» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 219 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «
Taco Bell är en amerikansk snabbmatskedja som grundades 1962 av Glen Bell. De specialiserar sig på mexikanskinspirerad mat som tacos, burritos, quesadillas och nachos. Kedjan finns i över 7 000 platser över hela världen och är känt för sina överkomliga priser och snabba service. Taco Bell har också en rad vegetariska och veganska alternativ, vilket gör det till ett populärt val för personer med olika kostpreferenser. Kedjan är en del av Yum! Brands, som också äger KFC och Pizza Hut. Taco Bell fortsätter att expandera och erbjuda nya och spännande menyalternativ.
Senaste nytt kring Taco Bell
Snapchat visar upp förstärkt verklighet och AI-funktioner för annonsköpare
Snapchat presenterade sina utökade verklighets- (AR) och generativa AI-funktioner för annonsköpare under sin NewFronts-presentation. Snapchat avtäckte AR-utvidgningar som låter annonsörer integrera AR-linser i Snap´s annonsprodukter. Snapchat, som har 800 miljoner aktiva användare globalt, meddelade också ett nytt hem för sportinnehåll inför årets OS. Snapchat lanserade också Snap Sports Network, en sportkanal i appen som ger varumärken möjligheter för sponsring och produktintegrationer. Snapchat förnyade också sina partnerskap med NFL, NBA och WNBA och ingick ett avtal med NBCUniversal för AR-upplevelser vid OS 2024 i Paris.
har gått vår kurs "AI på jobbet".
AI skapar en evangelisk sång om Chick-fil-A
Ett konto som går under namnet ´BeatsByAI´ på TikTok och ´BeatsByAITikTok´ på YouTube har skapat en evangelisk sång om den populära snabbmatskedjan Chick-fil-A. Kontot använder AI för att producera musik enligt olika teman. Tidigare har BeatsByAI också skapat andra mattematiska låtar, inklusive en funkspår om KFC och en mariachi-sång om Taco Bell. Chick-fil-A, baserad i Georgia, är känd för sina högkvalitativa kycklingsmörgåsar och nuggets, samt sitt exceptionella kundservice.
Chick-fil-A inspirerar till långa köer och en gospel-låt
Popeyes och andra snabbmatsrestauranger kan ha startat kycklingsmörgåskriget, men Chick-fil-A´s smörgåsar inspirerar fortfarande långa köer. Denna Georgia-baserade snabbmatskedja får mycket uppskattning för sin högkvalitativa mat och konsekventa kundservice. Dessutom är Chick-fil-A-restauranger kända för sin renlighet och välkomnande atmosfär. Någon inspirerades så mycket av maten att de ville ge den lite tillbedjan genom att skapa en gospel-låt om Chick-fil-A. Låten skapades av ´BeatsByAI´, ett konto som använder AI för att producera musik enligt olika teman.
Snabbmatsjätten Yum! Brands satsar på AI för att effektivisera arbetsprocesser
Snabbmatsjätten Yum! Brands, som driver kedjor som KFC och Taco Bell, har bestämt sig för att använda artificiell intelligens (AI) för att snabba upp sina arbetsprocesser. Enligt en rapport i Wall Street Journal planerar företaget att använda AI för att hjälpa till med matlagningen i köket. Företaget har även utvecklat en mobilapp kallad ´SuperApp´ för restaurangchefer. Idag kommer cirka 45% av företagets försäljning från digitala kanaler, vilket är ungefär dubbelt så mycket som 2019, enligt Joe Park, företagets teknikchef.
Yum Brands planerar att revolutionera sina operationer med AI
Yum Brands, moderbolaget till snabbmatskedjor som Taco Bell, Pizza Hut, KFC och Habit Burger Grill, planerar att revolutionera sina operationer genom att anta en ´AI-först mentalitet´. Företaget har ökat sina teknik- och automationsinvesteringar betydligt, med cirka 45% av försäljningen nu kommer från online- och appbaserade beställnings- och leveranstjänster. Yum Brands planerar att använda AI för att profilera kunder, presentera personliga erbjudanden, öka försäljningen och locka nya kunder. Trots rädsla för potentiell jobbförskjutning på grund av AI och automatisering, betonar Yum Brands den avgörande roll som dess anställda spelar i företagets verksamhet.
Snabbmatsföretaget Yum Brands satsar på AI för att förbättra sina operationer
Snabbmatsföretaget Yum Brands, moderbolag till Taco Bell, Pizza Hut, KFC och The Habit Burger Grill, planerar att implementera artificiell intelligens (AI) i sina restaurangers verksamhet. Företaget investerade 21 miljoner dollar i ´digital teknik och innovationskapacitet´ 2023, en ökning från 11 miljoner dollar året innan. Yum Brands testar nu en generativ AI-funktion som svarar på anställdas frågor, och företaget planerar att utöka appens kapaciteter för att hjälpa till med att beställa ingredienser, schemalägga skift och utbilda anställda via förstärkt verklighet (AR).
Yum! Brands planerar AI-drivna snabbmatsrestauranger
Yum! Brands, operatören för KFC, Pizza Hut, Taco Bell och The Habit Burger Grill, planerar att införa ´AI-drivna´ snabbmatsrestauranger, enligt en rapport i Wall Street Journal. Företaget har ökat sina investeringar i teknik och automation, med cirka 45%, eller 30 miljarder dollar, av försäljningen som digital - nästan dubbelt så mycket som 2019. Yums digitala och tekniska chef Joe Park säger att företaget har en vision om att AI ska användas i varje steg av processen. Med Kaliforniens nya minimilönlag som trädde i kraft på måndag, vänder sig de flesta restaurangoperatörer till AI för att minska kostnaderna och öka försäljningen.