» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 277 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

Qatar Airways är ett statligt ägt flygbolag från Qatar, grundat 1993. Huvudkontoret och dess flygnav ligger i Hamad International Airport i Doha, landets huvudstad. Flygbolaget erbjuder passagerar- och fraktflyg till över 170 destinationer världen över. Qatar Airways är kända för sin höga servicenivå, moderna flygplansflotta och bekväma kabiner. De har vunnit flera utmärkelser, inklusive ´World´s Best Airline´ av Skytrax. Flygbolaget är medlem i oneworld-alliansen och har codeshare-avtal med flera andra flygbolag, vilket gör det möjligt för passagerare att resa smidigt över hela världen.

Senaste nytt kring Qatar Airways

Kayak introducerar AI-drivna funktioner för att förbättra reseupplevelsen

Resebokningsföretaget Kayak har lanserat två nya AI-drivna funktioner, PriceCheck och Ask Kayak, för att förenkla sökandet efter reseerbjudanden. Med PriceCheck kan användare ladda upp en skärmdump av en flygplanering direkt i Kayak-appen, som söker hundratals webbplatser för mer konkurrenskraftiga priser. Ask Kayak är en chattfunktion som låter användare ange specifika preferenser för hotell, bilar eller flyg, inklusive prisgränser. Dessa uppdateringar visar en växande trend att integrera AI i reseindustrin.

Direktlänk Dela PYMNTS fördjupade 11 mars
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

Industriell AI-marknad väntas nå 28,53 miljarder dollar till 2029

Den industriella artificiella intelligensmarknaden värderades till 2,92 miljarder dollar 2023 och förväntas nå 28,53 miljarder dollar till 2029, med en årlig tillväxttakt (CAGR) på 46,21% under prognosperioden. Rapporten erbjuder en noggrann analys för att definiera sin målmarknad, tillsammans med data om marknadsstorlek och företagsprofiler för de ledande nyckelspelarna. Dessutom genomförs en SWOT-analys för att hitta styrkor, svagheter, möjligheter och hot i den industriella AI-marknaden.

Direktlänk Dela Chaminade Talon fördjupade 14 augusti

YouTube presenterar topp 10 mest populära annonser: Cannes Lions 2023

YouTube har presenterat sin Cannes Advertising Leaderboard för 2023, där de rankar de 10 mest populära videoannonserna globalt mellan juni 2022 och maj 2023. Rankningen baseras på indikatorer som organiska och betalda visningar, tittartid och publikens engagemang. Bland topp 10 återfinns annonser från företag som Netflix, Telecom Egypt, Apple, Max, Qatar Airways, Samsung, Orange Egypt, Bulgari, Peacock och Burger King.

Direktlänk Dela Oi Canadian fördjupade 22 juni

YouTube presenterar Cannes Advertising Leaderboard 2023

I samband med Cannes Lions 2023 har YouTube publicerat sin Cannes Advertising Leaderboard, en ranking av de tio mest populära reklamvideorna globalt. Rankningen baseras på indikatorer som organiska och icke-organiska visningar samt visningstid. Italienska Bulgari hamnar på listan med reklamfilmen ´Unexpected Miracle´. Andra företag på listan inkluderar Burger King, Peacock, Orange Egypt, Samsung, Qatar Airways, Apple, Telecom Egypt och Netflix.

Direktlänk Dela Oi Canadian fördjupade 8 juni

YouTube Ad Rankings 2022-2023: Här är de mest populära annonsvisningarna

Google avslöjade sina YouTube Ad Rankings för 2022-2023 under Cannes Lions International Festival of Creativity. De 10 mest populära YouTube-annonserna samlade totalt 213 miljoner visningar mellan juni 2022 och maj 2023. Rankingen baseras på kriterier som antalet organiska och betalda visningar, tittartid och publikens kvarhållning. Listan toppades av Netflix, följt av Telecom Egypt, Apple, MAX, Qatar Airways, Samsung, Orange Egypt, Bulgari, Peacock och Burger King.

Direktlänk Dela Spark Chronicles fördjupade 6 juni

Netflix ´Wednesday´ toppar YouTube Cannes Ads Leaderboard 2023

Netflix ´Wednesday´ har fått 39 miljoner visningar och hamnar på första plats på YouTube´s Cannes Ads Leaderboard 2023, en sammanställning av de bästa globala videoannonserna sedan förra årets festival. Musik (Telecom Egypt, Qatar Airways, Orange Egypt, Burger King), äkthet (Peacock, Netflix, HBO Max/The Last of Us), generationsspannande attraktion (Bulgari, Peacock) och känsla (HBO Max, Bulgari och Qatar Airways) var de faktorer som lyfte de mest populära videoannonserna för att få över 214 miljoner visningar enligt YouTube. YouTube är den mest populära amerikanska streamingtjänsten på tv-skärmar, med cirka 150 miljoner unika tittare.

Direktlänk Dela Search Engine Land fördjupade 5 juni

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare