» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 208 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

Zendesk är en amerikansk mjukvaru- och tjänsteföretag som erbjuder en rad kundtjänst- och supportplattformar för att hjälpa företag att kommunicera och interagera med sina kunder. Deras produkter inkluderar Zendesk Support, en biljettbaserad kundsupportsystem, Zendesk Chat, som erbjuder livechatt, och Zendesk Talk, en telefonitjänst för kundsupport. Zendesk hjälper företag att förbättra kundupplevelsen, öka effektiviteten och minska kostnaderna genom att centralisera och automatisera kundkommunikation och ärendehantering. Företaget grundades 2007 och har sitt huvudkontor i San Francisco, Kalifornien.

Senaste nytt kring Zendesk

AI skapar fler jobb än det ersätter, med högre löner än genomsnittet

AI skapar tusentals fler roller än det ersätter. Regeringsdata visar att positioner för AI-specialister som datavetenskapsmän och avancerade analytiker växer sex gånger snabbare än genomsnittet. Efterfrågan på generativa AI-roller, vilket innebär att arbeta med tekniken för att producera innehåll, har ökat med 500 procent. AI-expertjobb är också bland de 10 jobb som förväntas växa snabbast mellan 2024 och 2027. AI-jobb betalar väl över genomsnittet. Medan den genomsnittliga AI-lönen för närvarande är £64,968, kan maskininlärningsingenjörer tjäna över £100,000 och datavetenskapsmän tjänar vanligtvis mer än £70,000. De flesta som arbetar inom AI har en examen inom ett relaterat område, inklusive datavetenskap.

Direktlänk Dela The Sun fördjupade 10 maj
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

Microsofts AI-produkt Copilot är utformat för att öka kreativitet och produktivitet

Microsofts AI-produkt Copilot, som integreras i Windows, Bing, 365, Azure och Server, är utformad för att låsa upp den kreativa och produktiva potentialen hos en organisations människor och data. Copilot är utvecklat på ChatGPT-plattformen och finns i tre versioner: Copilot för Microsoft 365, Copilot Pro och en allmän, gratis version av Microsoft Copilot. Copilot för Microsoft 365 är beroende av data genererade av ett specifikt företag, medan den allmänna versionen är utbildad på mer generella data samlade från internet. Båda versionerna är inbäddade i Microsoft 365-appar som Word, Excel, PowerPoint, Outlook och Teams. Den 12 mars tillkännagav Microsofts VD för reklam och webbtjänster, Mikhail Parakhin, att Copilot gratisversion nu standardmässigt använder GPT-4 Turbo.

Direktlänk Dela TechRepublic fördjupade 27 april

AI-teknik förändrar företag och kundengagemang

AI-teknik förändrar företag och kundengagemang, vilket driver personliga upplevelser och lojalitet. Företag använder AI för att förbättra kundinteraktioner, vilket gör saker enklare och bättre för alla. Kundupplevelse (CX) är framgångens hörnsten i dagens högt konkurrensutsatta affärsvärld. Det handlar inte bara om att erbjuda en produkt eller tjänst; det handlar om att skapa oförglömliga upplevelser som främjar lojalitet och entusiastiskt stöd. Insikten att AI har kraft att förändra hur företag interagerar med sina kunder driver företag att anta banbrytande AI-verktyg för bättre kundupplevelse.

Direktlänk Dela Spiceworks fördjupade 27 april

Anthropic tar emot investeringar från Amazon och Google men styrs inte av teknikjättarna

AI-startupen Anthropic har fått investeringar från företag som Amazon och Google men styrs inte av dessa teknikjättar, enligt företagets VD Dario Amodei. Detta skiljer sig från OpenAI, som ägs till 49% av Microsoft. Anthropic ses som en konkurrent till Amazon och Google, men Amodei anser att deras erbjudanden är komplementära. I mars lanserade Anthropic ´Claude 3´ - den hittills kraftfullaste AI-chatten. Förra veckan samarbetade Zendesk med AWS och Anthropic för att möjliggöra snabbare och mer tillförlitliga AI-funktioner för kunder.

Direktlänk Dela Invezz fördjupade 24 april

AI:s roll i att förbättra anställdas upplevelse och produktivitet

Teknikvärlden är fylld av spänning då nya funktioner drivna av generativ AI dyker upp överallt. Trots utmaningar med reglering och överflöd av AI, visar det sig leverera verkliga resultat i kundtjänst och interna verktyg som används av IT- och HR-team. Enligt forskning från Zendesk rapporterar 90 procent av användarna positiv avkastning från AI-verktyg. AI visar sig vara värdefullt i anställdas tjänster genom att förbättra effektiviteten och hantera komplexiteten i den moderna arbetsplatsen. HR-team använder AI för större effektivitet och personaliserade användarupplevelser, medan IT-team utnyttjar datadrivna affärsbeslut för att maximera produktivitet.

Direktlänk Dela Globe Echo fördjupade 23 april

Zendesk samarbetar med AWS och Anthropic för att förbättra kundupplevelsen med AI

Software-as-a-service (SaaS) kundserviceföretaget Zendesk har inlett ett samarbete med Amazon Web Services (AWS) och Anthropic vid sin globala konferens Relate. Alliansen syftar till att höja kundupplevelsen genom att integrera avancerade AI-funktioner i Zendesks plattform. Zendesk kommer att använda Amazon Bedrock, en tjänst för att bygga och skala upp Gen AI-applikationer, tillsammans med Anthropics Claude 3-familj av stora språkmodeller (LLMs). Detta ger Zendesks stora kundbas på över 100 000 organisationer möjlighet att använda sofistikerade LLMs för olika kundinteraktioner.

Direktlänk Dela TechCircle fördjupade 21 april

Zendesk samarbetar med AWS och Anthropic för att förbättra AI-funktioner

Zendesk har meddelat ett samarbete med AWS och Anthropic för att erbjuda snabbare, mer effektiva och exakta AI-funktioner för kunder. Företaget har också presenterat sina nya AI-drivna tjänstlösningar vid Relate globala konferensen i Las Vegas. Zendesk kommer att använda Amazon Bedrock för att bygga och skala generativa AI-applikationer och Anthropics branschledande Claude 3-familj för att erbjuda sina kunder flexibilitet att distribuera sofistikerade LLMs för unika kundinteraktioner. Genom att använda AI för att omvandla sin CX-plattform kommer Zendesk att erbjuda svar på kundfrågor, vilket eliminerar behovet av kodning eller dyr modellutveckling.

Direktlänk Dela ERP Today fördjupade 19 april

Zendesk samarbetar med AWS och Anthropic för att förbättra AI-lösningar

Zendesk har meddelat nya samarbeten med AWS och Anthropic vid företagets globala konferens, Zendesk Relate 2024. Med fokus på AI tror CRM- och helpdesk-leverantören att partnerskapen kommer att förbättra hastigheten, noggrannheten och effektiviteten i dess AI-erbjudanden. Samarbetena kommer att se Zendesk utnyttja Amazon Bedrock, AWS lösning för att bygga och skala generativ AI (GenAI), för att ta fram nya GenAI-användningsfall till marknaden. Adrian McDermott, Chief Technology Officer på Zendesk, diskuterade sin entusiasm över potentialen i dessa nya AI-samarbeten.

Direktlänk Dela CX Today fördjupade 18 april

Zendesk samarbetar med AWS och Anthropic för att förbättra kundupplevelsen med AI

SaaS-kundtjänstföretaget Zendesk har inlett ett samarbete med Amazon Web Services (AWS) och Anthropic vid sin globala konferens Relate. Alliansen syftar till att förbättra kundupplevelser genom att integrera avancerade AI-funktioner i Zendesks plattform. Zendesk kommer att utnyttja Amazon Bedrock, en tjänst för att bygga och skala Gen AI-applikationer, tillsammans med Anthropics välkända Claude 3-familj av stora språkmodeller (LLM). Detta gör det möjligt för Zendesks stora kundbas att använda sofistikerade LLM för olika kundinteraktioner.

Direktlänk Dela TechCircle fördjupade 18 april

Zendesk använder AI för att förvandla kundupplevelsen

Zendesk använder AI för att förvandla kundupplevelsen genom att ge intelligenta, omedelbara svar på kundförfrågningar, vilket eliminerar behovet av kodning eller dyra modellutvecklingar. Dess grundläggande modeller har utformats och tränats med hjälp av decennier av CX-data och branschspecifika insikter, vilket sparar Zendesk-kunder hundratals timmar varje vecka. Anthropic´s Claude 3 integrerad med Zendesk-plattformen kommer att möjliggöra för företag att leverera empatiska, realtidsrespons, vilket minskar väntetider och ökar kundnöjdheten.

Direktlänk Dela Technology Magazine fördjupade 17 april

Zendesk samarbetar med AWS och Anthropic för att förbättra AI-förmågorna

Zendesk har meddelat ett samarbete med AWS och Anthropic vid sin globala konferens Relate i San Francisco och Las Vegas. Samarbetet syftar till att förbättra Zendesks AI-förmågor genom att använda Amazon Bedrock och Anthropics Claude 3-modellfamilj. Dessa integrationer kommer att göra det möjligt för Zendesks över 100 000 kunder att distribuera sofistikerade språkmodeller anpassade till unika kundinteraktioner. Zendesk använder AI för att ge omedelbara, intelligenta svar på kundförfrågningar utan behov av kodning eller kostsam modellutveckling.

Direktlänk Dela Analytics India Magazine fördjupade 17 april
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

På sin globala Relate-konferens annonserade Zendesk ett samarbete med Amazon Web Services (AWS) och Anthropic för att erbjuda snabbare och mer exakta AI-funktioner. Zendesk kommer att använda Amazon Bedrock, en tjänst för att bygga och skala AI-applikationer, och Anthropics branschledande Claude 3-modellfamilj för att erbjuda sina över 100 000 kunder flexibiliteten att distribuera sofistikerade LLMs för varje unik kundinteraktion. Zendesk använder AI för att omvandla kundupplevelser genom att ge intelligenta, omedelbara svar på kundfrågor, vilket eliminerar behovet av kodning eller dyr modellutveckling.

PR Newswire fördjupade 16 april

Två AI-aktier att investera i och behålla under nästa decennium

Trots marknadsvolatiliteten sedan pandemin 2020, har aktiemarknaden fortsatt att vara en förmögenhetsskapande maskin för långsiktiga investerare. AI (Artificiell intelligens) har framstått som en het investeringstrend, då det förändrar hur människor lever, studerar, arbetar och leker. Det är därför meningsfullt för investerare att placera sitt kapital i högkvalitativa AI-aktier för att uppnå robusta avkastningar på lång sikt. Microsoft och Meta Platforms passar bra för detta ändamål.

Direktlänk Dela Yahoo Finance fördjupade 8 april

Dagliga AI-uppdateringar: SnapLogic, Zendesk, Oracle och Cloudinary

SnapLogic, ledande inom generativ integration, meddelade betydande företagsmomentum drivet av produktinnovation, kund- och partnerexpansion och branscherkännande, med ökad användning av sin kraftfulla generativa integrationsteknik. Zendesk meddelade att det kommer att förvärva Ultimate, en ledande leverantör av tjänsteautomatisering, för att leverera det mest kompletta AI-erbjudandet för kundupplevelse (CX) på marknaden. Oracle meddelade Oracle Cloud EPM för hållbarhet, en ny lösning som hjälper organisationer att effektivt mäta och hantera hållbarhetsinitiativ. Cloudinary, plattformen för bild- och videoteknik, meddelade en rad nya intelligenta bildoptimeringsfunktioner.

Direktlänk Dela AiThority fördjupade 14 mars

Yellow.ai lanserar AI-baserad e-postautomatisering för kundtjänst

Yellow.ai, en AI-driven automatiseringsplattform för kundtjänst, har lanserat en lösning för e-postautomatisering. Lösningen använder generativ AI för att autonomt hantera 80% av inkommande e-postförfrågningar, vilket garanterar snabba och korrekta svar dygnet runt. Lösningen integreras med Yellow.ai:s plattform för omnichannel kundservice, vilket ger en omfattande och personlig supportupplevelse. E-postautomatiseringen kan förstå komplexa, ostrukturerade e-postmeddelanden och identifiera flera avsikter och bedöma e-postens objekt och brådskande. Detta minskar biljettvolymer med upp till 80% och förbättrar första kontaktlösningen med upp till 20%, vilket effektivt minskar driftskostnaderna med 60%.

Direktlänk Dela Storyboard18 fördjupade 28 februari

AI-finansiering ökar trots global nedgång i start-up-finansiering

Globalt sett minskade finansieringen för start-ups med 38% under 2023. Trots detta ökade AI-finansieringen globalt med 9% och uppgick till nästan 50 miljarder dollar. Frankrike var ett av två länder i Europas tio största teknikmarknader där finansieringen ökade. Totalt samlade landet in 4,7 miljarder dollar under året, en ökning från 4,4 miljarder dollar året innan. En viktig faktor för detta är regeringens stöd. Frankrike är Europas ledare inom AI-forskning med 338 start-ups, inklusive sociala AI-plattformen Hugging Face, data science-företaget Dataiku, medicinsk och biologisk forskningsverktyg OWKIN och Mistral AI, ett generativt AI-företag.

Direktlänk Dela Silicon Canals fördjupade 23 februari

Microsofts AI ´Copiloter´ erbjuder olika tjänster och säkerhetsfunktioner

Microsoft har infört termen ´Copilot´ för att hänvisa till sina växande antal AI-kompanjoner, alla drivna av stora språkmodeller. Det finns nu åtta Microsoft Copilots, inklusive Microsoft Copilot (tidigare känd som ´Bing Chat´), Copilot för Github, Copilot för Microsoft 365, Copilot Pro, Copilot för försäljning, Copilot för tjänster och Copilot för Viva. Varje Copilot erbjuder olika tjänster och funktioner, med vissa som erbjuder prioriterad tillgång till GPT-4 och GPT-4 Turbo under spetsbelastningstider. Det är viktigt att förstå var och hur din data kan delas innan du börjar använda AI. Med betalda versioner av Microsoft Copilot lämnar dina data aldrig sin säkra partition och används aldrig för träningsändamål.

Direktlänk Dela No Jitter fördjupade 22 februari

Microsofts AI-produkter Copilot för försäljning och service nu kommersiellt tillgängliga

Microsoft har annonserat att deras artificiella intelligens (AI) produkter, Copilot för försäljning och Copilot för service, nu är kommersiellt tillgängliga. Båda inkluderar licensen för att använda Copilot för Microsoft 365, som blev allmänt tillgänglig förra året och förde generativ AI till olika Microsoft 365-appar. Copilot för försäljning bygger på Copilot för Microsoft 365 och förbättrar det med anslutning till CRM-plattformar som Microsoft Dynamics 365 Sales och Salesforce Sales Cloud. Copilot för service är för organisationer med kundserviceverksamhet, som callcenter, och har specifikt integration med Salesforce, ServiceNow och Zendesk-lösningar.

Direktlänk Dela Redmond Channel Partner Magazine fördjupade 15 februari

Topp 10 AI-verktyg för kundsupport och chatbots 2024

AI-verktyg och chatbots har förvandlat kundsupport, förbättrat engagemang och effektiviserat verksamheter. År 2024 är AI och chatbots mer sofistikerade, kan anpassa interaktioner, förstå naturligt språk och erbjuda proaktiv service. Topp AI-verktyg som Intercom, Zendesk och Zoho SalesIQ erbjuder omfattande lösningar för kundsupport och engagemang. Plattformar som Tettra fokuserar på kunskapsledning, medan UltimateGPT integrerar ChatGPT i supportcenter för autonom lösning av förfrågningar. Tidio utmärker sig med sin AI-funktion, Lyro, som ger naturliga svar och analyser för att spåra prestanda och tillfredsställelse. Document360 erbjuder avancerade dokumentationsfunktioner, samarbetsverktyg och anpassningsalternativ för kunskapsbaser. AI-drivna plattformar som Zowie och Ada utmärker sig inom automatisering av svar, erbjuder personaliserade upplevelser och analyserar kundinteraktioner. Balto förbättrar callcenter-verksamhet med realtidsvägledning och AI-drivet coaching för agenter, vilket förbättrar samtalskvalitet och efterlevnad.

Direktlänk Dela Blockchain Council fördjupade 9 februari

Microsoft lanserar AI-funktioner för försäljning och kundservice

Microsoft har lanserat AI-funktioner för försäljning och kundservice för att förbättra produktiviteten och effektiviteten i företag. Microsoft Copilot för försäljning och Microsoft Copilot för service är nu allmänt tillgängliga och ger förmågan att integrera med befintliga kontaktcenter och CRM-system, såsom Salesforce och ServiceNow. Tjänsterna syftar till att automatisera repetitiva uppgifter och frigöra kreativitet. Microsoft Copilot för försäljning bygger på Copilot för Microsoft 365 och förbättrar det med anslutning till CRM-plattformar som Microsoft Dynamics 365 Sales och Salesforce Sales Cloud. Microsoft Copilot för service hjälper organisationer att möjliggöra AI-drivna konversationer över all deras data.

Direktlänk Dela Microsoft fördjupade 2 februari

Framtidens AI-trender: Skydda jobb, revidera affärsplaner och säkerhetsfrågor med ´deepfakes´

År 2023 började många tro på möjligheten till en Matrix-liknande framtid. Tekniken fortsätter att utvecklas, och generativ artificiell intelligens (AI) har skapat ett viktigt ögonblick för mänskligheten det senaste året. Det är när den genomsnittliga personen började förstå AIs enorma potential att påverka hur vi lever och arbetar. Framtida AI-trender inkluderar nya AI-regler för att skydda jobb, strategiska affärsplaner kommer att revideras på grund av AI, och ´deepfakes´ blir en säkerhetsfråga i kundupplevelse.

Direktlänk Dela AiThority fördjupade 25 januari
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

Majoriteten av kundupplevelseteam under press att införliva GenAI, enligt Zendesk-rapport

Enligt en rapport från Zendesk är 81% av kundupplevelse (CX) ledare under press att använda generativa teknologier. I Indien ökar 85% av CX-ledarna sina investeringar i GenAI för CX inom det kommande året. Undersökningen visar att 83% av de indiska CX-ledarna redan har börjat experimentera med eller implementera tekniken i sin kundresa. 84% av de indiska CX-ledarna tror att chatbots kan bygga en starkare emotionell koppling med sina kunder. 80% av konsumenterna tror att chatbots bör ha samma expertis och kvalitet som högt kvalificerade mänskliga agenter.

Direktlänk Dela Republic World fördjupade 19 januari

Indiska CX-ledare känner tryck att använda generativ AI

En rapport avslöjar att 81% av CX-ledare i Indien känner betydande tryck att använda generativ AI (Gen AI) i sina företag. Rapporten från Zendesk fann också att 90% av indiska CX-ledare tror att Gen AI kommer att göra varje digital interaktion effektiv. Enligt rapporten anser 90% av CX-ledare att de är ansvariga för sina kunders dataskydd. Trots detta finns det en stor skillnad mellan företagens och kundernas syn på dataskyddsåtgärder. Studien noterade också att 87% av indiska kunder förväntar sig att chattagenter ska hjälpa dem med allt de behöver från service till försäljning och support.

Direktlänk Dela Business World fördjupade 18 januari

Ask-AI lanserar generativ AI Sidekick och säkrar 11 miljoner dollar i Serie A-finansiering

Ask-AI, lösningen för generativ AI-svar och insikter för företag, har lanserat sin nya Generative AI Sidekick och säkrat 11 miljoner dollar i Serie A-finansiering. Rundan leddes av Leaders Fund med deltagande från seed-investerare som Vertex Ventures, State of Mind Ventures, GTMFund och andra. Investeringen tar Ask-AI till 20 miljoner dollar i finansiering. Ask-AI är en omfattande generativ AI-lösning designad för att öka effektiviteten i repetitiva uppgifter, kunskapshantering och förståelse av kundens röst. ASK är Ask-AI:s alltid påslagna ´sidekick´ sidebar som ger kontextuell information om något i ett teammedlems arbetsflöde.

Direktlänk Dela AiThority fördjupade 11 januari

Ask-AI lanserar Generative AI Sidekick och säkrar 11 miljoner dollar i finansiering

Ask-AI, en lösning för generativ AI som ger svar och insikter för företag, har lanserat sin nya Generative AI Sidekick och säkrat 11 miljoner dollar i en serie A-finansiering. Ronden leddes av Leaders Fund med deltagande från Vertex Ventures, State of Mind Ventures, GTMFund och andra. Investeringen tar Ask-AI till 20 miljoner dollar i finansiering. Ask-AI är en omfattande lösning för generativ AI designad för att förbättra effektiviteten i repetitiva uppgifter, kunskapshantering och förståelse för kundens röst. Ask-AI har uppnått betydande förbättringar på viktiga affärsmetrik, inklusive att minska tiden för att lösa ett genomsnittligt supportärende med 20%.

Direktlänk Dela Martech Cube fördjupade 11 januari

Generativ AI-lösningen Ask-AI, som ger svar och insikter för företag, har meddelat att de har samlat in 11 miljoner dollar i serie A, samtidigt som de lanserar sin nya sidekick kallad ASK. Rundan leddes av Leaders Fund med deltagande från Seed-investerare Vertex Ventures, State of Mind Ventures, GTMFund och andra. Detta tar företagets totala finansiering till 20 miljoner dollar. Ask-AI:s lösning är utformad för att förbättra effektiviteten i repetitiva uppgifter, kunskapshantering och förståelse för kundernas behov. Den kan ansluta till mer än 50 företagsarbetsystem som Salesforce, Zendesk, Confluence, Jira, Slack, Google Drive, Teams och många andra kundkommunikations- och kunskapskällor. Ask-AI ingestar, analyserar och förstår all företagskunskap den kan och integrerar den i en anställds arbetsflöde.

Calcalist Tech fördjupade 10 januari

AI-dagliga uppdateringar: Qrypt accepteras i NVIDIA Inception, AppsFlyer lanserar Creative Optimization, Accenture etablerar generativa AI-studios, Zendesk förvärvar Klaus, Siemens presenterar innovationer på CES 2024

Qrypt, ett företag specialiserat på kvant-säker kryptering, har blivit accepterat i NVIDIA Inceptions program för att stödja startups med teknologiska framsteg. AppsFlyer, en global ledare inom marknadsföringsmätning och dataanalys, har lanserat Creative Optimization, en ny produkt som ger marknadsförare insikter i sina kreativa tillgångar. Accenture planerar att etablera generativa AI-studios i nio länder i Asien och Latinamerika. Zendesk har meddelat att de har undertecknat ett definitivt avtal om att förvärva Klaus, en ledande AI-driven kvalitetsstyrningsplattform. Siemens presenterade innovationer som kombinerar den verkliga världen och den digitala världen vid öppningen av CES 2024.

Direktlänk Dela AiThority fördjupade 10 januari

AI-marknaden för callcenter upplever betydande förändringar

Call Center Artificial Intelligence (AI) -marknaden har upplevt betydande förändringar de senaste åren, främst drivna av tekniska framsteg och förändrade konsumentpreferenser. Det finns en ökande efterfrågan på innovativa lösningar som effektiviserar processer och ökar effektiviteten. Detta har lett till en ökning av utvecklingen av spjutspetstekniker och programvaruapplikationer skräddarsydda speciellt för denna marknadssegment. Dessutom finns det ett växande fokus på hållbarhet, vilket uppmuntrar företag att anta miljövänliga metoder och erbjuda produkter som överensstämmer med miljömedvetenhet.

Direktlänk Dela Artrocker fördjupade 8 januari

Chatbotar på bilföretags webbplatser visar sig vara otillförlitliga

En internetanvändare upptäckte nyligen att Chevrolet Watsonville, Kaliforniens återförsäljares webbchatt kör på ChatGPT och kan svara på icke-Chevrolet Watsonville-relaterade frågor. Användare började snabbt använda det för att sälja andra bilar. Chatten återställdes snart och användare fann att den endast kunde svara på frågor om bilförsäljning och tjänster. En annan användare upptäckte att man kunde göra samma sak med chatboten för Infiniti, Nissans lyxdivision. Händelsen visar att OpenAI:s stora språkmodell kanske inte är redo för kundtjänst ännu. SAAS-företaget Zendesk skrev till exempel i oktober att de inte rekommenderar att ChatGPT används för kundsupport.

Direktlänk Dela The Deep Dive fördjupade 18 december

AI-verktyg förbättrar effektiviteten för uppstartsföretag

Att starta ett uppstartsföretag innebär att möta unika utmaningar, särskilt när det gäller att optimera effektiviteten med begränsade resurser. I den ständigt föränderliga digitala eran kan användningen av artificiell intelligens (AI) vara en spelväxlare. I den här artikeln presenteras banbrytande AI-verktyg utan kod som kan revolutionera uppstartsföretagens verksamhet genom att erbjuda kostnadseffektiva lösningar för att förbättra produktiviteten. Användningen av AI-verktyg i företagens utvecklingsprocess har många fördelar: tillgänglighet, snabbare utveckling, minskade kostnader, förbättrad samarbete, experiment och snabbare iteration. Men det finns också vissa begränsningar: begränsad anpassning, svart lådaproblem, prestanda- och effektivitetsproblem, beroende av leverantörer, sekretessproblem, integrationsutmaningar.

Direktlänk Dela AMBCrypto fördjupade 7 december

Microsofts Copilot för tjänster tillgänglig för offentlig förhandsgranskning

Microsoft har bekräftat att den offentliga förhandsgranskningen av Copilot för tjänster nu är tillgänglig för företag. Copilot för tjänster är en del av Microsofts generativa AI-produkter och är specifikt utformad för att hjälpa kundtjänstrepresentanter att effektivisera sina uppgifter. CRM-agenter kommer att kunna skriva in textförfrågningar på naturligt språk till Copilot för tjänster, som sedan kan skicka svar till CRM-anställda genom att åtkomma deras befintliga kunskapsbas. Copilot för tjänster kan också hjälpa agenter att utforma svar till kunder och skapa serviceanrop. AI:n kan till och med generera en specifik ton i svarsanrop för att matcha brådskan i problem som kunder kan stå inför. Copilot för tjänster kan också integreras i andra tredjepartslösningar för kundtjänst, som Salesforce, ServiceNow och Zendesk. Företag kan anpassa den generativa AI:n för att passa deras behov, inklusive att använda den nyligen tillkännagivna Copilot Studio-produkten för att anpassa sin egen Copilot-chattbot för tjänsterepresentanter. Copilot för tjänster kommer att inkludera stöd för Copilot för Microsoft 365, vilket gör att kundtjänstagenter kan använda appar som Outlook och Teams för att bättre hjälpa kunder. Eftersom detta är en offentlig förhandsgranskning, finns det ingen kostnad för att använda Copilot för tjänster. Men när Microsoft gör det allmänt tillgängligt någon gång under första kvartalet 2024 kommer det att kosta 50 dollar per användare per månad för företag som är prenumeranter på Microsoft 365 E3 eller E5-planer.

Direktlänk Dela Neowin fördjupade 1 december

Microsoft Ignite 2023: Fokus på generativ AI och nya Copilots

Microsofts årliga utvecklarkonferens Ignite 2023 fokuserade starkt på generativ AI, med över hälften av de nästan 600 sessionerna innehållande artificiell intelligens i någon form. Nyheter inkluderade nya AI-funktioner för att hantera stora språkmodeller i Azure, tillägg till dess Copilot-serie av generativa AI-assistenter, ny hårdvara och ett nytt verktyg för att hjälpa utvecklare att distribuera små språkmodeller. Bing Chat Enterprise kommer att byta namn till Copilot, men produkten kommer att leva vidare med nya funktioner. Andra nyheter inkluderar flera nya Copilots för olika ändamål, nya funktioner tillkommer till Copilot för Microsoft 365, och introduktionen av Copilot Studio för att skapa och anpassa fler copilots. Dessutom kommer Microsoft att erbjuda nya utbildningar i generativ AI och förenklar processen för att arbeta med generativ AI på Azure. Microsoft uppdaterar också sin Azure-infrastruktur med nya chips anpassade för AI-arbetsbelastningar.

Direktlänk Dela Intelligent CIO fördjupade 30 november

Amazon lanserar AI-drivna chatboten ´Q´ för AWS-kunder

Amazon har lanserat en AI-driven chatbot vid namn ´Q´, specifikt designad för AWS-kunder. Till ett pris av 20 dollar per användare per år, är chatboten nu tillgänglig för allmän förhandsgranskning. Q kan svara på frågor som ´Hur bygger jag en webbapplikation med hjälp av AWS?´ och kan generera och sammanfatta innehåll som blogginlägg, pressmeddelanden och e-post. Dessutom kan den utföra åtgärder på användarnas vägnar genom konfigurerbara plugins, automatisera uppgifter som att skapa servicetickets och uppdatera dashboards i ServiceNow. Q är integrerad med CodeWhisperer, Amazons tjänst för generering och tolkning av appkod.

Direktlänk Dela Firstpost fördjupade 29 november

Amazon avslöjar Amazon Q för att utmana AI-chatbotmarknaden

Amazon har introducerat sin senaste innovation, Amazon Q, på AWS Reinvent-konferensen i Las Vegas. Detta markerar Amazons inträde på marknaden för AI-drivna mjukvarulösningar, där företag som Microsoft och Google redan har en betydande närvaro. Amazon Q är en sofistikerad chatbot designad för att integreras sömlöst med Amazon Web Services (AWS), och erbjuder en mängd funktioner skräddarsydda för den moderna arbetsplatsen. Amazon Q kan automatisera ändringar i källkod, vilket avsevärt minskar arbetsbelastningen för utvecklare, och kan kopplas till över 40 företagssystem.

Direktlänk Dela Unite.AI fördjupade 28 november

Microsoft Ignite 2023: Microsoft leder vägen för AI-utveckling

Microsoft Ignite 2023 var fylld av AI-relaterade sessioner, med cirka 50% av de ungefär 600 sessionerna som berörde AI på något sätt. Microsoft presenterade dussintals nya produkter, tjänster och uppdateringar, med fokus på att leda utvecklingen av AI. Microsofts VD, Satya Nadella, förklarade att ´kopiloternas ålder´ är här. Detta inkluderar nya tillägg till Copilot AI-tjänsterna, Windows AI Studio för utvecklare och två nya internt tillverkade chips för att stödja AI-baserad infrastruktur. Microsoft fortsätter att samarbeta med NVIDIA, trots att de utvecklar sin egen AI-silikon.

Direktlänk Dela Spiceworks fördjupade 21 november

Microsoft integrerar AI-assistenten Copilot i alla sina produkter och tjänster

Microsoft har presenterat sin AI-assistent, Copilot, som kommer att integreras i alla företagets produkter och tjänster. Företagets VD, Satya Nadella, meddelade att Microsoft har över 1 miljon betalande Copilot-användare i mer än 37 000 organisationer. Dessutom kommer företagets chatbot, Bing Chat, att byta namn till Copilot. Copilot kommer också att läggas till i en mängd produkter och tjänster, inklusive Microsoft Fabric, Azure, Dynamics 365, Microsoft 365, Teams, Viva, Power och mer. Microsoft introducerade också två nya rollspecifika copiloter; Service och Försäljning, var och en kostar 50 dollar per användare och månad.

Direktlänk Dela IT World Canada fördjupade 18 november

Microsoft Ignite 2023: Fokus på AI och nya funktioner

Microsoft Ignite 2023 har presenterat en rad nya AI-lösningar. Generativ AI är i fokus, med förbättrade språkmodeller på Azure och utvidgad Copilot-linje. Microsoft släppte över 100 meddelanden som täcker Windows, Microsoft 365 och Azure. Bing Chat Enterprise byts ut mot en ny Copilot-upplevelse, en säker hubb för kommersiell data. Copilot integreras nu även med Edge för företagsledning och erbjuder rekommenderade policyer och tillägg för arbetsplatsens webbläsare. Copilot fungerar med Teams, Outlook, Salesforce, ServiceNow och Zendesk, och täcker nu även Dynamics 365, Microsoft 365, GitHub och Viva. Copilot Studio är en ny AI-utvecklingsverktyg. På hårdvarusidan introduceras Azure Maia, en anpassad AI-processor, och Azure Cobalt, en Arm-driven CPU, 2024. Microsoft Planner strömlinjeformar projektledning genom att slå samman Microsoft To Do, Microsoft Planner och Microsoft Project för webben inom Microsoft Teams. Microsoft introducerar även Windows AI Studio, en hubb för utvecklare att dyka in i AI-modeller på sina Windows-datorer.

Direktlänk Dela Softonic International fördjupade 16 november

AI förbättrar kundupplevelsen och ökar tillväxten, säger Zendesks CMO

AI används allt mer inom marknadsföring för att förbättra kundupplevelsen. Kundsupportplattformen Zendesk använder AI för att hjälpa agenter att minska tiden det tar att lösa biljetter och öka svarsprecisionen, vilket leder till mätbar tillväxt i kundnöjdhet. Enligt Zendesks forskning känner 70% av IT-ledarna en hög press från andra team att göra val som kommer att förbättra kundupplevelsen. Med rätt data kan AI tränas att bli mer mänsklig och göra mer precisa bedömningar och beslut. AI kan också användas för att förbättra anställdas upplevelse och producera mer engagerande kampanjer.

Direktlänk Dela Forbes Media fördjupade 16 november

Pendo och Google Cloud utökar samarbetet för att förbättra produktledningen med generativ AI

Pendo, ledaren inom applikationsupplevelsehantering, meddelar att de utökar sitt partnerskap med Google Cloud för att använda dess generativa AI (gen AI) över hela Pendo One-plattformen. Pendo kommer att integrera med Vertex AI för att ge produktteam och applikationsägare funktioner som påskyndar produktupptäckten, förbättrar produktledd tillväxt och retentionskampanjer, och erbjuder personaliserade appupplevelser till deras användare. Gen AI kommer att vara en kritisk komponent i Pendo AI, företagets långsiktiga plan för att förbättra varje del av plattformen med artificiell intelligens. Pendo kommer att tillämpa Google Clouds stora språkmodeller för att avsevärt förbättra arbetsflöden för några av de mest vanliga och tidskrävande processerna som produktchefer står inför.

Direktlänk Dela Yahoo Finance fördjupade 14 november

UiPath, en ledande leverantör av processautomation och orkestrering, handlas för omkring $15,4 med en marknadsvärdering på $8,7 miljarder. Aktien har fått starka betyg för tillväxt, lönsamhet, momentum och EPS-revision, men har en värderingsgrad på ´D´, vilket indikerar att den inte är i linje med värdeinvestering. Trots detta har företaget lagt till generativ AI (Gen AI) till sina produkter och visat stark försäljningstillväxt. Dessutom har företaget en dollarbaserad nettoförnyelsekurs (NRR) på 121% för andra kvartalet 2024, vilket är starkt jämfört med andra SaaS-företag som Zendesk och New Relic. Trots konkurrens från stora IT-tjänsteleverantörer och direkta konkurrenter som ServiceNow och Automation Anywhere, har UiPath använt Gen AI för att differentiera sig.

Seeking Alpha fördjupade 17 oktober

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare