» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 172 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

Datasekretess och maskininlärning förändrar annonsbranschen

Under de senaste åren har datasekretess blivit ett återkommande tema inom annonsbranschen. Dataskyddslagarna har ökat i antal och stärkts i rigor, då reglerare söker att ge konsumenterna kontroll över sina personuppgifter. Europeiska Digital Markets Act, som trädde i kraft 2022, syftar till att ytterligare reglera datainsamling och delning av stora teknikföretag som Apple och Google. Samtidigt har dessa företag också bidragit med sina egna datasekretessinitiativ. Fler och fler företag har börjat uppskatta kraften i första partens data och börjat använda detta för att köra bättre riktade, mer personliga kampanjer. Maskininlärning kommer in när första partens data kombineras med andra datapunkter.

Direktlänk Dela Game Developer fördjupade 15 april
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare