» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 99 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

Generativ AI förbättrar kundservice enligt Deloitte-studie

En studie från Deloitte har visat påverkan av generativ AI (GenAI) inom kundservice och upplevelsesektorn, med en av sex kontaktcenter som för närvarande använder GenAI-funktioner. Rapporten identifierade en grupp av de mest effektiva och effektiva organisationerna, kallade dem ´serviceinnovatörer´. Dessa innovatörer överträffade sina samtida i användningen av GenAI för att maximera effektiviteten. Serviceinnovatörer utmärkte sig även inom områden som att koppla samman upplevelser över kanaler och effektivt införa självbetjäningstjänster.

Direktlänk Dela CX Today fördjupade 8 maj
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare