut mesta möjliga av din YouTube-sida bör du fokusera på att skapa intressant videoinnehåll, förstå din målgrupp, optimera för sökmotorer, använda effektiv tumnagel- och titeldesign, lära dig videoredigeringstekniker, bygga ett starkt varumärkesnärvaro, använda YouTube-analys, samarbeta med andra YouTubers och generera intäkter. Att använda rätt verktyg, som YouTube Advertisers Toolkit, kan hjälpa dig att planera, genomföra och optimera dina annonseringskampanjer på YouTube.

Direktlänk Dela Zobuz fördjupade 22 juni

YouTube Google Ads: En kraftfull plattform för företagsannonsering

YouTube har blivit en av de största webbplatserna på internet och är den främsta destinationen för videokonsumtion för över två miljarder användare världen över. YouTube Google Ads är en online-annonseringsplattform utvecklad av Google som låter annonsörer direkt marknadsföra sina produkter eller tjänster på YouTube-webbplatsen. Plattformen erbjuder en betydande avkastning på investeringen för företag eftersom den låter dem rikta sig till mycket specifika demografier baserat på plats, intressen, ålder och andra faktorer. Detta möjliggör att företag når rätt publik för sina produkter eller tjänster och omvandlar dem till kunder, vilket leder till ökad webbplatstrafik, försäljning och i slutändan, vinster.

Direktlänk Dela News Agency of Nigeria fördjupade 22 juni

Google: Från mobile-first till AI-first, vad kommer härnäst?

Google gav sin strategi mobile-first sju år och är nu inne på sjätte året med AI-first. Det är ingen tvekan om att Google har använt och varit beroende av AI och maskininlärning under många år, och mycket har förändrats sedan deras skifte till AI-first 2017. Exempel på detta är Googles språkmodell Bert och förändringar i budgivningen i Google Ads. Det är oklart om vi snart kommer se ett nytt paradigmskifte från Google, men AI verkar vara här för att stanna ett bra tag till.

Direktlänk Dela Pineberry Manufacturing fördjupade 21 juni

Optimering av Google Ads-kampanjer för bättre prestanda och ökad ROI

I den digitala tidsåldern har Google Ads blivit ett oumbärligt verktyg för företag som vill förbättra sin online-närvaro och driva riktad trafik till sina webbplatser. För att uppnå optimal prestanda och maximera avkastningen på investeringar (ROI) är det viktigt att följa bästa praxis som överensstämmer med den dynamiska karaktären hos plattformen. Nyckelstrategier och tekniker för att optimera dina Google Ads-kampanjer för förbättrad prestanda inkluderar att definiera tydliga kampanjmål, genomföra grundlig sökordsforskning, skapa övertygande annonskopior, implementera annonsutvidgningar, optimera målsidor, använda målgruppsinriktning, övervaka och förbättra kampanjer, använda konverteringsspårning och A/B-testning, optimera för mobila enheter och hålla sig uppdaterad med Google Ads-uppdateringar och bästa praxis.

Direktlänk Dela Newstrail fördjupade 21 juni

Gannett stämmer Google för påstått olagligt monopol över onlinereklam

Gannett, USA:s största tidningsutgivare, har stämt Google och anklagar teknikjätten för att ha ett olagligt monopol över onlinereklamteknik. Gannett hävdar att Google har ägnat sig åt konkurrensbegränsande metoder i över ett decennium, genom att kontrollera de verktyg som används av utgivare och annonsörer för att köpa och sälja annonsutrymme online. Företaget anklagar Googles monopolistiska metoder för att leda till underinvesteringar i nyhetsrum och nedläggning av tidningar. Det påstås att Google tjänade 30 miljarder dollar under 2022 genom att manipulera annonsutrymmesauktioner, samtidigt som nyhetspublikationer har sett en betydande minskning av intäkterna. Detta stämning är en del av en större rättslig strid som Google står inför globalt över sin dominans på den digitala annonsmarknaden, med andra konkurrensrättsliga klagomål från regeringar och tillsynsmyndigheter.

Direktlänk Dela BollyInside fördjupade 21 juni

Google vs Microsoft: Jämförelse av annonseringsplattformar och hur Kosch’s Marketing LLC kan hjälpa ditt företag att lyckas

Google och Microsoft är två av världens största teknikföretag som erbjuder en rad produkter och tjänster till företag. När det gäller annonsering har båda företagen sina egna annonseringsplattformar, Google Ads och Microsoft Advertising. I denna artikel jämför vi de två annonseringsplattformarna och diskuterar hur Kosch’s Marketing LLC kan hjälpa ditt företag att lyckas. Båda plattformarna erbjuder avancerade målgruppsfunktioner, en mängd annonsformat samt analys- och rapporteringsverktyg. Kosch’s Marketing LLC är en digital marknadsföringsbyrå som kan hjälpa ditt företag att lyckas med annonsering på både Googles och Microsofts plattformar.

Direktlänk Dela Film Daily fördjupade 20 juni

AI förbättrar klickfrekvenser inom digital marknadsföring

Artificiell intelligens (AI) har påverkat olika branscher, från hälsovård till finans, och dess användningsområden fortsätter att expandera. Ett område där AI har haft särskilt stor inverkan är inom digital marknadsföring, specifikt i förutsägelsen av klickfrekvenser (CTR). Genom att använda AI och maskininlärningsalgoritmer kan företag bättre förutsäga CTR och optimera sina annonseringsstrategier, vilket i slutändan leder till mer trafik och konverteringar. AI-driven CTR-prediktion har blivit ett ovärderligt verktyg för företag inom olika branscher, och hjälper dem att optimera sin annonsering, e-handel, innehållsmarknadsföring, sociala medier och e-postmarknadsföring.

Direktlänk Dela DTG Reviews fördjupade 18 juni

Europeiska kommissionen kräver att Google avyttrar delar av annonsverksamhet

Europeiska kommissionen har krävt att Google avyttrar delar av sin annonsverksamhet på grund av konkurrensbekymmer. Kommissionens preliminära utredning tyder på att Google kan ha använt sin marknadsposition för att gynna sina egna intermediationstjänster, vilket potentiellt skadar konkurrenter och förläggare samt ökar kostnaderna för annonsörer. Om det bekräftas skulle dessa metoder anses olagliga enligt EU:s konkurrensregler. Utredningen undersökte också om Google utnyttjade YouTubes dominerande ställning för att gynna sina annonseringstjänster genom att införa begränsningar för konkurrenter.

Direktlänk Dela IT Voice Media fördjupade 15 juni

Sökpodden diskuterar färdigheter, SEO-migrering och AI-innehåll

I avsnitt 95 av Sökpodden diskuteras viktiga färdigheter utanför Google Ads-kontot, en SEO-migrering och AI-innehåll och ranking. De pratar om vilka färdigheter som kommer extra väl till pass för att lyckas med Google Ads, migreringen av Sokmotorkonsult.se och Pinberry.com samt om AI-innehåll rankar lika bra som innehåll skrivet av människor.

Direktlänk Dela Pineberry Manufacturing fördjupade 15 juni

Köpa Google Ads tröskelkonton och hur man ställer in dem

Google Ads är ett effektivt internetannonseringsnätverk som ger företag flera alternativ för att marknadsföra sina produkter och tjänster. Att skapa ett nytt Google Ads-konto kan dock vara tidskrävande på grund av tröskelkraven som måste uppfyllas. Genom att köpa ett tröskelkonto kan du få din annonsering igång snabbare och med mindre arbete. Ett Google Ads tröskelkonto är ett konto som redan har passerat faktureringsgränsen som Google har satt. Fördelarna med att köpa tröskelkonton inkluderar snabb kontoinställning, omedelbar annonsering och etablerad kontohistorik. När du köper Google Ads tröskelkonton är det viktigt att hitta pålitliga och trovärdiga säljare genom forskning och recensioner, verifiera äkthet och legitimitet samt kontrollera garantier och återbetalningspolicyer. Innan du köper bör du överväga faktorer som kontots ålder och utgiftshistorik, kontoprestanda och nischrelevans.

Direktlänk Dela Film Daily fördjupade 14 juni

Chicago Website Design SEO Company firar 12 år i branschen

Chicago Website Design SEO Company firar sitt 12-årsjubileum i år och har varit Chicagos främsta SEO-företag sedan starten på 2010-talet. Företaget specialiserar sig på webbdesign och Google-sökoptimering och hjälper webbplatser att rankas högre på Google, vilket leder till mer trafik och ökade försäljningar. Företagets grundare, Jack Lombardi, säger att de planerar att fortsätta sin framgångsrika bana när de firar sitt 12:e år. Företaget samarbetar med stora namn inom marknadsföring, såsom Chicago Tribune, GoDaddy Pro, Entrepreneur Magazine, Inc., Built in Chicago och fler. De är en Google Ads Certified Partner samt certifierad medlem av SEMrush Digital Marketing.

Direktlänk Dela Digital Journal fördjupade 12 juni

Så kan Search Ads 360 gynna ditt företag

I den ständigt föränderliga världen av online-marknadsföring är det viktigt att ha rätt verktyg för att lyckas. Men med så många alternativ tillgängliga kan det vara överväldigande att välja det bästa för ditt företag. Att välja fel verktyg kan leda till ineffektivitet och missade möjligheter. Därför kommer denna artikel att ge en djupgående analys av Search Ads 360 (SA360), ett mycket eftertraktat verktyg inom Google Marketing Platform. I denna guide kommer vi att förklara vad SA360 är, hur det skiljer sig från Google Ads och framför allt hur det kan gynna ditt företag.

Direktlänk Dela The European Business Review fördjupade 12 juni

Produktflöden är avgörande för att lista shoppinginventering på Google, men de kan vara notoriskt lågkvalitativa och försummade. Google Ads ökande användning av AI gör det ännu viktigare att ge Googles algoritmer högkvalitativa och korrekta produktdata. Genom att använda Google Merchant Centers foderregler kan användare justera och manipulera sina grundflöden för att förbättra kvaliteten och lösa fel. Detta kan inkludera att optimera produktattribut, skapa nya attribut och justera data. Foderregler kan användas för att förbättra produktdata och öka relevansen för sökningar utan extra kostnad.

Search Engine Land fördjupade 12 juni

Google förbättrar sökupplevelsen med Search Generative Experience

Google har nyligen gjort flera förbättringar i sin Search Generative Experience (SGE) och bjudit in fler användare att testa den genom Search Labs. Bland annat har tiden det tar att generera AI-översikter minskats med hälften. Dock har det rapporterats att källorna som anges i AI-översikterna inte alltid är fullständiga, vilket kan vara problematiskt för författare och förlag. SGE har även börjat inkludera sponsrade resultat och fler varumärkeswebbplatser i sina källor, samt mer sociala medier som Twitter och LinkedIn. Trots förbättringarna finns det fortfarande utrymme för ytterligare optimering av hastighet och källprecision.

Direktlänk Dela Search Engine Journal fördjupade 10 juni

Exklusiv intervju med Alejandro Borgia från Google om klick och efterlevnad

Alejandro Borgia, Googles chef för produktledning inom annonssäkerhet, deltog i en intervju där han diskuterade framgångsrik och säker annonsering. Borgia talade om hur Google hanterar annonssäkerhet, fördelarna med Transparency Center, hur AI-integration kommer att påverka annonssäkerheten och hur Google kommer att försvara sig mot riskerna med generativ AI inom reklam. Han diskuterade också missuppfattningar om annonssäkerhet och de största hoten mot Googles säkerhetsarbete.

Direktlänk Dela Search Engine Journal fördjupade 10 juni

Google Ads ändrar varumärkespolicy för att snabba upp och förenkla tvistlösningar

Google Ads kommer att införa ändringar i sin varumärkespolicy den 24 juli och kommer endast att behandla varumärkesklagomål mot specifika annonsörer och annonser, istället för alla annonsörer i varumärkesägarens bransch. I ett e-postmeddelande till annonsörer och byråer förklarar Google att policyuppdateringen bör göra lösningar snabbare och enklare, genom att minska branschövergripande begränsningar som kan irritera annonsörer. Begränsningar av varumärken som införts före den 24 juli 2023 kommer att fasas ut för de flesta annonsörer under de närmaste 12-18 månaderna.

Direktlänk Dela MediaPost fördjupade 9 juni

LinkedIn testar generativ AI och nya annonsformat

LinkedIn testar generativ AI och kommer snart erbjuda annonsörer in-stream videoannonser, Conversation Ads och Thought Leader Ads. LinkedIn börjar testa AI Copy Suggestions, som föreslår rubriker och annonstext baserat på användarens LinkedIn-sida. Annonsörer kan välja mellan fem alternativ, redigera och sedan använda texten i en kampanj. Funktionen är för närvarande endast tillgänglig för ett begränsat antal annonsörer i Nordamerika, men planerar att lanseras på fler språk och regioner de kommande månaderna. LinkedIn följer därmed i spåren av Google Ads, Meta och Amazon som redan erbjuder generativ AI till annonsörer. Dessutom introducerar LinkedIn pre- och mid-roll annonser i sitt nätverk av tredjepartspublishers och gör Conversation Ads och Thought Leader Ads allmänt tillgängliga från juli.

Direktlänk Dela Search Engine Land fördjupade 8 juni

Google ändrar varumärkespolicy för annonser

Från och med den 24 juli kommer Google endast att överväga varumärkesklagomål mot specifika annonsörer och annonser. Det är då Google Ads kommer att genomföra globala förändringar i sin varumärkespolicy. Google meddelar annonsörer om dessa ändringar idag. Google säger att uppdateringen av policyn bör göra resolutioner snabbare och enklare och minska branschövergripande begränsningar, vilket kan vara frustrerande för annonsörer. Den uppdaterade policyn bör också hjälpa Google att snabbare svara på annonsörers varumärkesklagomål.

Direktlänk Dela Search Engine Land fördjupade 8 juni

Webbinarium om Google Ads offline konverteringsoptimering

I en kommande webbinarium kommer Michael Scott, betald annonseringsstrateg på Manticore Marketing, att gå igenom grunderna i Google Ads offline konverteringsoptimering och visa hur man kan använda andra spårningssystem för att maximera kampanjprestanda. För att öka intäkterna rekommenderas att skala upp Google Ads-kontot genom att ändra kampanjer för att optimera offline åtgärder, spåra klick till konvertering, optimera baserat på faktiska intäkter och använda Google Click Identifier (GCLID). Dessutom bör verktyg som CRM, Zapier, CallRail och andra GCLID-spårningstelefonsystem övervägas.

Direktlänk Dela Search Engine Journal fördjupade 8 juni

Small Biz Marketing AZ erbjuder lokal PPC-annonsering

Small Biz Marketing AZ, ett företag baserat i Phoenix, Arizona, erbjuder att hantera onlineannonsering för lokala företag, särskilt när det gäller betal-per-klick (PPC) annonsering där företag kan visa sina annonser på Google och Facebook och bara behöver betala när någon klickar på annonserna. Google Ads är ett kostnadseffektivt sätt att annonsera online och Small Biz Marketing AZ är experter på Google Ads. Genom att använda Google Ads kan lokala företag snabbt generera leads och öka kundbasen genom att rikta annonserna till specifika nyckelord, åldersgrupper eller platser.

Direktlänk Dela Yahoo Finance fördjupade 6 juni

Small Biz Marketing AZ erbjuder PPC-annonsering för lokala företag

Small Biz Marketing AZ, ett företag baserat i Phoenix, Arizona, erbjuder att hantera onlineannonsering för lokala företag, särskilt när det gäller betal-per-klick (PPC) annonsering där företag kan visa sina annonser på Google och Facebook och bara behöver betala när någon klickar på annonserna. Google Ads är en av de mest kostnadseffektiva metoderna för onlineannonsering och Small Biz Marketing AZ:s experter är specialister på Google Ads. Företaget har utvecklat en omfattande tjänst för att generera leads som är prisvärd och enkel att använda.

Direktlänk Dela Digital Journal fördjupade 5 juni

Förra månaden delade en användare sitt första GPT-aktiverade Google Ads-skript, som identifierar saknade RSA-rubriker och föreslår nya varianter. Nu har användaren testat att använda GPT för att skapa ett skript som skriver en sammanfattning av kontoprestanda för Google Ads tillsammans med förslag på hur man kan förbättra prestandan. GPT är bra på att skapa engagerande berättelser men kan ha problem med fakta och sanning. Genom att använda ett Google Ads-skript kan man automatiskt förbereda fakta om kontoprestanda i ett format som fungerar med GPT, vilket hjälper GPT att skapa mer korrekta sammanfattningar och förslag.

Search Engine Land fördjupade 5 juni

ChatGPT är en AI-språkmodell som kan generera mänsklig text utifrån givna prompts. Företag kan använda ChatGPT för att skapa relevanta sökordslistor och annonskopior för sina Google Ads-kampanjer. Genom att använda ChatGPT kan företag spara tid och öka sin online-närvaro genom effektiv användning av Google Ads. Några användbara prompts för att generera sökordslistor och annonskopior inkluderar att ange företagets tjänster, konkurrenters webbplatser och företagets plats. ChatGPT kan också användas för att skapa responsiva sökannonser genom att ge prompts relaterade till företagets fördelar, unika säljargument och uppmaningar till handling.

JumpFly fördjupade 5 juni

Google Ads kan hjälpa företag att annonsera och marknadsföra sina produkter eller tjänster när användare söker med relevanta nyckelord. För att få ut det mesta av Google Ads och öka försäljningen 2023 bör företag följa dessa tio tips: 1. Genomför grundlig nyckelordsforskning. 2. Optimera produkt sidor. 3. Mobiloptimering. 4. Optimera för röst sökning. 5. Ta hand om negativa nyckelord. 6. Fokusera på responsiva sökannonser (RSAs). 7. Använd annonsutvidgningar. 8. Investera i geografiskt inriktade bud. 9. Övervaka konkurrenter noga. 10. Förbättra annonsens kvalitetspoäng.

RS Web Solutions fördjupade 3 juni

I dagens digitala ålder är det viktigt för bilhandlare att ha en synlig webbplats för att locka potentiella kunder och öka försäljningen. Genom att använda effektiva sökmotoroptimering (SEO) tekniker kan bilhandlare förbättra sin Google-ranking och öka sin online-närvaro. Några SEO-tekniker inkluderar att optimera webbplatsen för sökmotorer, skapa kvalitetsinnehåll, övervaka online-reputation, använda betald annonsering och analysera SEO-prestanda. Genom att följa dessa steg kan bilhandlare förbättra sin synlighet online och förbli konkurrenskraftiga på marknaden.

TechBullion fördjupade 3 juni

Google lanserar AI-förstärkta verktyg för att förbättra digital marknadsföring

Google har introducerat nya AI-förstärkta verktyg för att förbättra effektiviteten i digital marknadsföring för företag. Google Ads har lagt till AI-boostade lösningar till sina befintliga produkter för att möta efterfrågan. Annonsutgifterna på den filippinska digitala reklammarknaden förväntas nå 1,608 miljarder dollar 2023, enligt Statista. De nya produkterna inkluderar AI- och storskaliga språkmodellförbättringar för Automatiskt Skapade Tillgångar (ACA), konversationserfarenhet i kampanjkonstruktioner och Google Product Studio. Annonsörer kan använda dessa verktyg för att skapa texttillgångar och professionella bilder genom att ange landningssidor från sina webbplatser och ladda upp befintliga produkt- eller tjänstebilder. AI kommer sedan att generera relevanta och effektiva sökord, rubriker, beskrivningar, bilder och andra tillgångar för annonskampanjer som annonsörer kan granska och redigera innan de används.

Direktlänk Dela BusinessWorld fördjupade 2 juni

Nya funktioner i Google Ads: snabb åtkomst till kampanjinställningar och kampanjnivå textresurser

Google Ads har introducerat två nya funktioner som kan förbättra arbetsflödet och kontrollen över annonsering. Den första funktionen är snabb åtkomst till kampanjinställningar, vilket gör det möjligt att snabbt visa och ändra inställningar för en kampanj genom att hovra över kampanjnamnet. Den andra funktionen är kampanjnivå textresurser för responsiva sökannonser (RSA), som för närvarande är i beta. Detta innebär att man kan lägga till rubriker och beskrivningar på kampanjnivå som gäller för alla aktiverade RSA inom kampanjen. Detta kan spara tid och förbättra prestanda genom att schemalägga resurser, dela rubriker och beskrivningar som behöver uppdateras ofta, och ge Google Ads fler alternativ för att visa relevanta kombinationer för kunder.

Direktlänk Dela JumpFly fördjupade 2 juni

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare