» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 259 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

Mediebyråer satsar på AI för att öka relevansen för sina kunder

Mediebyråer, inklusive WPP och Publicis Groupe, satsar på generativ AI för att förbättra sin verksamhet och öka relevansen för sina kunder. WPP planerar att investera £250 miljoner i teknologi för att stödja sin AI- och datastrategi, medan Publicis Groupe planerar att investera €300 miljoner i AI under de kommande tre åren. Andra byråer som Omnicom, IPG och Dentsu har också visat intresse för AI, men det återstår att se hur de kommer att implementera det i sina verksamheter.

Direktlänk Dela Digiday Media fördjupade 5 februari
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare