» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 207 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

Arizona State University (ASU) är ett offentligt forskningsuniversitet beläget i Phoenix-området i delstaten Arizona, USA. Det grundades år 1885 och är idag ett av de största universiteten i USA med över 70 000 studenter. ASU erbjuder ett brett utbud av akademiska program, med över 350 grundutbildningar och 450 forskarutbildningar. Universitetet är känt för sin forskning och innovation, och rankas högt i nationella och internationella rankningar. ASU:s campus omfattar fem olika platser och erbjuder även onlinekurser för studenter över hela världen.

Senaste nytt kring Arizona State University

Googles nya AI-modell, LearnLM, hjälper studenter med läxor

Google har meddelat att deras nya AI-modell, LearnLM, kommer att hjälpa studenter med deras läxor. LearnLM är en familj av AI-modeller baserade på Googles andra stora språkmodell, Gemini, som är byggd för att vara expert på ämnen, hitta och presentera exempel på olika sätt som foto eller video, coacha studenter medan de studerar och inspirera engagemang. Google har redan integrerat LearnLM i sina produkter, bundet det med andra tjänster som Google Sök, Android, YouTube och Gemini-chatten. Google arbetar också med lärare i ett nytt pilotprogram på Google Classroom så att de kan använda LearnLM för att förenkla lektionsplanering.

Direktlänk Dela The Verge fördjupade 14 maj
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

Zimbabwisk student utmärker sig vid Thunderbird School of Global Management

Ngonidzashe Marvin Kanjere, ursprungligen från Harare, Zimbabwe, har tagit examen från Thunderbird School of Global Management vid Arizona State University med en masterexamen i global förvaltning med inriktning på dataanalys. Kanjere, som har en bakgrund inom kemiteknik och en masterexamen i finansiell teknik från National University of Science and Technology i Zimbabwe, är entusiastisk över att tillämpa sina analytiska färdigheter inom data- eller affärsanalys. Han hyllar Thunderbird för dess kulturella bredd och har ägnat över fem år åt att handleda i matematik och naturvetenskap för att lyfta underrepresenterade samhällen.

Direktlänk Dela Arizona State University News fördjupade 27 april

Arizona State University experimenterar med AI i mental hälsorådgivning

Arizona State University (ASU) samarbetar med OpenAI för att skapa AI-baserade ämnen som rådgivningsstudenter kan använda för att testa sina färdigheter. Initiativet är ett svar på den växande krisen inom studenternas välbefinnande, vilket kan tvinga området att i större utsträckning omfamna teknologiska lösningar. ASU:s president, Michael Crow, har uttryckt oro över AI:s inverkan på känsliga områden som studenters mental hälsa. Externa experter delar dessa farhågor, men anser att den nationella krisen inom mental hälsa kan förändra värderingarna.

Direktlänk Dela Times Higher Education fördjupade 23 april

24 artiklar dras tillbaka av State Press för att de delvis skrivits av AI

Ledningsteamet för State Press har dragit tillbaka 24 artiklar från dess webbplats eftersom varje artikel delvis skrevs av generativ artificiell intelligens. State Press har verifierat giltigheten och noggrannheten hos källorna som reportern pratade med för majoriteten av berättelserna. State Press har en nolltoleranspolicy för användning av generativ AI för allt publicerat innehåll. Konsekvenserna för alla reportrar eller skribenter som använder AI för att komponera delar av en historia är omedelbar uppsägning från deras position på State Press och en potentiell rapport till standardstyrelsen för deras motsvarande college eller skola vid Arizona State University. State Press godkänner inte användningen av generativ AI i vårt innehåll och ber om ursäkt till ASU-gemenskapen.

Direktlänk Dela The State Press fördjupade 23 april

Högskolor ogillande för AI-utmaningar, enligt Deloitte-rapport

Enligt en ny rapport från Deloitte tror en majoritet av högskolelärare och administratörer att generativ artificiell intelligens (AI) kommer att ha en stor inverkan på deras institutioner inom en snar framtid. Dock rapporterar endast en av fem att deras institutioner är förberedda för denna förändring. Rapporten förutser att AI-tekniken kommer att ha särskilt märkbara effekter på tre områden: läroplan, undervisning och affärsverksamhet. Rapporten framhäver betydelsen av effektiv styrning för att säkerställa dataintegritet, övervaka risker och vägleda AI-utveckling och implementering på campus.

Direktlänk Dela EdScoop fördjupade 23 april

Högskolor och universitet samarbetar för att inte hamna efter i AI-utvecklingen

Ledare inom högre utbildning, inklusive Ted Mitchell från American Council on Education, Paul LeBlanc från Southern New Hampshire University och George Siemens från University of South Australia, samarbetar för att se till att högskolor och universitet inte hamnar efter i utvecklingen av generativ artificiell intelligens (AI). De leder ett initiativ för att skapa Global Data Consortium, där deltagande institutioner skulle bidra med datamängder på studentnivå för att skapa en enorm informationskropp. Syftet är att forskare, institutionella ledare och potentiellt företag kan utnyttja konsortiet för att bygga AI-produkter och utveckla sin förståelse för vad som fungerar (och inte fungerar) i studentresan.

Direktlänk Dela Inside Higher Ed fördjupade 19 april

Evenemang om AI:s roll inom högre utbildning

Den 30 april kommer Akademiska ärenden att anordna ett heldagsevenemang med titeln ´All AI 2024 - Envision Tomorrow: Exploring AI´s Role in Higher Education´ i Pollak-biblioteket. Evenemanget kommer att presentera talare från olika institutioner som delar sina insikter och forskning om att utvidga användningen av artificiell intelligens inom högre utbildning. Nyckeltalare på morgonen kommer att vara Kyle Jensen, en professor i engelska och direktör för skrivprogram vid Arizona State University. Eftermiddagens keynote-talare kommer att vara Todd Taylor, en prisbelönt lärare och forskare vid University of North Carolina vid Chapel Hill och pedagogisk evangelist för Adobe.

Direktlänk Dela California State University, Fullerton fördjupade 16 april

USA:s regering tilldelar priser för teknik mot audio deepfakes

USA:s federala regering har tilldelat priser till fyra organisationer för att utveckla teknik för att skilja mellan äkta mänskligt tal och ljud genererat av artificiell intelligens (AI). Priserna delades ut av Federal Trade Commission (FTC) för att motverka så kallade audio deepfakes. En av vinnarna, OriginStory, skapad av forskare vid Arizona State University, använder sensorer för att upptäcka mänskliga handlingar som andning och hjärtslag. En annan vinnare, DeFake, skapad av Ning Zhang, en forskare vid Washington University i St. Louis, injicerar data i inspelningar av riktiga röster så att AI-genererade röstkloner inte låter som den riktiga personen. En tredje vinnare, AI Detect, använder AI för att fånga AI. Detta verktyg är gjort av startföretaget Omni Speech. En annan organisation, Pindrop Security, fick erkännande för sitt arbete men kommer inte att få några pengar eftersom det är en större organisation.

Direktlänk Dela National Public Radio fördjupade 10 april

ASU blir första universitetet att samarbeta med OpenAI

Den 18 januari blev Arizona State University (ASU) det första universitetet att ingå partnerskap med OpenAI. Lev Gonick, Chief Information Officer för företagsteknik, och Anne Jones, vice rektor för grundutbildning, talade om det aktuella framstegen och framtida förhoppningar för OpenAI-partnerskapet. Målet är att använda tekniken för att främja uppdraget som anges i ASU:s stadgar. OpenAI utnyttjar inte ASU:s data för att finjustera sig själv, utan drar nytta av exponering och designresurser specifika för stora universitet. För närvarande stöder ASU 16 stora språkmodeller, inklusive ChatGPT, med planer på att lägga till stöd för fler inom de kommande veckorna.

Direktlänk Dela The State Press fördjupade 4 april

Användning av AI för att förbättra akademiskt skrivande

Jacob Greene, biträdande professor vid Arizona State Universitys engelska institution, har godkänts att använda ChatGPT Enterprise i sin forskning om generativ AI:s inverkan på akademiskt skrivande. Greene använder ChatGPT Enterprise i sin forskarkurs ´Writing for Scholarly Publication´ och hans studenter använder AI-verktyget för att förbättra sina skrivprocesser. Doktorand Kylie Frontczak beskriver hur hon använder AI-verktyget för att förbättra sin argumentation och förståelse för sin avsedda publik. Madison Horgan, en annan doktorand, beskriver hur AI-verktyget hjälper henne att bättre kommunicera med andra och förstå feedback under den akademiska publikationsprocessen.

Direktlänk Dela Arizona State University News fördjupade 27 mars

Generativ AI och dess påverkan på upphovsrättslagarna i USA

Artikeln diskuterar hur utvecklingen av generativ artificiell intelligens (AI) utmanar de nuvarande upphovsrättslagarna i USA. Generativ AI kan skapa text, bilder, videor, låtar och annan data, vilket ställer frågan om huruvida dessa skapelser kan skyddas av upphovsrätten. Artikeln tar upp hur Moore´s lag, som förutspår att antalet transistorer på en integrerad krets kommer att fördubblas varannat år, påverkar teknikens snabba utveckling och dess inverkan på lagstiftningen. Den diskuterar även hur generativ AI som ChatGPT kan bidra till att identifiera brister inom det juridiska systemet och leda till behovet av att uppdatera upphovsrättslagarna i USA.

Direktlänk Dela JD Supra fördjupade 25 mars
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

Artificiell intelligens hjälper till med dejting men väcker etiska frågor

Robert Winters använde artificiell intelligens (AI) för att få fler matchningar på Tinder 2017, men blev senare bannad. Han har även använt AI för att generera bilder till sin dejtingprofil. Flera nya AI-drivna dejtingverktyg har dykt upp, som kan förbättra användares dejtingprofiler, hjälpa till med textning eller till och med gå på ´första dejter´ för människor. Men deras användning har öppnat upp en debatt om etiken i deras användning. Dmitri Mirakyan är medgrundare till YourMove AI, som erbjuder en AI-dejtingprofilgenerator och granskare. Kathryn Coduto, forskare inom nätdejting, menar att dessa verktyg kan göra att människor framstår som mindre autentiska.

Direktlänk Dela Canadian Broadcasting Corporation fördjupade 22 mars

AI i utbildning: En hjälpmedel, inte en ersättning

Enligt en artikel diskuteras möjligheten att studenter använder artificiell intelligens (AI) för att skriva uppsatser i stället för att göra det själva. Det påpekas att AI är som en smart vän som specialiserar sig på att berätta vad du vill höra, men den kan bara ge vissa typer av hjälp. Arizona State University experimenterar med AI som ett handledningsverktyg. Problemet är att chatboten inte bryr sig om innehållet i vad du säger. Att skriva en uppsats handlar inte bara om att ´uttrycka´ dina idéer, utan att utveckla dem. Att använda AI för att svara på läsningar eller skriva uppsatser berövar dig den mest transformerande delen av en utbildning: den tid du ägnar åt att engagera dig med tilldelat material både i och utanför klassrummet.

Direktlänk Dela The Loyola Maroon fördjupade 22 mars

Föreningen för utveckling av artificiell intelligens (AAAI) sponsrar flera paneler på AAAI-24, som äger rum den 22-25 februari 2024 på Vancouver Convention Centre. Panelerna kommer att diskutera AI:s strategiska initiativ och policyer, med fokus på USA:s National Science Foundation´s National AI Institutes Program, samt jämföra med liknande initiativ och policyer över hela världen. Panelisterna inkluderar Ashok Goel, James Donlon, Michael Littman, Kiri Wagstaff och Toby Walsh. Det kommer också att vara en särskild session om att förutse öppna forskningsresurser för AI i USA, samt en panel om konsekvenserna av LLMs.

Association for the Advancement of Artificial Intelligence fördjupade 16 mars

Jennifer Lopez i ny Netflix-film ´Atlas´

Jennifer Lopez spelar huvudrollen i den nya Netflix-filmen ´Atlas´, en sci-fi-thriller om en dataanalytiker som måste lita på AI för att rädda mänsklighetens framtid. Filmen har även skådespelare som Sterling K. Brown och Simu Liu. Brad Peyton regisserar filmen, som produceras av bland annat Lopez, Elaine Goldsmith-Thomas och Benny Medina för Nuyorican Productions. ´Atlas´ har premiär den 24 maj på Netflix.

Direktlänk Dela IndieWire fördjupade 13 mars

University of Texas i El Paso undersöker lärarnas kunskaper om AI och dess användning i undervisningen

Ett team vid University of Texas i El Paso (UTEP) planerar att genomföra en undersökning för att erbjuda instruktörer den nödvändiga hjälpen för att hantera kapaciteter och komplexitet av artificiell intelligens (AI), inklusive ChatGPT. Jeff Olimpo, direktör för UTEP:s Institute for Scholarship, Pedagogy, Innovation and Research Excellence, sa att målet är att avgöra hur mycket instruktörerna vet om AI och hur bekväma de skulle vara att införliva tekniken i sina kurser. Detta är uppföljningen till InSPIRE:s våren 2023 workshops som ledde till universitetets initiala ChatGPT-riktlinjer.

Direktlänk Dela El Paso Matters fördjupade 8 mars

Artificiell intelligens kan revolutionera högre utbildning, enligt universitetsledare

Den ökande granskningen av universitetens rekrytering av internationella studenter har intensifierat debatten om vad många anser vara den engelska högre utbildningens trasiga affärsmodell. Ingen politiskt parti har en klar vision för att fixa denna affärsmodell, som hotas av en nästan decennielång frysning av hemundervisningsavgifter. Detta, tillsammans med forskningens förlustnatur, har lett till att varje engelskt universitet måste kors-subsidiär undervisning och forskning med hjälp av marginalen genererad från internationella studentavgifter. Men denna intäkt är potentiellt sårbar för internationella händelser och spänningar, liksom inrikespolitiska betänkligheter om invandringsnivåer. Sektorns ledare måste vara visionära och innovativa i sitt svar, diversifiera finansieringsströmmar genom större kommersialisering, filantropiskt stöd och donationer från alumner. Att dela dyra forskningsanläggningar och tjänster mellan närliggande universitet kan också vara mer effektivt. Men mycket större effektivitetsvinster kan uppnås om vi skulle omfamna den fulla potentialen av artificiell intelligens. Som Shitij Kapur, rektor och vice-chansler vid King´s College London, nyligen skrev i en inflytelserik rapport: ´Digitala tillvägagångssätt och AI kan mycket väl vara universitetsföretagets ´Spinning Jenny´ - skapa en fördel för brittiska universitet, precis som Jenny katapulterade Manchester till spetsen för den industriella revolutionen.´ Ändå är det USA som för närvarande leder vägen - särskilt Arizona State University, vars kreativa användning av digitala, online och AI-verktyg har visat hur campus- och online-utbildning, båda i stor skala, kan kombineras i ett toppforskningsuniversitet, samtidigt som tillgången ökas och kostnaderna minskas. Dessutom har många amerikanska universitet antagit datadrivna strategier för att förbättra studentretention och framgång. De har börjat integrera AI för att personifiera inlärningsupplevelser och använda analyser för att anpassa akademiska erbjudanden till både arbetsgivares krav och studenters intressen. AI-drivna bedömningsverktyg ger omedelbar, personlig feedback. Man kan föreställa sig studenter som har svårt med komplex dataanalys, till exempel, att kunna använda ett AI-drivet handledningssystem för att genomföra personliga övningar som avsevärt förbättrar deras analytiska färdigheter inom dagar. Detta gör inte bara inlärningsprocessen mer effektiv, utan främjar också en rikare utbildningsmiljö. Innan jul hade jag till exempel privilegiet att vara värd för en mycket framgångsrik lanseringshändelse i House of Lords för KEATH.AI, ett banbrytande verktyg utvecklat av ett team av akademiska entreprenörer från University of Surrey. Detta kan märka och ge detaljerad feedback på studenternas uppgifter eller prov, vilket gör att föreläsaren kan fokusera på djupgående kritik och personlig vägledning, vilket förbättrar studenternas inlärningsupplevelser. AI kan också vara kraftfullt inom kompetensutveckling. Genom anpassad kontinuerlig och formativ inlärning, med realtids kompetensbedömningar, kan studenter utrustas med de senaste efterfrågade kompetenserna och uppmuntras att vara mer innovativa. Till exempel använde en grupp Surrey-teknikstudenter som arbetade på sitt slutprojekt en AI-plattform för att simulera och testa sina design, vilket gjorde att de kunde iterera sina prototyper snabbt. Men det är avgörande att lärare ger högkvalitativ vägledning till studenter om hur man använder AI. Ethan Mollick, från University of Pennsylvania´s Wharton business school, förespråkade nyligen i en blogg att vi borde fokusera på hur människor använder AI i klassen, snarare än om de använder den, eftersom detta kommer att resultera i bättre inlärningsresultat, lyckligare studenter och akademiker som är bättre förberedda för en värld där AI troligen kommer att vara allestädes närvarande. Bortom klassrummet kan AI revolutionera studentrekrytering, institutionell ledning och beslutsprocesser. Genom prediktiv analys och maskininlärning kan institutioner optimera rekryteringsstrategier, förbättra operativ effektivitet och fatta datadrivna beslut som överensstämmer med strategiska mål. En nyligen MIT-rapport belyser den kritiska rollen för effektiv datahantering och AI för att driva högpresterande organisationer. Rapporten drar dock slutsatsen att endast en liten procentandel av organisationerna för närvarande utmärker sig i datastrategiutförandet, med vanliga hinder inklusive komplex dataarkitektur och bristen på centraliserad maskininlärningsmodellhantering. Det är avgörande att institutioner antar molndatahantering och utvecklar strategier och investerar i skalning av AI och maskininlärning. Rapporten betonar också behovet av öppna standarder, förbättrad säkerhet och styrning för att framtidssäkra dataarkitekturen och främja en datadriven kultur inom organisationer. Resan framåt kan, medger jag, vara knölig. Vi behöver definitivt hantera de obestridliga riskerna som är förknippade med utbredd användning av stora språkmodeller i undervisning och inlärning. Applikationer som ChatGPT är utmärkta på att ge snabba och övertygande svar på vilka frågor vi än ställer, men de kan inte ordentligt utvärdera originaliteten eller noggrannheten i ett akademiskt argument, särskilt med avseende på icke-kvantitativa discipliner. Universitet som införlivar AI i sin utbildning behöver god styrning och lämpliga riskkontrollstrategier runt dess användning. Men som en obotlig optimist tror jag att det finns mycket att vinna från att använda AI i utbildning. Genom att utnyttja dess kraft kan vi förbereda våra studenter att forma framtiden för en värld där förändring är den enda konstanten. Max Lu är president och vice-chansler vid University of Surrey.

Direktlänk Dela Times Higher Education fördjupade 3 mars

Google försöker utmana OpenAI:s ChatGPT med sin nya AI, Gemini

Google har omformat sin AI, Bard, till Gemini, i ett försök att konkurrera med OpenAI:s ChatGPT. Båda plattformarna är baserade på stora språkmodeller (LLM) och erbjuder avancerade språkbearbetningstjänster. ChatGPT anses vara mer användbart för ett bredare spektrum av språkbearbetningsuppgifter och har nyligen lagt till anslutningsmöjligheter och tillgång till extern information via Microsofts Bing. Gemini, å andra sidan, har kunnat komma åt internet från dag ett tack vare sin integration med Googles sökteknologi. Båda plattformarna har sina styrkor och svagheter, men det verkar som att ChatGPT fortfarande är det kraftfullare chattgränssnittet.

Direktlänk Dela Bernard Marr & Co fördjupade 26 februari

Användning av AI i flygledningstorn: En potentiell lösning eller ett nytt problem?

Artificiell intelligens (AI) börjar bli allt mer närvarande i vardagen, men användning av AI för att hjälpa till att landa flygplan kan vara en punkt där människor tvekar. Det finns dock tecken på att AI kan komma att användas, åtminstone delvis, i flygledningstorn. Branschen försöker hitta alternativ till de problem som flygledare står inför, som personalbrist, ständig trötthet och långa arbetstider. En undersökning av The New York Times förra året visade att flygledare ofta kommer till jobbet berusade och somnar på jobbet, vilket leder till en utmattad och demoraliserad arbetsstyrka som blir allt mer benägen att göra farliga misstag. AI kan vara ett användbart verktyg på vissa arbetsplatser, men hör det hemma i luftrummet? Eller skulle det bara orsaka en helt ny uppsättning problem?

Direktlänk Dela The Week fördjupade 23 februari

ASU och OpenAI ingår partnerskap för att driva AI djupare in i utbildningssystemet

Arizona State University (ASU) och OpenAI har ingått ett partnerskap för att driva artificiell intelligens (AI) och generativ AI (GenAI) djupare in i utbildningssystemet. De två organisationerna kommer att arbeta tillsammans för att hitta nya sätt att tillämpa tekniken på både undervisning och bakom kulisserna-administration av universitetet. ASU kommer att bjuda in personalen att lämna in idéer för att använda tekniken i deras arbetsliv. De tre huvudområdena för dessa implementeringar är undervisning, ökning av hastigheten på AI-forskning och effektivisering av organisatoriska processer.

Direktlänk Dela Accelerationeconomy.com fördjupade 13 februari

ASU och OpenAI samarbetar: Spänning och oro bland lärare och studenter

Partnerskapet mellan Arizona State University (ASU) och OpenAI har väckt både förväntan och oro bland lärare och studenter. Partnerskapet, som tillkännagavs den 18 januari, innehöll initialt inga detaljer om implementering, förutom AI Innovation Challenge riktad mot ASU:s lärare från den 1 februari. Trots detta känner sig inte alla lärare tillräckligt informerade. Vissa uttrycker även oro över AI:s växande roll i utbildningen och risken att förlora mänskligt intellektuellt engagemang. Trots dessa bekymmer kan ASU-OpenAI partnerskapet vara en möjlighet till framsteg, förutsatt att det hanteras försiktigt.

Direktlänk Dela The State Press fördjupade 7 februari
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

Arizona State University samarbetar med OpenAI för att utforska generativ AI

Arizona State University (ASU) fortsätter att leda vägen inom innovation, nu med fokus på generativ artificiell intelligens (AI). Universitetet samarbetar med OpenAI, företaget bakom den populära chatboten ChatGPT. Samarbetet kommer att möjliggöra utveckling av innovativa användningsområden inom forskning, undervisning och vardagligt arbete. Innan tekniken släpps till studenter kommer personalen att studera hur man etiskt kan använda tekniken till sin fördel. ASU menar att att lära sig att omfamna AI är en vinst för deras studenter.

Direktlänk Dela Arizona´s Family fördjupade 31 januari

Arizona State University samarbetar med OpenAI för att etiskt använda AI

Arizona State University söker nya sätt att innovera genom den ständigt utvecklande världen av generativ artificiell intelligens. Universitetet samarbetar med OpenAI för att studera hur man kan använda tekniken etiskt till sin fördel.

Direktlänk Dela Arizona´s Family fördjupade 31 januari

Över 60% av Indiens lärare använder AI-verktyg aktivt, enligt studie

En ny studie av bemannings- och HR-företaget TeamLease´s EdTech-arm har visat att över 60% av lärarna i Indien aktivt använder artificiell intelligens (AI) i sin undervisning. Studien, som omfattade över 6 000 lärare från grundskolor till universitet, visade att AI har haft en märkbar inverkan på utvecklingen och personaliseringen av undervisningsprocesser och skapandet av resurser. Cirka 64% av lärarna sade också att användningen av AI inte bara förbättrar inlärningsupplevelserna utan också förbereder eleverna för en AI-dominerad framtid. Så många som 71% anser att AI har en ännu större inverkan än smarttelefonrevolutionen.

Direktlänk Dela TechCircle fördjupade 29 januari

Flera amerikanska stater ger riktlinjer för användning av AI i skolor

Ett växande antal amerikanska stater ger riktlinjer för användningen av artificiell intelligens (AI) i sina offentliga skolsystem. Arizona State Universitys forskningsenhet rapporterade i oktober att endast två stater hade gett vägledning för skoldistrikt om användning av AI. Nu har flera andra stater, inklusive Washington, North Carolina och Virginia, publicerat vägledning i ämnet. Trots att staterna snabbt upptäcker positiva användningar för tekniken, betonar flera stater att det är nödvändigt med mänsklig tillsyn över AI-verktyg.

Direktlänk Dela Read Lion fördjupade 25 januari

AI förändrar högre utbildning, från klassrummet till ekonomiskt stöd

Konstgjord intelligens (AI) påverkar allt mer högre utbildning, från dekanens kontor till ekonomiskt stödkontor. Miami Dade College har till exempel nyligen investerat $5 miljoner i var och en av två AI-centra på olika campus. Samtidigt har New York State´s University vid Albany-systemet en $200 miljoner ´AI Plus´-initiativ för att forska och införliva tekniken i kurser. Arizona State University kommer att samarbeta med ChatGPT Enterprise för att förbättra undervisningen och forskningen. Företaget Ivy.ai använder AI för att hjälpa studenter och föräldrar att navigera genom federala finansiella stödformulär.

Direktlänk Dela PYMNTS fördjupade 23 januari

OpenAI samarbetar med Arizona State University för att integrera ChatGPT i klassrummen

OpenAI har nyligen inlett ett samarbete med Arizona State University (ASU) för att integrera ChatGPT i sina klassrum. ASU planerar att använda ChatGPT Enterprise för att utveckla AI-avatarer som en ´kreativ kompis´ för att studera vissa ämnen. Detta är första gången en universitetsinstitution samarbetar med OpenAI. När ChatGPT lanserades förbjöd många universitet det globalt på grund av oro för att studenter skulle kopiera sina uppgifter. OpenAI:s senaste lansering av GPT Store gör det möjligt för användare att skapa personliga GPT:s med hjälp av sina egna data.

Direktlänk Dela Analytics India Magazine fördjupade 23 januari

Washington publicerar riktlinjer för användning av AI i offentliga skolor

Washington har blivit en av de första delstaterna i USA att publicera riktlinjer på delstatsnivå för användning av artificiell intelligens (AI) i sina offentliga skolor. I stället för att förbjuda användningen av AI och andra artificiella chattrobotar, vill Office of Superintendent of Public Instruction (OSPI) uppmuntra till ´tankeväckande, människocentrerad användning´ av dessa verktyg. Washingtons skolöverintendent Chris Reykdal betonade att AI-politiken skulle vara ett ´människa till AI till människa´-tillvägagångssätt. Dokumentet inkluderar föreslagna användningar av tekniken, inklusive att skapa lektionsplaner och tester, översätta läromedel till flera språk och utveckla personliga undervisningsmaterial.

Direktlänk Dela Bonneville International fördjupade 23 januari

Arizona State University samarbetar med OpenAI för att förbättra undervisning och forskning

Arizona State University (ASU) blir den första högre utbildningsinstitutionen att samarbeta med OpenAI, företaget bakom AI-forskning och implementering av ChatGPT. Samarbetet introducerar ChatGPT Enterprises avancerade förmågor till universitetet, vilket ger lärare och personal möjlighet att utforska generativ AI:s potential för att förbättra undervisning, lärande och upptäckt, samtidigt som det ger ökad integritet och säkerhet. Från februari kommer ASU att genomföra en öppen utmaning där personal och lärare inbjuds att lämna in sina idéer om bästa användningsscenarier. De tre huvudområdena inkluderar: 1.) Förbättra studentframgången. 2.) Skapa nya vägar för innovativ forskning. 3.) Effektivisera organisatoriska processer.

Direktlänk Dela Pulse 2.0 fördjupade 22 januari

Arizona State University (ASU) blir den första högre utbildningsinstitutionen att samarbeta med OpenAI. Samarbetet introducerar ChatGPT Enterprises avancerade kapabiliteter till universitetet, vilket ger lärare och personal möjlighet att utforska potentialen hos generativ AI för att förbättra undervisning, inlärning och upptäckt, samtidigt som ökad sekretess och säkerhet säkerställs. ASU kommer att köra en öppen utmaning där personal och lärare kan lämna in sina idéer för bästa användningsscenarier. De tre huvudområdena inkluderar att förbättra studentframgång, banbrytande nya vägar för innovativ forskning och effektivisering av organisatoriska processer.

Tech Wire Asia fördjupade 22 januari

Arizona State University samarbetar med OpenAI för att utforska potentialen hos ChatGPT Enterprise

Arizona State University (ASU) blir den första högskoleinstitutionen att samarbeta med OpenAI, företaget bakom ChatGPT. Detta samarbete introducerar de avancerade förmågorna hos ChatGPT Enterprise för universitetet, vilket ger personal och lärare möjlighet att utforska potentialen hos generativ AI för att förbättra undervisning, inlärning och upptäckt, samtidigt som det garanterar ökade nivåer av integritet och säkerhet. ASU kommer att starta en öppen utmaning i februari som inbjuder personal och lärare att lämna in sina idéer om bästa användningsscenarier. De tre huvudområdena inkluderar förbättring av studentframgång, skapande av nya vägar för innovativ forskning och effektivisering av organisatoriska processer.

Direktlänk Dela AiThority fördjupade 21 januari

OpenAI samarbetar med Arizona State University för att använda AI-chattbot i utbildning

OpenAI har tecknat avtal med Arizona State University (ASU), vilket markerar företagets första högre utbildningskund. ASU kommer att samarbeta med OpenAI för att använda ChatGPT, OpenAIs AI-drivna chattbot, för universitetets forskare, personal och lärare. Detta kommer att ske genom en öppen utmaning i februari där lärare och personal uppmanas att skicka in idéer för hur man kan använda ChatGPT. Avtalet mellan OpenAI och ASU belyser de förändrade synpunkterna på AI i utbildning när tekniken avancerar snabbare än läroplanerna kan hänga med.

Direktlänk Dela TechCrunch fördjupade 20 januari

Arizona State University och OpenAI samarbetar för att förbättra utbildning med ChatGPT

ChatGPT och liknande chatbots har redan haft stor inverkan på utbildningssektorn, och denna inverkan kommer bara att växa i framtiden. Arizona State University har beslutat att gå med strömningen och ingått ett partnerskap med OpenAI. Detta är det första samarbetet av detta slag mellan OpenAI och någon utbildningsinstitution. Som en del av detta samarbete kommer universitetet från och med februari att ha full tillgång till ChatGPT Enterprise och planerar att använda det för olika utbildningsprocesser, från undervisning och genomförande av olika forskning till skrivande av kursarbete. Universitetet vill skapa en personlig virtuell mentor för studenter.

Direktlänk Dela Gadget Tendency fördjupade 20 januari

OpenAI integrerar ChatGPT vid Arizona State University

OpenAI har ingått ett partnerskap med Arizona State University (ASU) för att integrera chattassistenten ChatGPT i ASUs utbildnings- och forskningsverksamhet. ASU blir därmed den första högre utbildningsinstitutionen att samarbeta med OpenAI. ASU kommer att få ChatGPT Enterprise-konton från OpenAI, vilket ger universitetet möjlighet att distribuera dessa till sin gemenskap. ASU ser fram emot att studenterna använder ChatGPT för studie- och skrivhjälp. OpenAI åtar sig att inte använda data som samlas in av ChatGPT vid ASU för att träna sina modeller, vilket säkerställer sekretessen för alla inlämnade prompts.

Direktlänk Dela The Geeks WorldWide fördjupade 19 januari

Arizona State University inleder samarbete med OpenAI för att utforska AI:s kapacitet

Arizona State University (ASU) samarbetar med OpenAI, företaget bakom ChatGPT, och blir därmed den första högre utbildningsinstitutionen att göra det. Samarbetet kommer att låta studenter och lärare bättre förstå och utforska AI:s kapacitet. ASU:s rektor Michael M. Crow uttryckte optimism om AI-systemens förmåga att bli fantastiska verktyg som hjälper studenter att lära sig snabbare och förstå ämnen mer grundligt. Han betonade att samarbetet med OpenAI speglar universitetets filosofi och engagemang att delta direkt i den ansvarsfulla utvecklingen av AI-lärandetekniker.

Direktlänk Dela Abc15.com fördjupade 19 januari

Arizona State University och OpenAI inleder banbrytande samarbete

Arizona State University (ASU) och OpenAI har nyligen avslöjat ett banbrytande samarbete som introducerar ChatGPT Enterprise inom högre utbildning. ASU blir därmed den första högskolan som inleder ett samarbete med OpenAI för att implementera avancerade AI-lösningar. Samarbetet förväntas bidra betydligt till utvecklingen av nya lösningar inom ramen för AI Acceleration-teamets initiativ. ASU har redan visat sitt engagemang för att utforska AI i olika dimensioner genom att tillkännage lanseringen av sitt AI Acceleration-team 2023. Samtidigt har OpenAI aktivt etablerat nya partnerskap 2024.

Direktlänk Dela Cryptopolitan fördjupade 19 januari

OpenAI och Arizona State University samarbetar för att införa AI i högre utbildning

OpenAI har inlett ett betydande partnerskap med Arizona State University (ASU) för att introducera ChatGPT, en AI-driven chatbot, till universitetets forskare, personal och lärare. Detta samarbete markerar OpenAI:s första steg in i högre utbildning, med målet att utforska AI:s potential inom akademin. Samarbetet mellan OpenAI och ASU speglar förändrade attityder mot AI inom utbildning. ASU:s beslut att omfamna ChatGPT som ett verktyg för utbildningsförbättring understryker dess åtagande att ansvarsfullt och etiskt integrera AI i akademin.

Direktlänk Dela Robots.net fördjupade 19 januari

Arizona State University samarbetar med OpenAI för att använda AI i klassrum

Arizona State University (ASU) har avslöjat ett samarbete med AI-forskningsorganisationen OpenAI för att utveckla AI-drivna projekt som revolutionerar utbildningstekniker. Samarbetet kommer att fokusera på att förbättra studentframgång, skapa nya vägar för innovativ forskning och effektivisera organisatoriska processer. Trots oro över användningen av generativ AI i skolor, har ASU valt att samarbeta med OpenAI, vilket återspeglar universitetets löpande engagemang för innovation. Användningen av AI i klassrummet har dock väckt frågor om fusk och plagiering, vilket har lett till att flera utbildningsinstitutioner förbjuder användningen av AI-verktyg.

Direktlänk Dela CryptoCoinNews fördjupade 19 januari

Arizona State University samarbetar med OpenAI för att implementera ChatGPT

Arizona State University (ASU) har tillkännagivit ett samarbete med OpenAI för att implementera AI-verktyget ChatGPT i sin institution för att förbättra studenternas inlärning och resultat. ASU kommer att inbjuda personal till att föreslå innovativa användningar av ChatGPT från februari. Skolan fokuserar på tre områden för att bedöma den effektiva implementeringen av ChatGPT, inklusive att förbättra studenternas framgång, skapa nya vägar för innovativ forskning och effektivisera organisatoriska processer. Samarbetet markerar första gången en högre utbildningsinstitution har arbetat med ChatGPT.

Direktlänk Dela ZDNet fördjupade 19 januari

Arizona State University samarbetar med OpenAI för att utnyttja AI-teknikens kraft

Arizona State University (ASU) har ingått ett nytt partnerskap med OpenAI, tillverkaren av ChatGPT. Detta partnerskap innebär att OpenAI ger skolan tillgång till ChatGPT Enterprise. Det är fortfarande oklart hur skolan planerar att använda ChatGPT. ASU:s Chief Information Officer Lev Gonick sa att dessa verktyg jämställer spelplanen genom att ge individer och organisationer möjlighet att utnyttja AI:s kraft för kreativa och innovativa ändamål. ASU:s president bekräftade universitetets engagemang för att utnyttja AI-teknikens kraft. Detta är första gången en högre utbildningsinstitution samarbetar med OpenAI.

Direktlänk Dela Android Headlines fördjupade 19 januari

AI och LLM: Framtiden för utbildning

En ny era, stödd av artificiell intelligens (AI) och generativa förtränade transformatorer, lovar att radikalt förändra landskapet för lärande och kunskapsförvärv. Dessa förändringar återspeglas redan i OpenAI:s nyligen ingångna partnerskap med Arizona State University. De stora språkmodellerna (LLM) erbjuder mer än bara en inkrementell förbättring av utbildningsmetoderna; de representerar en grundläggande förändring. LLM:er, med sina avancerade förmågor att bearbeta naturligt språk, innebär en ny era av interaktivt, personligt och gränslöst lärande.

Direktlänk Dela Psychology Today fördjupade 19 januari

Arizona State University samarbetar med OpenAI för att integrera AI i klassrum

Arizona State University (ASU) samarbetar med OpenAI för att integrera ChatGPT i sina klassrum, vilket markerar ett betydande steg i fusionen av teknik och utbildning. Samarbetet syftar till att höja studenternas framgång, driva innovativ forskning och effektivisera organisatoriska processer. ASU:s biträdande informationschef, Kyle Bowen, betonade beslutet att samarbeta med OpenAI efter att ChatGPT Enterprise framgångsrikt hanterat säkerhetsfrågor. ASU bjuder in projektidéer från lärare och studenter för att utforska de olika tillämpningarna av ChatGPT.

Direktlänk Dela Chennai Print fördjupade 19 januari

OpenAI och Arizona State University ingår avtal om att använda ChatGPT

Microsoft-stödda OpenAI har skrivit på ett avtal med Arizona State University (ASU), vilket markerar en betydande milstolpe i utvidgningen av sitt samarbetsnätverk utanför teknik- och mediaföretag. Universitetet kommer att få tillgång till ChatGPT Enterprise, en förbättrad version av den populära chatbotten, vilket ger ökad säkerhet, integritet och snabbare tillgång till OpenAI:s avancerade teknik. ASU kommer att starta en öppen utmaning i februari som inbjuder lärare och personal att skicka in sina idéer om bästa användningsscenarier.

Direktlänk Dela Voice of Nigeria fördjupade 19 januari

OpenAI samarbetar med Arizona State University för att ta AI-chattbot till universitetet

OpenAI har fått sin första kund inom högre utbildning: Arizona State University (ASU). ASU meddelade att de samarbetar med OpenAI för att ta ChatGPT, OpenAIs AI-drivna chattbot, till universitetets forskare, personal och fakultet. Från februari kommer ASU att köra en öppen utmaning för att bjuda in fakultet och personal att lämna in idéer om hur man kan använda ChatGPT - med fokus på studentframgång, nya forskningsvägar och effektivisering av organisatoriska processer. ASU kommer att tillhandahålla ChatGPT Enterprise-konton till sina heltidsanställda.

Direktlänk Dela TechCrunch fördjupade 19 januari

OpenAI inleder samarbete med universitet för att integrera AI i akademin

OpenAI har presenterat sitt första partnerskap med ett universitet, vilket markerar ett betydande steg i integrationen av AI i akademin. Arizona State University (ASU) kommer att få exklusiv tillgång till ChatGPT Enterprise från februari, och kommer att använda det avancerade AI-systemet inom olika områden som kursarbete, handledning och forskning. ASU:s strategiska planer med ChatGPT Enterprise inkluderar skapandet av en skräddarsydd AI-tutor för studenter, som sträcker sig utöver specifika kurser för att omfatta en mängd olika studieämnen. Verktyget kommer också att integreras i ASU:s största kurs, Freshman Composition, för att ge värdefull skrivhjälp till studenter. ASU:s innovativa tillvägagångssätt innebär att de utnyttjar ChatGPT Enterprise för att utveckla AI-avatarer som fungerar som kreativa kompanjoner för studenter som studerar olika ämnen. Till exempel skulle dessa avatarer kunna specialisera sig på att sjunga eller skapa poesi om biologi.

Direktlänk Dela Verdict Media fördjupade 19 januari

OpenAI och Arizona State University inleder banbrytande samarbete

OpenAI och Arizona State University (ASU) har inlett ett banbrytande partnerskap för att integrera OpenAI:s ChatGPT Enterprise, inklusive tillgång till GPT-4, i universitetets utbildningsprogram. Samarbetet syftar till att revolutionera lärandeupplevelsen för studenter genom att utnyttja kraften i artificiell intelligens. ASU blev det första universitetet att samarbeta med OpenAI. Samarbetet kommer att introducera de avancerade funktionerna i ChatGPT Enterprise Edition till universitetet. Detta kommer att möjliggöra för lärare och personal att utforska potentialen hos AI för att förbättra undervisning, lärande och upptäckt, samtidigt som det säkerställer ´nästa nivå´ av integritet och säkerhet.

Direktlänk Dela Gizchina fördjupade 19 januari

OpenAI och Arizona State University inleder unikt partnerskap för att ge studenter tillgång till avancerade AI-verktyg

OpenAI och Arizona State University (ASU) har tillkännagivit ett unikt partnerskap där studenter, professorer och forskare kommer att få tillgång till OpenAI:s ChatGPT Enterprise från februari. Universitetet planerar att skapa personliga AI-tutorer och avatarer för studenter och utvidga sin kurs i ´prompt engineering´. ASU:s Chief Information Officer, Lev Gonick, säger att verktygen utjämnar spelplanen genom att ge tillgång till avancerade AI-funktioner, vilket möjliggör för individer och organisationer av alla storlekar att utnyttja AI:s kraft.

Direktlänk Dela Business Insider fördjupade 19 januari

OpenAI samarbetar med Arizona State University för att utforska generativ AI i utbildningssammanhang

Arizona State University (ASU) har inlett ett partnerskap med OpenAI för att utforska potentialen hos generativ AI i universitetsmiljö. Samarbetet innebär att OpenAIs teknologi ChatGPT Enterprise kommer att finnas tillgänglig för ASU:s personal och studenter. De kommer att kunna utveckla och implementera projekt inom tre nyckelområden: personliga inlärningsupplevelser, interaktiva handledningsverktyg och kreativt projektstöd. ASU:s rektor Michael M. Crow och Chief Information Officer Lev Gonick har uttryckt positiva förväntningar på samarbetet.

Direktlänk Dela MSPoweruser fördjupade 19 januari

OpenAI och Arizona State University inleder banbrytande samarbete

OpenAI har annonserat ett banbrytande samarbete med Arizona State University (ASU), vilket markerar lanseringen av det första universitetssamarbetet i sitt slag. Samarbetet ger universitetet full tillgång till ChatGPT Enterprise-plattformen, i syfte att driva innovation inom utbildning och forskning. ASU kommer att använda plattformen för att utveckla en personlig AI-tutor, som tillgodoser studenternas behov i specifika kurser, studieämnen och skrivhjälp. Samarbetet kommer mitt i växande oro kring integritet och säkerhet angående OpenAI.

Direktlänk Dela PaGaLGuY fördjupade 19 januari

OpenAI och Arizona State University samarbetar för att implementera ChatGPT i högre utbildning

AI-utvecklaren OpenAI och Arizona State University (ASU) har meddelat ett nytt samarbete för att implementera ChatGPT Enterprise i högre utbildning. ASU är den första högre utbildningsinstitutionen att samarbeta med OpenAI. Från februari kommer universitetets personal att inbjudas att inlämna förslag på innovativa användningsområden för ChatGPT Enterprise. Universitetets tre huvudområden inkluderar förbättring av studentframgång, nya vägar för innovativ forskning och effektivisering av organisatoriska processer. Lev Gonick, chef för information på ASU, betonade vikten av AI i dagens organisationer.

Direktlänk Dela Cointelegraph fördjupade 19 januari

ASU är första universitet att samarbeta med OpenAI för full tillgång till ChatGPT Enterprise

Arizona State University (ASU) kommer att vara den första högre utbildningsinstitutionen att samarbeta med OpenAI för att ge universitetet full tillgång till ChatGPT Enterprise. ASU:s president Michael Crow uttryckte optimism för AI:s förmåga att bli otroliga verktyg för att hjälpa studenter att lära sig snabbare och förstå ämnen mer grundligt. Samarbetet tillkännagavs i ett gemensamt uttalande med OpenAI. ASU avser att använda ChatGPT Enterprise för att skapa AI-avatarer för att hjälpa studenter att studera för kurser, främst inom STEM-områden.

Direktlänk Dela The State Press fördjupade 19 januari

Arizona State University och OpenAI samarbetar för att förbättra undervisning och lärande

Arizona State University (ASU) samarbetar med OpenAI i syfte att förbättra undervisning och lärande samtidigt som de ökar privatliv och säkerhet. Partnerskapet med företaget bakom ChatGPT kommer att fokusera på tre områden: att öka studenternas framgång, realisera nya forskningsvägar och effektivisera processer. ASU kommer att börja be personal och lärare att lämna in sina idéer i februari. ´ASU inser att förstärkta och artificiella intelligenssystem är här för att stanna, och vi är optimistiska om deras förmåga att bli otroliga verktyg som hjälper studenter att lära sig, lära sig snabbare och förstå ämnen mer grundligt,´ sa ASU:s president Michael Crow. ASU:s chattforum kommer att förbli säkert och kommer inte att användas av OpenAI för dess träningsmodeller. Partnerskapet är det första i sitt slag inom högre utbildning, enligt ASU.

Direktlänk Dela KTAR News fördjupade 18 januari

OpenAI och Arizona State University samarbetar för att utveckla AI-tutor

OpenAI investerar i studenters framtid genom ett unikt partnerskap med Arizona State University (ASU). Samarbetet ger skolan tillgång till ChatGPT Enterprise, som planeras användas i undervisning, forskning och intern organisation. Universitetet planerar även att utveckla en personlig AI-tutor för studenter. All data som matas in av universitetssamhället kommer att vara privat och säker, och kommer inte att användas för att träna OpenAI-modeller. Partnerskapet inbjuder personal att lämna in idéer för bästa användningsscenarier från februari.

Direktlänk Dela Fortune Media fördjupade 18 januari

OpenAI inleder partnerskap med Arizona State University för att integrera AI i högre utbildning

OpenAI har annonserat ett samarbete med Arizona State University (ASU), vilket markerar dess första steg in i samarbeten inom högre utbildning. Från februari kommer ASU att integrera ChatGPT Enterprise inom olika områden, inklusive kursarbete, handledning och forskning. ASU:s Chief Information Officer, Lev Gonick, avslöjade att samarbetet har pågått i sex månader, med tidigare användning av ChatGPT och andra AI-verktyg av universitetspersonal. Samarbetet ger ASU full tillgång till GPT-4 och syftar till att skapa en personlig AI-tutor för studenter, med fokus på STEM-ämnen.

Direktlänk Dela iPhone in Canada fördjupade 18 januari

Arizona State University samarbetar med OpenAI för att använda ChatGPT i utbildning och forskning

Arizona State University (ASU) blir den första högre utbildningsinstitutionen att samarbeta med OpenAI, företaget bakom ChatGPT, enligt ett pressmeddelande. ASU kommer att ha full tillgång till ChatGPT Enterprise från februari och planerar att använda det för handledning, kurser, forskning med mera. Partnerskapet har varit under utveckling i sex månader. Fakultets- och personalmedlemmar kommer att kunna föreslå sätt att implementera ChatGPT Enterprise inom tre nyckelområden: förbättra studentframgång, skapa nya vägar för innovativ forskning och effektivisera organisationens processer.

Direktlänk Dela 12 News fördjupade 18 januari

OpenAI ingår avtal med Arizona State University för utbildningstillämpningar

Microsoft-stödda OpenAI har tecknat ett avtal med Arizona State University (ASU) för att utöka sina partnerskap utanför teknik- och medieföretag. Universitetet kommer att få tillgång till ChatGPT Enterprise, en version av den virala chattboten som erbjuder mer säkerhet, integritet och högre hastighet till OpenAI´s teknik. ASU-presidenten Michael Crow uttryckte optimism för AI-systemens potential att bli otroliga verktyg som hjälper studenter att lära sig. OpenAI´s COO Brad Lightcup uttryckte en önskan att lära av ASU och arbeta för att utöka ChatGPT´s inverkan inom högre utbildning.

Direktlänk Dela PiPaNews fördjupade 18 januari

OpenAI expanderar till utbildningssektorn genom partnerskap med Arizona State University

Microsoft-stödda OpenAI har tecknat ett avtal med Arizona State University (ASU) i syfte att utöka sina partnerskap bortom teknik- och medieföretag. Universitetet kommer att få tillgång till ChatGPT Enterprise, en version av den virala chatboten som erbjuder högre säkerhet, integritet och snabbare tillgång till OpenAIs teknik. ASU kommer att inleda en öppen utmaning i februari, där personal och lärare kan lämna in sina idéer om bästa användningsscenarier. OpenAI kommer inte att använda data från ASU för sina träningsmodeller och kommer att se till att prompts hålls privata och säkra, enligt universitetet.

Direktlänk Dela New York Post fördjupade 18 januari

Arizona State University inleder partnerskap med OpenAI för att utforska AI i högre utbildning

Arizona State University (ASU) inleder ett partnerskap med artificiell intelligens-jätten OpenAI, vilket gör den till den första universitetet att göra det. Samarbetet börjar med en öppen inbjudan till fakulteten och personalen för idéer om hur man kan utforska användningen av AI i högre utbildning. Vissa studenter och lärare kommer att få tillgång till ChatGPT Enterprise, en version av det generativa chattverktyget för företag. Verktygen kan användas för allt från handledning till kursutveckling, enligt ASU:s informationschef Lev Gonick. Data som används i ChatGPT Enterprise-systemet kommer inte att användas för maskininlärning.

Direktlänk Dela The Arizona Republic fördjupade 18 januari

Mindfest 2024: Digital fysik och framtidens AI utforskas vid Florida Atlantic University

Florida Atlantic Universitys Center for the Future Mind kommer att vara värd för Mindfest 2024: Digital Physics, Chatbot Epistemology och Future of AGI den 1 och 2 februari på FAU:s Boca Raton-campus. Konferensen kommer att utforska den senaste tanken om sinnesnatur, framtiden för artificiell intelligens och mer. Nyckeltalare inkluderar Stuart Hameroff, Sara Imari Walker, Scott Aaronson, Hartmut Neven, Thomas Pike och Michael Patrick Lynch. Konferensen organiseras av Susan Schneider.

Direktlänk Dela Boca Raton Tribune fördjupade 4 januari

Artiklar publicerade under 2023 avfärdar flera vanliga missuppfattningar om den senaste generationen av AI-chattrobotar. Chattrobotar verkar kunna mycket, men deras ´kunskap´ är faktiskt mänsklig kunskap återspeglad genom den massiva mängd text som de är tränade på. De har ingen fysisk kropp och kan inte göra rationella beslut. De är bra på att förutsäga den bästa sekvensen av ord att svara med, men de kan inte förstå konceptet av negation. Chattrobotar är inte 100% artificiella, de är beroende av tusentals arbetare och miljoner användare för att förbättra och utöka sitt innehåll.

The Atlanta Journal-Constitution fördjupade 28 december

AI i K-12-utbildning: Fördelar, utmaningar och frågor

2023 blev året för AI inom K-12-utbildning. Verktyg som ChatGPT, som kan hålla mänsklika konversationer och svara på frågor, blev tillgängliga för alla. Lärare i hela landet har börjat överväga AI:s roll i undervisningen, särskilt eftersom dagens studenter behöver lära sig att använda tekniken effektivt för att lyckas i framtida jobb. Trots detta menar många lärare att de inte är förberedda för att undervisa med och om AI och har många frågor om teknikens fördelar och nackdelar för undervisning och inlärning.

Direktlänk Dela Education Week fördjupade 21 december

AI:s potential att förbättra högre utbildning överskuggas av fuskdebatt

Den senaste ökningen av ChatGPT och andra generativa AI-verktyg har lett till ökande oro på universitetscampus samtidigt som det har drivit en nationell debatt om lärarnas försök att förhindra studenter från att använda verktygen för att fuska. Men denna vanliga berättelse kring AI och fusk överskuggar teknikens sanna potential: AI håller stora löften för att dramatiskt öka räckvidden och inverkan på eftergymnasiala institutioner och förbättra resultaten för alla studenter. Förra månaden utfärdade president Biden en omfattande exekutiv order för att bättre mildra riskerna och utnyttja kraften i artificiell intelligens, samtidigt som han argumenterade för behovet av att ´forma AI:s potential att omvandla utbildning genom att skapa resurser för att stödja lärare som implementerar AI-aktiverade utbildningsverktyg.´

Direktlänk Dela The Hechinger Report fördjupade 19 december

AI används för att avancera medicinsk forskning

Forskare vid Arizona State University använder artificiell intelligens (AI) för att identifiera behandlingar för neurologiska störningar, förstå hur cancerceller replikerar och hitta lösningar som håller äldre säkra från livshotande fall. Bradley Greger utvecklar verktyg för att återställa kommunikationen till patienter med locked-in syndrom. Christopher Plaisier använder AI för att spåra livscykeln för cancerceller, vilket kan vara nyckeln till att hantera och behandla vissa former av cancer. Thurmon Lockhart använder AI för att förhindra fall hos äldre.

Direktlänk Dela Newswise fördjupade 14 december

Forskare studerar insekter för att förbättra autonoma system

Forskare vid Arizona State University undersöker sociala insekters beteende för att förbättra autonoma system. Forskningen leds av Ted Pavlic, biträdande professor i datavetenskap och ingenjörsvetenskap, som betonar att insekters beteenden kan ge värdefulla insikter för ingenjörer och forskare. Pavlic och hans team undersöker hur kolonier av myror och bin hanterar osäkerhet i sin miljö och hur dessa anpassningar kan inspirera innovationer inom tekniska system. Genom att studera dessa insekters beslutsfattande och beteende, kan människor lära sig att anpassa sådana upptäckter för egna ändamål, särskilt inom utveckling av integrerade autonoma system.

Direktlänk Dela Full Circle News from Arizona State University fördjupade 7 december

Advokat i Colorado får avstängning för att ha använt AI för att generera falska domstolsreferenser

En advokat i Colorado, Zachariah C. Crabill, har fått en avstängning för att ha använt artificiell intelligens (AI) för att generera falska domstolsreferenser i en rättslig inlaga och sedan ljuga om det. Detta är första gången AI:s felaktiga användning impliceras i ett disciplinärt fall. Jessica E. Yates, chef för Colorado´s advokatregleringskontor, kände inte till några liknande fall i delstaten. Colorado´s högsta domstol har ännu inte uttalat sig om de juridiska och professionella dilemman som AI medför. Tidigare i år erkände domare Melissa Hart att domstolen har en skyldighet att utbilda sig om framväxande teknik.

Direktlänk Dela Colorado Politics fördjupade 2 december

ASU och AWS driver nya initiativ för att främja AI i offentliga sektorn

Arizona State University (ASU) och Amazon Web Services (AWS) meddelade att de driver nya initiativ för att främja användningen av AI inom den offentliga sektorn. Nästa fas av Amazon Web Services Cloud Innovation Center vid ASU kommer att fokusera på att främja användningen av artificiell intelligens inom den offentliga sektorn. Det nya ASU Artificial Intelligence Cloud Innovation Center, som använder teknik från AWS, har redan implementerat en chatbot som drivs av generativ AI som hjälper lokala organisationer att hantera cybersäkerhetsrisker, analyserar CV vid universitetet och inkluderar ett verktyg för att söka i medicinska dokument vid ett lokalt medicinskt center.

Direktlänk Dela EdScoop fördjupade 1 december

DHS prioriterar AI för att bekämpa brott och illegal droghandel

USA:s Department of Homeland Security (DHS) prioriterar utvecklingen av artificiell intelligens (AI) för att förbättra uppdragen att bekämpa illegal droghandel och utreda brott. DHS:s sekreterare Alejandro Mayorkas har sagt att AI redan hjälper till i kampen mot fentanyl vid gränsen, genom att upptäcka ovanliga resemönster av fordon som korsar gränsen. Tidigare i år inrättade DHS Center for Accelerating Operational Efficiency (CAOE), lett av Arizona State University, för att ytterligare forska och förbättra AI-verktyg för gränsoperationer. I augusti genomförde Homeland Security Investigations (HSI) Operation Renewed Hope som riktade sig mot online sexuellt barnmisshandel. Laget använde AI och maskininlärningsmodeller för att förbättra gamla bilder och identifiera över 300 offer som tidigare varit okända.

Direktlänk Dela GovernmentCIO Media fördjupade 1 december

OpenAI:s topphemliga projekt Q* väcker oro och spekulationer

Efter att Sam Altman återinstallerades som VD för OpenAI förra veckan, rapporterades det om ett hemligt projekt vid företaget som skakat forskare med sin potentiella förmåga att lösa svåra problem på nya kraftfulla sätt. Projektet, känt som Q*, har beskrivits som en genombrott som kan leda till mycket kraftfullare AI-modeller. En del forskare har uttryckt oro över Q*´s potentiella makt. Det spekuleras att Q* kan vara relaterat till ett projekt som OpenAI tillkännagav i maj, som visade kraftfulla nya resultat från en teknik som kallas ´processövervakning´.

Direktlänk Dela Wired fördjupade 1 december

Jamie Winterton tar sin doktorsexamen vid Arizona State University och blir forskningschef på Boston Fusion

Jamie Winterton, tidigare senior direktör för forskningsstrategi vid Global Security Initiative på Arizona State University (ASU), kommer att ta sin doktorsexamen i höst 2023. Hon har bidragit med omfattande forskningserfarenhet till sin roll som doktorand och inspirerades att utföra ytterligare forskning inom cybersäkerhet efter att ha presenterat expertvittnesmål för USA:s senats underutskott om integritet, teknologi och lag 2017. Efter examen kommer Winterton att arbeta som forskningschef på Boston Fusion, ett litet försvarsforsknings- och utvecklingsföretag, för att hjälpa till att utveckla nya tillvägagångssätt inom artificiell intelligens och maskininlärning som kan hantera komplexa försvars- och säkerhetsutmaningar.

Direktlänk Dela Arizona State University News fördjupade 28 november

Tillförlitlighet och giltighet hos AI-verktyg för stressbedömning ifrågasätts

AI-baserade digitala hälsoverktyg för bedömning av stress har ökat i popularitet. Ett sådant verktyg är Cigna StressWaves Test (CSWT), som analyserar psykologisk stress baserat på akustiska och semantiska egenskaper hos tal. Trots att CSWT är allmänt tillgängligt och integrerat i ett bredare erbjudande för hantering av stress och ångest, finns det inga publicerade valideringsdata för det. En ny studie har nu testat CSWT:s tillförlitlighet och giltighet i förhållande till Perceived Stress Scale (PSS), ett etablerat frågeformulär för mätning av stress. Resultaten indikerar att CSWT varken är tillförlitligt eller giltigt, vilket ifrågasätter dess kliniska användbarhet.

Direktlänk Dela Nature fördjupade 18 november

AI-chatbots utnyttjas för att uppmuntra kreativitet och lärande vid Arizona State University

Förra månaden bad utbildningspsykologen Ronald Beghetto en grupp doktorander och undervisningsproffs att diskutera sitt arbete på ett ovanligt sätt. De konverserade med en samling kreativitetsfokuserade chatbots som Beghetto hade designat och som snart kommer att finnas på en plattform som drivs av hans institut, Arizona State University (ASU). Botsen är baserade på samma AI-teknik som driver den berömda och konversationsfluent ChatGPT. Beghetto uppmanar botsen att anta olika personligheter för att uppmuntra kreativitet. Responsen var överväldigande positiv. En deltagare sa att de tidigare hade försökt använda ChatGPT för att stödja inlärning men inte hade funnit det användbart - till skillnad från Beghetto´s chatbots.

Direktlänk Dela Nature fördjupade 15 november

Senator Manchin säkrar finansiering för nya AI-masterprogram

Senator Joe Manchin har säkrat 9 000 000 dollar för att etablera två nya masterprogram inom artificiell intelligens (AI) och praktisk maskininlärning vid West Virginia University, Marshall University och tre ytterligare universitet. Programmen, som utvecklas i samarbete med Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA), är tänkta att starta hösten 2025 och kommer att vara de första av sitt slag. Programmen kommer att innehålla online-alternativ för att nå tusentals studenter redan under det första året.

Direktlänk Dela Office of Senator Joe Manchin fördjupade 2 november

ASU-doktorander tilldelas Qualcomm Innovation Fellowship för arbete med maskininlärning

Shuaifeng Jiang och Hao Luo, doktorander inom elektroteknik vid Ira A. Fulton Schools of Engineering vid Arizona State University, har tilldelats Qualcomm Innovation Fellowship 2023 för sitt arbete med att förbättra trådlös kommunikationsprestanda med hjälp av maskininlärning. Deras arbete under ledning av biträdande professorn i elektroteknik Ahmed Alkhateeb syftar till att skapa mångsidiga algoritmer för trådlös teknik. Stipendieprogrammet ger varje vinnare ett årligt pris inklusive $100 000 i finansiering, mentorskap från Qualcomm-ingenjörer och erfarenheter för studenter att gå mot att förvandla sina förslag till fungerande produkter.

Direktlänk Dela Arizona State University News fördjupade 31 oktober

AI-modellen ChatGPT misslyckas med bokföring trots framgång inom juridik och medicin

Stora språkmodeller som ChatGPT har visat en imponerande förmåga att klara svåra prov inom medicin, juridik och affärsadministration. Trots detta har ChatGPT visat sig vara dålig på bokföring. Flera användare har kommenterat att även de enklaste matematiska funktionerna har ställt till problem för AI-modellen. En studie utförd av David Wood, professor i bokföring vid Brigham Young University, bekräftar dessa observationer. Studien visade att ChatGPT endast klarade 47,4% av bokföringsfrågorna, jämfört med studenternas genomsnittliga resultat på 76,7%.

Direktlänk Dela ZDNet fördjupade 30 oktober

Digital Trust Summit 2023: Studenter utforskar digitalt förtroende genom konst

Vid Arizona State Universitys Digital Trust Summit 2023 fick studenter från Herberger Institute for Design and the Arts uttrycka sina tankar om digitalt förtroende och teknik genom sina kreativa talanger. Studenten John Paul ´JP´ Alejandro framförde ett stycke med titeln ´Human Machines´ som belyste relationen mellan teknik och mänsklighet. Digital Trust Summit, en del av ASU:s månadslånga kampanj för att uppmärksamma Cybersecurity Awareness Month, syftar till att utforska detta koncept på djupet. Alejandro visade att teknologin är en förlängning av mänskliga förhoppningar och drömmar. Donna Kidwell, ASU:s chef för informationssäkerhet och digitalt förtroende, uttryckte sin entusiasm över samarbetet med Herberger Institute. Addison Hill och Valkyrie Yao deltog också i evenemanget.

Direktlänk Dela DTG Reviews fördjupade 21 oktober

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare