» Håll dig ajour kring AI · En AI-skapad och ständigt föränderlig nyhetstidning om AI. Idag har vår robot sammanfattat 174 nyhetshändelser. Upptäck gärna vår kurs AI på jobbet förresten. «

Coca-Cola är en kolsyrad läskedryck som skapades av John S. Pemberton 1886. Ursprungligen utvecklades det som en medicin, men blev snabbt en populär dryck. Coca-Cola är en av världens mest kända varumärken och säljs i över 200 länder. Drycken är känd för sin karakteristiska smak, som kommer från kolanötter och kolaextrakt, samt sin röda och vita logotyp. Coca-Cola Company, som äger varumärket, producerar även andra drycker som Fanta, Sprite och Powerade. Coca-Cola har blivit en symbol för amerikansk kultur och marknadsföring, med ikoniska reklamkampanjer och sponsoravtal.

Senaste nytt kring Coca-Cola

AI:s inverkan på livsmedelsindustrin: Framsteg och risker

Att minska risken för utrotning från artificiell intelligens (AI) bör vara en global prioritet, enligt Center for AI Safety, stött av ledande personer på OpenAI, Google DeepMind och Bill Gates. Men inte alla inom AI är lika oroade över ett potentiellt domedagsscenario. Inom livsmedelsindustrin används tekniken för att optimera ineffektiviteter i nästan alla områden, från jordbruk till ny produktutveckling, livsmedelssäkerhet och till och med detaljhandel. AI håller verklig potential att skapa positiv störning om den används klokt.

Direktlänk Dela Foodnavigator.com fördjupade 7 maj
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

Berkshire Hathaway säljer Apple-aktier och bygger upp kassareserver

Berkshire Hathaway har sålt cirka 13% av sin position i Apple under första kvartalet och ökat sina kassareserver. Försäljningen av Apple-aktier är det största sedan företaget började köpa aktier 2016. Warren Buffett nämnde att orsakerna till försäljningen inkluderar värderingsproblem, marknadsförhållanden och önskan att bygga upp kassapositionen. Dessutom nämnde han skattesatsen på kapitalvinster, som för närvarande är 21%, jämfört med 35% för inte så länge sedan och upp till 52% tidigare. Rädsla för att skattesatsen kan öka på grund av finanspolitiken och behovet av att minska det federala underskottet är en annan anledning till att Buffett och hans team beslutade att boka vinster på Apple-aktier nu istället för att riskera en potentiellt högre skattesats i framtiden.

Direktlänk Dela The Motley Fool fördjupade 5 maj

Warren Buffetts tankar och insikter från Berkshire Hathaways årliga möte 2024

Vid Berkshire Hathaways årliga möte 2024, diskuterade styrelseordförande Warren Buffett en rad ämnen med aktieägare, inklusive företagets övergång, hans syn på aktiemarknaden och den amerikanska dollarn, hans beslut att minska andelen i Apple och företagets investeringsstrategier. Buffett uttryckte oro över inflationen och betonade vikten av att undvika misstag inom investeringar. Han framhöll också att Berkshire Hathaway främst kommer att fortsätta investera i USA, men nämnde också företagets investeringar i Japan och Kina. Buffett talade också om potentialen för artificiell intelligens, både positivt och negativt.

Direktlänk Dela Moneycontrol fördjupade 5 maj

Berkshire Hathaway rapporterar starka resultat för första kvartalet

Warren Buffetts Berkshire Hathaway rapporterade starka resultat för första kvartalet samtidigt som företaget inledde sin årliga aktieägarkonferens. Berkshire, baserat i Omaha, Nebraska, lade till 21 miljarder dollar i kontanter och statsobligationer till sin hög, vilket höjde den till ett rekord på 189 miljarder dollar förra kvartalet - en ökning med 13% på bara tre månader. Företagets rörelseresultat ökade med 39% till 11,22 miljarder dollar jämfört med ett år tidigare, tack vare en 185% årlig ökning av försäkringsunderwritingintäkterna - från 911 miljoner dollar till 2,6 miljarder dollar.

Direktlänk Dela Quartz Media fördjupade 4 maj

Microsoft lanserar Copilot för Microsoft 365 med stöd för 16 ytterligare språk

Microsoft meddelade nyligen att Copilot för Microsoft 365 nu kommer att stödja 16 fler språk, vilket ger totalt 31 stödda språk för användare runt om i världen. Den AI-drivna assistenten lanserades i november förra året, men då stödde den bara ett begränsat antal språk, främst engelska. De nya språken som stöds av Copilot för Microsoft 365 inkluderar arabiska, tjeckiska, danska, nederländska, finska, hebreiska, ungerska, koreanska, norska (bokmål), polska, portugisiska, ryska, svenska, thailändska, turkiska och ukrainska. Detta är ett betydande steg mot att göra plattformen mer tillgänglig och användarvänlig för en bredare användarbas.

Direktlänk Dela Breaking Latest News fördjupade 2 maj

Under valen i Kerala varnade experter för att artificiell intelligens (AI) skulle användas för att skapa deep fakes och manipulera tal för att sprida hat och desinformation. Men efter att röstningen är över kan man konstatera att inga av dessa fruktade AI-vapen kom till användning. I andra samhällen där ordning och regler följs kan AI användas för att smutskasta människor genom att skapa falska bilder eller videor. Men i Indien, där politiska ledare naturligt skapar liknande innehåll, skulle sådana AI-manipulationer misslyckas. Trots att teknikföretag som OpenAI, Google och Meta använder verifierbar data för att träna sina modeller, matchar de inte de politiska ledarnas förmåga att skapa innehåll.

Mathrubhumi fördjupade 30 april

Coca-Cola investerar i AI genom partnerskap med Microsoft

Coca-Cola har ingått ett femårigt avtal med Microsoft för att integrera generativ AI i sina primära system. Partnerskapet innebär en betydande investering från Coca-Cola, som förbinder sig att investera 1,1 miljarder dollar för att använda Microsoft Cloud och dess avancerade AI-funktioner. Coca-Cola planerar att implementera generativa AI-digitala assistenter från Azure OpenAI Service för att förbättra kundinteraktioner och marknadsföringsinsatser och effektivisera leveranskedjeprocesser. Företaget kommer att testa och distribuera Copilot via Microsoft 365 för att öka produktiviteten på arbetsplatsen.

Direktlänk Dela Campaign Live fördjupade 29 april

Microsoft, Alphabet och Tesla visar upp olika visioner för AI-framtiden

Microsoft har meddelat ett samarbete med Coca-Cola där läskjätten kommer att betala 1,1 miljarder dollar för att gemensamt experimentera med Microsofts nya Azure AI-baserade version av dess molnbaserade produktivitetsprogramvara. När Microsofts kvartalsresultat visade att AI driver mer och mer av dess molnverksamhet och optimistiska vägledningar från ett entusiastiskt ledningsteam, steg aktien med 2% på fredagen. Alphabet hade en liknande historia, men med en starkare investerarreaktion - upp 10% på fredagen - eftersom investerare omvärderade företagets andraplatsposition till Microsoft. Tesla presenterade sin fördubblade satsning på helt autonom körning, en robotaxiflotta, licensiering av självkörande teknik till andra biltillverkare och möjligheten att utnyttja AI-datorstyrkan hos parkerade Teslas för att skapa något liknande Amazons AWS.

Direktlänk Dela Yahoo Finance fördjupade 27 april

Microsofts AI-fokus ger imponerande resultat

Microsofts strategiska fokus på artificiell intelligens (AI) ger betydande avkastning, vilket visas av företagets imponerande intäkter för tredje kvartalet, som översteg Wall Streets förväntningar. Företaget rapporterade en intäkt på 61,9 miljarder dollar, en ökning med 17%, och ett nettoresultat på 21,9 miljarder dollar, en ökning med 20% jämfört med föregående år. En viktig faktor som driver Microsofts framgångar är integrationen av AI över dess molntjänster och affärsprogramvaruprodukter. Företagets aktiepris har stigit med över 40% det senaste året, vilket gör det till världens mest värdefulla företag värderat till cirka 3 biljoner dollar.

Direktlänk Dela Business Matters Magazine fördjupade 26 april

Microsofts AI-partnerskap med Coca-Cola, Cognizant och andra

Microsoft har meddelat partnerskap med Coca-Cola och Cognizant, vilket visar hur AI förändrar sättet organisationer arbetar på. Enligt Microsoft använder organisationer i Indien AI-verktyg som Copilot för att förbättra sina arbetsflöden och operationer. Air India har byggt en plugin för att få realtidsåtkomst till flyg- och driftdata för att möjliggöra bättre beslutsfattande. Meesho använder aggressivt AI-verktyg, inklusive en generativ AI-chattagent som ökar förfrågningslösningen med 40% och kundnöjdheten med 25%. Wipro har investerat 1 miljard dollar för att förbättra AI-kompetensen inom företaget under de närmaste tre åren.

Direktlänk Dela Moneycontrol fördjupade 25 april

Microsoft blockerar anställdas tillgång till AI-verktyg

Microsoft har förbjudit sina anställda att använda Perplexity AI:s chatbot, en stor kund till Azure OpenAI-tjänsten. Microsoft har också förbjudit användning av andra konkurrerande AI-verktyg, som Googles Gemini, på anställdas enheter. Anställda på Microsoft fick en notis på sina skärmar som blockerade åtkomst till Perplexitys webbplats. Företaget har inte klargjort sin ståndpunkt om chatboten, men interna företagswebbplatser betonade vikten av användarsäkerhet och sekretess, och uppmuntrade till att använda sina egna säkra tjänster.

Direktlänk Dela Spiceworks fördjupade 25 april
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

Microsoft väntas rapportera starka försäljningssiffror tack vare AI och molntjänster

Microsoft kommer att rapportera sina intäkter för tredje kvartalet på torsdag, med fokus på företagets framsteg inom AI. Företagets AI-kapacitet bidrog med 6 procentenheter till tillväxten för Azure, upp från 3% i föregående period. Aktierna i Microsoft har ökat med mer än 10% sedan början av året. Microsoft, Alphabet och Amazon konkurrerar om att erbjuda de mest omfattande AI-lösningarna till företagskunder. Coca-Cola har nyligen tecknat ett femårigt avtal värt 1,1 miljarder dollar för att använda Microsofts molntjänster och AI-teknik. Microsoft anställde nyligen DeepMind AI och Inflection AI medgrundare Mustafa Suleyman och Karén Simonyan.

Direktlänk Dela Yahoo Finance fördjupade 24 april

Coca-Cola och Microsoft ingår femårigt samarbetsavtal värt 12 miljarder kronor

Coca-Cola och Microsoft har undertecknat ett femårigt samarbetsavtal värt 1,1 miljarder dollar, eller 12 miljarder svenska kronor. Som ett resultat av avtalet kommer Coca-Cola att använda Microsoft 365, Dynamics 365 och molntjänsten Azure. Coca-Cola hoppas också kunna öka sin produktivitet med hjälp av Microsofts AI-verktyg Copilot och Azure Open AI.

Direktlänk Dela Computersweden.se fördjupade 24 april

Coca-Cola investerar 1,1 miljarder dollar i Microsofts AI-tjänster

Coca-Cola har påbörjat användningen av Microsofts AI-tjänster, vilket bevisas av företagets femåriga avtal värt 1,1 miljarder dollar med Microsoft för att använda dess molnberäkning och artificiella intelligens-tjänster. Coca-Cola har nyligen börjat experimentera med generativ AI för sin marknadsföring, tillverkning och försörjningskedja. Genom detta strategiska partnerskap utforskar Coca-Cola möjligheten att använda AI för att förbättra kundupplevelsen, effektivisera verksamheten och främja innovation. Partnerskapet mellan Coca-Cola och Microsoft började i april 2020, då Coca-Cola ingick ett femårigt avtal värt 250 miljoner dollar med Microsoft.

Direktlänk Dela Dataquest India fördjupade 24 april

Coca-Cola investerar 1,1 miljarder dollar i Microsoft Cloud och AI-funktioner

Partnerskapet innebär att Coca-Cola åtar sig ett åtagande på 1,1 miljarder dollar till Microsoft Cloud och dess generativa AI-funktioner. Samarbetet ´understryker Coca-Colas pågående teknologiska transformation´, säger parterna, där Microsoft Cloud används som Coca-Colas globalt föredragna och strategiska moln- och AI-plattform. Partnerskapet kommer också att se de två företagen gemensamt experimentera med ny teknik som Azure OpenAI Service över olika affärsfunktioner. Coca-Cola har migrerat alla sina applikationer till Microsoft Azure, med de flesta stora oberoende flaskpartners som följer efter.

Direktlänk Dela Beveragedaily.com fördjupade 23 april

Coca-Cola och Microsoft meddelar femårigt strategiskt partnerskap för att påskynda moln och AI-initiativ

Microsoft Corp. och The Coca-Cola Company har meddelat ett femårigt strategiskt partnerskap för att främja Coca-Colas kärnteknikstrategi globalt, möjliggöra adoptionen av banbrytande teknik och främja innovation och produktivitet. Som en del av partnerskapet har Coca-Cola åtagit sig att investera 1,1 miljarder dollar i Microsoft Cloud och dess generativa AI-funktioner. Samarbetet understryker Coca-Colas pågående teknikomvandling, som stöds av Microsoft Cloud som Coca-Colas globalt föredragna och strategiska plattform för moln och AI. Genom partnerskapet kommer företagen gemensamt att experimentera med banbrytande ny teknik som Azure OpenAI Service för att utveckla innovativa generativa AI-användningsfall över olika affärsfunktioner.

Direktlänk Dela Microsoft News fördjupade 23 april

Coca-Cola lanserar världens första ´Coke SoundZ´ instrument

Coca-Cola har lanserat det som de kallar världens första ´Coke SoundZ´ instrument. Med hjälp av binaurala mikrofoner har ett team av producenter och forskare spelat in Coca-Cola Zero Sugars unika ljud. Dessa ljud har sedan analyserats med AI, baserat på insikter från neurovetenskap om vilka frekvensljud som är mest optimistiska. Resultatet är ett urval av upplyftande melodier som fans kan välja mellan. Det resulterande instrumentet är formad som en Coca-Cola-flaska. Influencers, DJ:s och artister skickas de fysiska versionerna för att posta videor om, men en gratis digital version släpps också som en smartphone-app.

Direktlänk Dela Music Ally fördjupade 22 april

AI revolutionerar rekryteringsprocessen hos Hindustan Coca-Cola Beverages

Hindustan Coca-Cola Beverages (HCCB) har utnyttjat artificiell intelligens (AI) för att effektivisera sin talanganskaffningsprocess. Cirka 55% av företagen har omfamnat rekryteringsautomatisering, vilket visar på en utbredd användning av AI-drivna teknologier för att omforma konventionella talanganskaffningsmetoder. AI bidrar till talanganskaffning genom att utrusta rekryterare med datadrivna insikter som är avgörande för att fatta välgrundade beslut. Gaurav Sharma, Chief People Officer på HCCB, betonade vikten av att anamma effektiva verktyg och metoder för att förbli konkurrenskraftig i den samtida anställningslandskapet.

Direktlänk Dela People Matters fördjupade 18 april

WPP och Google Cloud samarbetar för att revolutionera marknadsföring med AI

WPP och Google Cloud samarbetar för att revolutionera marknadsföring genom att kombinera Googles Gemini-modeller med WPP Open, WPP:s AI-drivna marknadsföringsplattform. Plattformen används redan av över 35 000 WPP-anställda och har tagits emot väl av stora kunder som The Coca-Cola Company, L´Oréal och Nestlé. Genom att kombinera Googles djupa expertis inom dataanalys, generativ AI-teknik och cybersäkerhet med WPP:s marknadsföringskapabiliteter, globala kreativa skala och förståelse för sina kunders varumärken, syftar detta partnerskap till att driva en stegförändring i marknadsföringens effektivitet och effektivitet.

Direktlänk Dela Adgully fördjupade 11 april

Google och WPP gör banbrytande partnerskap för att integrera AI i annonsering

Google och WPP, världens största annonsgrupp, har tillkännagett ett banbrytande partnerskap. Samarbetet kommer att innebära att Googles kraftfulla Gemini AI-teknik integreras i WPP:s marknadsförings- och annonseringsverksamhet. Detta kan ha enorm inverkan eftersom Googles AI-verktyg snart kan generera annonser för några av världens mest igenkännbara varumärken, som Coca-Cola, L´Oréal och Nestlé. WPP, som är moderbolag till kända reklambyråer som Ogilvy, Wunderman Thompson och VMLY&R, siktar på att väsentligt öka sin marknadsföringseffektivitet och effektivitet genom att kombinera Googles expertis inom generativ AI med sin skattkista av marknadsförings- och annonseringsdata.

Direktlänk Dela Android Authority fördjupade 11 april

WPP samarbetar med Google för att använda Gemini AI i annonsproduktion

Världens största reklamgrupp, WPP, har meddelat ett stort samarbete med Google där de kommer att använda Gemini AI för att hjälpa till att producera sina annonser. Samarbetet innebär att Googles robotar potentiellt kan skapa annonser för några av de största varumärkena i världen, såsom Coca-Cola Company, L´Oréal och Nestlé. WPP hoppas att samarbetet kommer att leda till ett stort steg framåt i marknadsföringseffektivitet och effektivitet genom att kombinera Googles expertis inom dataanalys, generativ AI-teknologi och cybersäkerhet med sin egen marknadsföringskapacitet, globala kreativa räckvidd och djup förståelse för sina kunders varumärken.

Direktlänk Dela Search Engine Land fördjupade 9 april
3 000+ kursdeltagare från svenska företag och offentliga verksamheter
har gått vår kurs "AI på jobbet".

WPP och Google Cloud inleder samarbete för att revolutionera marknadsföring med AI

WPP och Google Cloud har meddelat ett nytt samarbete som kommer att möjliggöra för marknadsförare att använda generativ AI (gen-AI) för att utföra uppgifter de tidigare bara kunde drömma om. Samarbetet, som tillkännagavs på Google Cloud Next ´24 konferensen i Las Vegas, kommer att integrera Google´s Gemini-modeller i WPP Open - WPP:s AI-drivna marknadsföringssystem. WPP Open används för närvarande av fler än 35 000 människor och har antagits av varumärken som Coca-Cola Company, L´Oréal och Nestlé. Samarbetet kommer att omdefiniera marknadsföringseffektivitet genom att kombinera Google´s expertis inom dataanalys, generativ AI och cybersäkerhet med WPP:s globala kreativa skala.

Direktlänk Dela Campaign Live fördjupade 9 april

Adobe hävdar att det inte tävlar med kreativa byråer trots AI-utveckling

Trots att Adobes AI-verktyg Firefly och GenStudio konkurrerar med liknande tjänster från WPP och Publicis, hävdar företaget att det inte planerar att tävla med kreativa byråer. På den årliga Adobe Summit i Las Vegas presenterade företaget sin senaste produktlinje och berättade om framtida tillägg till Firefly, inklusive förmågan att generera video, 3D-bilder och ljudmedia. Adobe riktar sig till marknadsförare på USA:s största varumärken och företag med stora interna marknadsföringsteam. IBM, som använt Firefly i produktionen av sin senaste varumärkeskampanj, förväntar sig att spara 100 miljoner dollar i produktionskostnader med hjälp av Firefly under de närmaste tre åren.

Direktlänk Dela The Drum fördjupade 4 april

Nvidia tillkännager att dess AI-modell nu kan generera 3D-innehåll

Nvidia har tillkännagivit att dess multimodala generativa AI-modell, Nvidia Edify, nu kan generera 3D-innehåll. Företaget har ingått partnerskap med Shutterstock och Getty Images för att skapa Edify-drivna verktyg. Shutterstock tillhandahåller tidig tillgång till ett API som bygger på Edify och skapar 3D-objekt för virtuella scener från textuppgifter och bilder. Getty lägger till anpassade finjusteringsfunktioner till sin generativa AI-tjänst så att företagskunder kan generera visuella bilder som följer varumärkesriktlinjer och stil. Utvecklare kommer snart att kunna testa dessa modeller genom Nvidia NIM, en ny samling inferensmikrotjänster.

Direktlänk Dela VentureBeat fördjupade 18 mars

AI och digital transformation påverkar konsumentvaruindustrin

Konstgjord intelligens (AI) och digital transformation påverkar betalnings-, handels- och finanstjänstindustrin, vilket skapar behovet för en ny definition. Konsumentvaror (CPG) har varit i framkant för att anamma denna nya omvandling. AI i CPG-verksamheten är en del av - inte allt - digital transformation. Kellanova, en globalt avknoppad snacksvarumärke från Kellogg´s, använder AI för att förbättra kundengagemang genom personaliserade rekommendationer baserade på konsumentbeteende och preferenser. Enligt Harvard Business Review lade 24% av varumärken i alla kategorier till en direkt-till-konsument (D2C) kanal 2023; 55% av dessa var i CPG-kategorin. Mondelez, Coca-Cola och Colgate-Palmolive är bland dem som ansluter sig till denna trend.

Direktlänk Dela PYMNTS fördjupade 4 mars

Google-chefen Sundar Pichai ingriper efter rasistisk skandal med AI-verktyget Gemini

En skandal kring rasistisk omskrivning av historien i Googles generativa AI-verktyg, Gemini, har nått företagets högsta ledning och kräver ingripande av Sundar Pichai. I ett läckt brev till personalen uttryckte Pichai att företaget hade förrått sina användares förtroende och sitt eget företagsuppdrag genom att öppet visa favoritism mot etniska minoriteter och färgade personer. Skandalen började när bilder av en svart George Washington och etniskt diversifierade WWII-soldater som kämpade i Hitlers arianska nazistarmé blev virala. Gemini vägrade skapa bilder av strikt vita individer. Elon Musk, Tesla och SpaceX-chef, argumenterade för att det bara bevisade konspirationsteorier om att vita diskrimineras som en del av ´Great Replacement´.

Direktlänk Dela Fortune Media fördjupade 28 februari

Experter varnar för övervärdering av techbolag, med Nvidia i spetsen

När Nvidia passerade en marknadsvärdering på 2 biljoner dollar förutspådde Dan Ives från Wedbush Securities att festen bara började för aktier inom artificiell intelligens (AI). Men miljardären Marc Rowan och hans investmentbolag Apollo Global Management varnar för att värderingarna har överträffat överdrifterna från dotcom-eran. Torsten Sløk, partner och chefsekonom vid Rowans förmögenhetsförvaltare, skrev i en forskningsanteckning att de tio största företagen i S&P 500 idag är mer övervärderade än de tio största företagen under techbubblan på mitten av 1990-talet. Sløk förutspår att det finns mer än 50% chans att Federal Reserve kommer att överraska marknaderna genom att korrigera räntorna.

Direktlänk Dela Fortune Media fördjupade 26 februari

Nvidias aktiekurs hoppar 16%, ökar företagets marknadsvärde med rekordbeloppet $273 miljarder

Nvidias aktiekurs steg med 16% på torsdagen, vilket ökade företagets marknadsvärde med en hisnande $273 miljarder på bara en dag, ett rekordbelopp. Chiptillverkaren har sett en ökande efterfrågan på sina halvledare, som används för att driva applikationer för artificiell intelligens (AI). Företagets intäkter mer än tredubblades under det senaste kvartalet jämfört med samma period ett år tidigare. Nvidia, som har positionerat sig som en av de mest framstående aktörerna inom AI, har producerat några imponerande siffror.

Direktlänk Dela The Associated Press fördjupade 23 februari

Nvidias aktiekurs hoppar 16%, ökar företagets marknadsvärde med rekordbeloppet $273 miljarder

Nvidias aktiekurs steg med 16% på torsdagen, vilket ökade företagets marknadsvärde med hela $273 miljarder på bara en dag, ett rekordbelopp. Chiptillverkaren har sett en skenande efterfrågan på sina halvledare, som används för att driva artificiell intelligens (AI) applikationer. Företagets intäkter mer än tredubblades under senaste kvartalet jämfört med samma period föregående år. Detta är det senaste tecknet på att entusiasmen kring AI förmodligen inte kommer att avta inom en snar framtid.

Direktlänk Dela KTLA fördjupade 22 februari

Landasan Lumayan Sdn Bhd (LLSB) har undertecknat ett Memorandum of Understanding (MoU) med The Ocean Cleanup för att etablera en plastavfallssorteringsanläggning längs Sungai Klang. Samarbetet syftar till att främja helhetslösningar för flodrensning med cirkulär ekonomi i Malaysia. Selangor Maritime Gateway (SMG) -projektet kommer att vara värd för The Ocean Cleanups första sorteringsanläggning i Malaysia, särskilt för plast, med finansiering från Coca-Cola Malaysia. Anläggningen förväntas vara operationell under första kvartalet 2024.

The Star Online fördjupade 18 februari

AI fortsätter att göra sig gällande på olika sätt, inklusive i reklamfilmer under Super Bowl. Microsoft Copilot, Google´s Pixel 8, CrowdStrike, Etsy och Avocados from Mexico använde alla AI i sina reklamfilmer under matchen. Vissa annonser framhävde hur AI hjälper deras produkter, andra använde AI för att faktiskt göra sina annonser, och åtminstone en gjorde narr av AI.

CNET Networks fördjupade 13 februari

AI i Super Bowl-reklam: Framtidens marknadsföring eller bara hype?

Under Super Bowl i år var teman kring artificiell intelligens (AI) framträdande, med AI-drivna produktlanseringar och annonser skapade med hjälp av generativ AI. Teknikjättar som Microsoft och Google visade upp sina AI-funktioner i annonser, medan andra varumärken som Avocados From Mexico använde AI-verktyg för att skapa guacamole-recept. Trots detta föreslår experter att verkligheten inte lever upp till hypen kring AI-ledda annonser under Super Bowl. Super Bowl är den största natten för annonsörer och varumärken är långt ifrån villiga att riskera sitt rykte på en annons genererad av generativ AI.

Direktlänk Dela Adweek fördjupade 12 februari

AI gör sig gällande i Super Bowl-reklam

Artificiell intelligens (AI) är närvarande i flera reklamfilmer under Super Bowl, inklusive Microsoft, Google, CrowdStrike, Etsy och Body Armor. Microsofts ´Watch Me´ marknadsför AI-assistenten Microsoft Copilot i Windows 11. Google presenterar en tillgänglighetsfunktion för Pixel 8-smarttelefonen som använder Google AI för att hjälpa synskadade att ta bilder. Cybersäkerhetsföretaget CrowdStrike visar hur de använder AI för säkerhet. Etsy använder AI för att bestämma vad de ska ge tillbaka till sina franska vänner. Body Armor använder AI för att göra narr av konceptet.

Direktlänk Dela CNET Networks fördjupade 12 februari

Super Bowl kommer att visa reklamfilmer skapade med hjälp av AI

I söndagens Super Bowl kommer vi att se flera reklamfilmer om generativ AI och många reklamfilmer som delvis skapats med hjälp av AI-verktyg. Bland dessa finns en reklamfilm för Microsoft Copilot, en ”vardaglig personlig AI-kompis”, och Google Pixel 8:s reklamfilm som visar hur deras nya telefon använder AI för att underlätta för personer med synnedsättning att ta foton. Coca-Cola driver till och med med AI i sin reklam för Field of Fake BodyArmor Sports Drink. Användningen av generativ AI av professionella annonsörer och Microsofts reklamfilm som främjar ett generativt AI-verktyg för alla oss andra kommer troligen att påverka åtminstone några av de uppskattningsvis 200 miljoner människor som förväntas titta på söndagens match.

Direktlänk Dela The Mercury News fördjupade 8 februari

Stora teknikföretag rapporterar om AI:s roll i intäktsökning

Stora teknikföretag som Microsoft, Alphabet, Amazon, Apple och Meta har nyligen rapporterat om sina intäkter, vilket framhäver företagsartificiell intelligens (AI) roll i att monetarisera deras AI-ambitioner. Microsofts intäkter överträffade prognoserna, stödda av tillväxten i företagets molnsegment, Azure, drivet av dess ´AI-fördel´. Alphabet rapporterade att AI drev företagets företagsmoln och arbetsplatskunder och annonsintäkter. Amazon rapporterade att GenAI-verktyg i Amazon Web Services stöttade ökningen av kvartalsintäkterna genom hela 2023. Meta är fortfarande i början av sina AI-initiativ och Apple förväntas avslöja mer detaljer om sina generativa AI-projekt senare i år.

Direktlänk Dela Investopedia fördjupade 2 februari

Warren Buffetts Berkshire Hathaway äger betydande andel i data-molnföretaget Snowflake

Warren Buffetts holdingbolag, Berkshire Hathaway, äger en andel värd $1,2 miljarder i data-molnföretaget Snowflake. Trots att aktien handlas 50% under sin högsta nivå, kan den bli en av Berkshire Hathaways bästa investeringar. Snowflake förväntas spela en viktig roll inom artificiell intelligens (AI) och dra stor fördel av dess tillväxt under de kommande decennierna. Snowflake hjälper organisationer att organisera, säkra och analysera data, vilket är avgörande för effektiv AI. Dessutom kan användare dela eller köpa tredjepartsdata inom Snowflakes marknadsplats.

Direktlänk Dela The Motley Fool fördjupade 1 februari

Företag överger metaverse för AI

Företag som Walt Disney Co., Procter & Gamble Co. och Creative Artists Agency överger sina metaverse-initiativ och satsar istället på artificiell intelligens (AI). Flera företag har nyligen anställt AI-ledare, bland andra Accenture och GE HealthCare. Enligt en undersökning från Heidrick & Struggles ligger genomsnittlig ersättning för dessa positioner på över $1 miljon. Förra veckan meddelade Publicis att de kommer att investera 300 miljoner euro i AI-teknik och talang under de närmaste tre åren. Metaverse, en term som användes flitigt under förra året, nämndes endast två gånger under S&P 500-företagens intäktsrapporter förra kvartalet.

Direktlänk Dela The Economic Times fördjupade 31 januari

Microsofts kvartalsrapport överträffar förväntningarna tack vare starka molnintäkter och AI

Microsofts (MSFT) resultat för andra kvartalet av räkenskapsåret 2024 överträffade analytikernas förväntningar. VD Satya Nadella framhöll företagets starka molnintäkter, skalning av artificiell intelligens (AI) och Microsofts överprestation tack vare OpenAI. Azure, företagets molntjänst, har 53 000 kunder, varav en tredjedel är nya det senaste året. Molnintäkterna ökade med 20% jämfört med föregående kvartal. Microsofts partnerskap med OpenAI har också bidragit till företagets starka prestation. Nadella förväntar sig en ökad AI-användning hos företagets kunder.

Direktlänk Dela Investopedia fördjupade 31 januari

Kore.ai säkrar 150 miljoner dollar i finansiering för att expandera sin AI-teknologi

Kore.ai, en plattform för konversationell och generativ AI, har säkrat 150 miljoner dollar i finansiering. Investeringsrundan leddes av FTV Capital, med deltagande från NVIDIA och befintliga investerare som Vistara Growth, Sweetwater PE, NextEquity, Nicola och Beedie. Kore.ai kommer att använda kapitalet för att expandera sin marknadsnärvaro och vidareutveckla sin AI-teknologi. Företagets kodfria plattform underlättar kund- och medarbetarupplevelser från början till slut, inklusive automatiserade, människoassisterade interaktioner och generativa AI-applikationer.

Direktlänk Dela YourStory Media fördjupade 30 januari

Företag skiftar fokus från metaversum till artificiell intelligens

Reklamjätten Publicis Groupe SA anställde mitt under 2022 en ovanlig exekutiv - en lejonhuvudad digital avatar vid namn Leon, som skulle fungera som ´chef för metaversum´, och vägleda kunder genom den virtuella världen som hade fångat den verkliga världens uppmärksamhet. Fem månader senare debuterade ChatGPT, och uppmärksamheten kring metaversumet skiftade till artificiell intelligens. Företag rusar nu för att utse AI-ledare, med Accenture och GE HealthCare som nyligen gjort anställningar. Publicis sa förra veckan att det skulle investera 300 miljoner euro (327 miljoner dollar) under de närmaste tre åren på teknik och talang inom artificiell intelligens. De flesta företag har i stort sett gått vidare från metaversumet.

Direktlänk Dela New Delhi Television fördjupade 30 januari

AI blir allt vanligare i vardagen och arbetslivet

År 2023 blev artificiell intelligens (AI) en integrerad del av vår vardag. Fyra av fem tonåringar i Storbritannien använder generativa AI-verktyg, och två tredjedelar av de anställda i Australien rapporterar att de använder generativa AI-verktyg i sitt arbete. Användningen av AI har utvecklats från nyfikenhet och underhållning till att inkludera studiehjälp, rådgivning och informationsgenerering. AI används också för att hjälpa till med kodning och skapandet av bilder, videor och ljud.

Direktlänk Dela EastMojo fördjupade 22 januari

Artificiell intelligens i vardagen: En tillbakablick på 2023 och framtidsutsikter

År 2023 blev artificiell intelligens (AI) en del av vårt dagliga liv. Fyra av fem tonåringar i Storbritannien använder generativa AI-verktyg och cirka två tredjedelar av de anställda i Australien rapporterar att de använder generativa AI för arbete. Användningen har utvecklats från nyfikenhet och underhållning till att inkludera hjälp med studier, rådgivning och informationssökning. AI har också använts för att skapa bilder, videor och ljud. Framtiden ser ut att innebära ökad sammanbundning av AI-tjänster och funktioner, högre kvalitet och mer realistiska generationer, växande krav på transparens och mediestandarder samt utvidgning av suverän AI-kapacitet.

Direktlänk Dela Information & Data Management fördjupade 18 januari

TensorFlow är ett open-source-bibliotek utvecklat av Google, mestadels för djupinlärningsapplikationer men fungerar också bra med traditionell maskininlärning. TensorFlow tar data i form av tensorer, som är flerdimensionella matriser. Det använder dataflödesgrafer för sin verksamhet och använder Python som front-end API. TensorFlow släpptes först till allmänheten 2015 och dess första stabila version släpptes den 11 februari 2017. Sedan dess har det vuxit till att bli ett av de mest använda ramverken för maskininlärning och djupinlärningsapplikationer.

Medium fördjupade 12 januari

SymphonyAI ser betydande tillväxt och lönsamhet 2023

SymphonyAI upplevde en anmärkningsvärd tillväxt och lönsamhet 2023, drivet av företagets AI SaaS-lösningar inom detaljhandel och konsumentvaror. Företaget rapporterade en ökning på över 30% i återkommande årliga intäkter inom detaljhandelssektorn. Denna tillväxt drevs av vinst av nya stora detaljhandels- och konsumentvarukunder, inklusive välkända namn som Marks and Spencer, Save Mart, Coca-Cola Europacific Partners, Calsun, Save-A-Lot, Southern Co-op och Scotmid. SymphonyAI:s framgång understryks även av fördjupade fleråriga relationer med branschledare som Metro Digital GmbH, Rimi Baltic, Intermarché och REMA 1000. Manish Choudhary, president för SymphonyAI Retail CPG, uttryckte stolthet över teamets prestationer 2023, och betonade den extraordinära tillväxten och globala expansionen.

Direktlänk Dela Street Fight Magazine fördjupade 12 januari

IBM och SAP samarbetar för att erbjuda AI-lösningar till konsumentvarumärken och detaljhandelsindustrier

IBM har meddelat ett partnerskap med mjukvaruföretaget SAP för att erbjuda artificiell intelligens-lösningar för konsumentvarumärken och detaljhandelsindustrier. Dessa verktyg kommer att fokusera på att förbättra leveransvägar för butiker, produktportföljer och ordningssättning. Detta kommer i en tid då konsumentvarumärken söker sätt att öka effektiviteten i ljuset av stigande kostnader. Till exempel har Nestlé och Procter & Gamble noterat betydande kostnadsinflation under de senaste två åren. AI-lösningar som kan minska kostnaderna genom att öka driftseffektiviteten är mycket efterfrågade.

Direktlänk Dela PYMNTS fördjupade 11 januari

SymphonyAI uppnår enastående tillväxt och vinst 2023

SymphonyAI, en ledande aktör inom prediktiva och generativa AI SaaS-applikationer, rapporterade en snabb tillväxt inom sin detaljhandels- och CPG-sektor under 2023. Den årliga återkommande inkomsten inom detaljhandels- och CPG-sektorn ökade med mer än 30% under 2023, vilket till stor del berodde på förvärv av nyckelkunder som Marks and Spencer, Save Mart, Coca-Cola Europacific Partners, Calsun, Save-A-Lot och Southern Co-op och Scotmid. Bland företagets framstående erbjudanden 2023 fanns CINDE Gen AI-plattformen och SymphonyAI Category Manager Copilot. Företaget planerar att fortsätta sin snabba expansion under 2024.

Direktlänk Dela Yahoo Finance fördjupade 11 januari

År 2023 har artificiell intelligens (AI) blivit en del av vår vardag. Fyra av fem tonåringar i Storbritannien och två tredjedelar av de anställda i Australien använder generativa AI-verktyg. AI används för att hjälpa till med studier, ge råd och hitta eller syntetisera information. Stora företag som Coca-Cola och Levi´s har börjat använda AI för att generera annonser och skapa virtuella modeller. Amazon och Adobe har integrerat generativa AI-verktyg i sina produkter och tjänster. Framtida förändringar förväntas inom områdena AI-tjänster och funktioner, högre kvalitet på genereringar, ökad transparens och mediestandarder samt utvidgning av suverän AI-kapacitet.

Philstar Global Corp. - Interaksyon fördjupade 5 januari

Artificiell intelligens har förändrat vårt liv och arbete

År 2023 blev artificiell intelligens (AI) en del av vår vardag. Fyra av fem tonåringar i Storbritannien använder generativa AI-verktyg och omkring två tredjedelar av de anställda i Australien rapporterar att de använder generativa AI-verktyg på jobbet. Från att ha varit ett verktyg för nöje och underhållning har AI nu blivit ett verktyg för studier, rådgivning och informationssökning. AI har också börjat användas för att hjälpa till med kodning och skapandet av bilder, videor och ljud. Företag som Coca-Cola och Levi´s har börjat använda AI för att skapa annonser och virtuella modeller. I Japan har det beslutats att det inte ska finnas några upphovsrättsliga begränsningar för träning av generativ AI. I USA gick manusförfattare ut i strejk i maj, med krav på förbud mot AI-genererade manus. I juli upplevde troende några av de första religiösa tjänsterna ledda av AI. I augusti stod Zoom inför intensiv granskning för ändringar i dess användarvillkor gällande konsumentdata och AI. Företaget klargjorde senare sin policy och lovade att inte använda kunders data utan samtycke för att träna AI. I september kom röst- och bildfunktioner till ChatGPT för betalande användare. Adobe började integrera generativ AI i sina applikationer som Illustrator och Photoshop. I december såg vi en ökad övergång till ´Edge AI´, där AI-processer hanteras lokalt, på enheterna själva, snarare än i molnet, vilket har fördelar i sammanhang när integritet och säkerhet är av största vikt. Samtidigt meddelade EU att de inför världens första ´AI-lag´.

Direktlänk Dela The Gleaner Company fördjupade 31 december

Midjourney v6: Ett julklapp för AI-entusiaster

Den senaste versionen av bildgeneratorn Midjourney, v6, lovordas för mer realistiska bilder och förbättrade funktioner. Användare kan aktivera uppdateringen via Discord. Sociala medier har snabbt fyllts med bilder som visar förbättringarna. Grafisk formgivare Julie Wieland jämförde Midjourney v6 med en indieproduktion som utvecklats till en Hollywood-produktion, och berömde de förbättrade ljuseffekterna. Användare har postat många realistiska bilder, vissa oigenkännliga från handredigerat arbete. Trots att det fortfarande förekommer fel, verkar det ta längre tid att hitta dem med varje ny version. En ny funktion i Midjourney v6 är förmågan att återge läsbar text, vilket tidigare varit ett problem med AI-genererade bilder.

Direktlänk Dela Manchestermag.com fördjupade 23 december

Ny version av AI-bildgeneratorn Midjourney lanseras

Den senaste versionen av bildgeneratorn Midjourney, v6, har lanserats som en julklapp till AI-entusiaster. Den nya versionen lovar mer realistiska bilder, tillagd funktionalitet och åtgärdar några betydande brister i verktyget. Användare har redan börjat dela bilder på sociala medier för att visa dess förbättringar. En av de mest anmärkningsvärda nya funktionerna är förmågan att återge läsbar text, vilket var ett problem i tidigare versioner. Trots förbättringarna påpekas det att AI-bildgeneratorer fortfarande kämpar med att bibehålla visuell kontinuitet i händelsesekvenser.

Direktlänk Dela TechSpot fördjupade 22 december

Winnie Harlow och Coca-Cola introducerar AI-genererade julkort

Supermodellen Winnie Harlow samarbetar med Coca-Cola för att introducera en distinkt julcelebration som utforskar de unika möjligheterna med artificiell intelligens. Genom att använda Coca-Colas innovativa verktyg Create Real Magic, avtäcker Harlow en serie AI-genererade julkort, vilket markerar en unik och inkluderande inställning till julperioden. Julkorten, som kan skapas av konsumenter genom att använda Create Real Magic-verktyget på Coca-Colas webbplats, fångar vackert Harlows olika semesterminnen, allt från pittoreska resor till Jamaica till värmen från jular tillbringade i Ontario med hennes familj.

Direktlänk Dela Trend Hunter fördjupade 19 december

AI och Steve Jobs punktmetod: Framtida uppfinningar?

Steve Jobs använde en kreativ metod baserad på koppling av erfarenheter och kunskap, känd som punktmetoden. Denna artikel utforskar vad som skulle hända om AI, specifikt ChatGPT, tillämpade denna metod. Författaren introducerade slumpmässiga koncept för ChatGPT, som föreslog idéer som en urban självträdgårdssats för restauranger och ett skönhetssalong och vloggstudio i elbilar. Genom att kombinera stora företag föreslog AI disruptiva idéer som modulära sneakers från Nike och Lego, och kläder med energiövervakning från Adidas och Red Bull. Författaren introducerade sedan koncept som sportdiscipliner, konsttrender, länder och produkter som redan skapats som ett resultat av fusioner. Detta resulterade i uppfinningar som Nike Aqua Shoes, Apple iDream, Canon Birdwatch, Tesla MagLev Board, Google Exist, Philips Stoic Lamp, WaveSound Surfboard, Adidas TaoMat Relativity, Apple AstroClimb Gear, TimeBlend Design Software, Wild Gourmet Kit, MathArt Software, All-Terrain Runner´s Pack, Stellar Dive Gear, StarQuest Telescope, HybridCycle och GardenGamingHouse.

Direktlänk Dela Ruetir fördjupade 17 december

Coca-Colas senaste generativa AI-initiativ handlar om festlig kundengagemang

Coca-Cola har lanserat en innovativ julhälsningskampanj med hjälp av generativ AI, där besökare på deras webbplats ´Create Real Magic´ kan skapa sina egna coca-cola-tema kort att skicka till vänner och familj. Verktygen drivs av bildgeneratorn Dall-E och språkmodellen GPT-4. Coca-Cola tillhandahåller användarna varumärkeselement, inklusive den ikoniska logotypen och glasflaskan. Selman Careaga, president för globala Coca-Cola-kategorin, förklarade att företaget hoppas att kampanjen kommer att driva engagemang och uppmuntra till positivt, optimistiskt och familjeorienterat budskap. Det finns dock utmaningar och etiska överväganden att ta hänsyn till, till exempel risken för skadat varumärkesrykte om tekniken missbrukas.

Direktlänk Dela Forbes Media fördjupade 14 december

Winnie Harlow skapar AI-genererade julkort med Coca-Cola

Supermodellen och skönhetsentreprenören Winnie Harlow delar sina av Coca-Colas AI-genererade julkort för att ge fansen en unik syn på vad som är viktigast för henne under denna festliga säsong: vänlighet och styrkelse. Winnie, en ledande förespråkare för representation som har omdefinierat skönhetsnormer, har med hjälp av AI skapat bilder som reflekterar hennes unika upplevelse och syn på högtiderna. Med Coca-Colas verktyg Create Real Magic uppmuntrar hon människor att skapa sina egna unika kort. Coca-Colas Create Real Magic-plattform ger alla möjlighet att experimentera med AI och designa sina egna delbara julkort på ett sätt som unikt återspeglar hur de firar högtiden.

Direktlänk Dela Canada Newswire fördjupade 13 december

Apple och Google presenterar de bästa AI-apparna för 2023

Apple och Google presenterade sina listor över de bästa apparna för 2023, med flera AI-drivna appar i fokus. Apple inkluderade appar som ChatGPT, Canva och Picsart i en separat lista över generativa AI-appar. Andra appar som Pinterest, Craft, Artifact och Sololearn belönades också för sina AI-integrationer. På Googles lista utsågs AI-chattappen Character AI till ´bäst med AI´, medan ChatGPT fick ett hedersomnämnande. ChatGPT, som debuterade i maj, firade nyligen ettårsjubileumet för lanseringen av webbversionen. Andra generativa AI-appar som lanserats under året inkluderar chatbots som Anthropic´s Claude, Inflection AI´s Pi och Quora´s Poe, samt AI-videoverktyg som Runway AI.

Direktlänk Dela Digiday Media fördjupade 6 december

Coca-Cola omfamnar digital teknik för att förbättra företagets verksamhet

Coca-Colas president och CFO, John Murphy, diskuterade företagets digitala strategi vid The Redburn CEO Conference. Han ser på digital teknik på tre sätt: som en förmåga, ett medium och en störare. Han nämnde att Coca-Cola nyligen uppgraderade sitt ERP-system till SAP S/4HANA och har migrerat hela sin verksamhet till molnet. Företaget har också standardiserat sina teknikplattformar. Företaget använder också AI för att skapa nya produkter och kampanjer, som Coca-Cola Y3000, som designades med AI. Digital teknik utgör nu mer än 60% av Coca-Colas medieutgifter, jämfört med mindre än 30% 2019.

Direktlänk Dela Beveragedaily.com fördjupade 5 december

AI revolutionerar programmatisk annonsering

Artificiell intelligens (AI) omformar programmatisk annonsering, med globala intäkter för AI-verktyg som används inom marknadsföring förväntas växa med cirka 80 miljarder dollar från 2023 till 2027. AI förbättrar den programmatiska annonseringsplatsen genom att finjustera regionala språk, programmatisk platsinriktning, beaktande av kulturella skillnader, skapande av spektakulära visuella effekter och förbättring av DSP, SSP och Ad Exchange. AI-verktyg tillåter annonsörer att nå sin målgrupp mer effektivt och effektivt. Människans uppfinningsrikedom är dock fortfarande en viktig komponent för att skapa digitala annonser.

Direktlänk Dela Forbes Media fördjupade 5 december

Google Bards AI identifierar fem potentiellt lönsamma aktier för 2024

Googles artificiella intelligens (AI) plattform, Google Bard, har identifierat fem potentiellt lönsamma aktier för det kommande året. De fem aktierna är Apple, Microsoft, Johnson & Johnson, Coca-Cola och Procter & Gamble. Apple och Microsoft har båda haft ett framgångsrikt år med en ökning av aktievärdet med över 50%. Johnson & Johnson har visat en positiv trend trots en nedgång på 11% under det senaste året. Coca-Cola rapporterade en ökning av driftsresultatet med 6% och Procter & Gamble rapporterade en vinstökning på 15% för sitt första kvartal 2024.

Direktlänk Dela Finbold fördjupade 4 december

Skapa din egen Coca-Cola julhälsning med hjälp av AI

Fayerwayer välkomnar julen med en Coca-Cola julhälsning skapad av artificiell intelligens (AI). Teknologin förstärker julstämningen och på Create Real Magics webbplats finns en AI-mekanism baserad på GPT-4, Midjourney och DALL-E. På webbplatsen kan man skapa vilken typ av kort man vill, i vilken stil man föredrar. I den här översikten fokuserar vi på Coca-Cola, för att hylla de fantastiska julannonser som är typiska för varumärket vid den här tiden på året. Här är några tips för att skapa ett personligt Coca-Cola julkort.

Direktlänk Dela Nation World News fördjupade 2 december

Coca-Cola hoppas vinna över användare till sin AI-plattform med anpassade julkort

Coca-Cola hoppas vinna över användare till sin AI-plattform genom att erbjuda möjligheten att skapa anpassade julkort. Plattformen Skapa Verklig Magi byggdes av OpenAI och Bane & Company. Sedan mars har Coca-Cola uppmanat sina fans att använda plattformen för att skapa konstverk för varumärket. Företaget tror att om det kan erbjuda ett interaktivt, lättanvänt verktyg som tilltalar konsumenter, särskilt yngre tekniskt kunniga konsumenter, kan det hjälpa varumärket att behålla relevans. Coca-Cola har arbetat med skapare från sin Verkliga Magiska Kreativa Akademi för att förbättra plattformen och göra den mer användarvänlig för julen.

Direktlänk Dela Digiday Media fördjupade 30 november

AI-lösning vinner Coca-Colas miljöutmaning

I årets Considition tävling uppmanades deltagarna att hjälpa Coca-Cola hitta en lösning för att minska sin miljöpåverkan från engångsförpackningar. En lösning med hjälp av artificiell intelligens vann tävlingen. Fokuset var att utveckla en AI-lösning för framtida hållbar dryckeskonsumtion. Totalt deltog 210 lag från 70 städer i 22 länder. Vinnaren blev Mathias Berg från Sundsvall med laget ToiletInc.

Direktlänk Dela Food Supply fördjupade 27 november

Läkare oroade över AI-verktyg, Google Maps lägger till funktioner, investeringsföretag utfärdar cyberkatastrofbund, FTC varnar för influencerbetalningar

Enligt en undersökning av Medscape är 88% av läkarna mycket eller något troliga att patienter skulle få felaktig medicinsk information från AI-verktyg som ChatGPT eller Bing. 89% var oroade över att patienter skulle följa AI-genererade rekommendationer istället för läkarens råd. Google Maps lägger till information som visar användarna en direkt gångväg till en tunnelbanestation och vilken ingång de ska använda. Investeringbolag utfärdar cyberkatastrofbund som överför riskerna till de offentliga skuldmarknaderna. Federal Trade Commission (FTC) har utfärdat varningar mot en lobbygrupp vars medlemmar inkluderar Coca-Cola och PepsiCo och sociala mediehälsopåverkare.

Direktlänk Dela Newsday fördjupade 26 november

Generativ AI: Från allmänt till specialiserat

ChatGPT har blivit ett ´måste-ha´ för företag i nästan alla branscher, inklusive stora varumärken som Coca-Cola, Slack och Expedia. Andra stora aktörer som Meta (Llama) och Google (Bard) har redan släppt sina egna AI-teknologier, medan företag som Apple arbetar bakom kulisserna på sina egna stora språkmodeller (LLM). Framtiden för generativ AI kommer att bli mycket mer specialiserad, med AI-assistenter skräddarsydda för enskilda yrken och industrier. Dessa specialiserade teknologier kommer att ge djupare, mer tillförlitliga och mer värdefulla insikter jämfört med de allmänna verktyg som finns tillgängliga idag.

Direktlänk Dela Forbes Media fördjupade 21 november

Coca-Cola lanserar AI-driven Diwali-kampanj med OpenAI:s DALL·E 3 och GPT-4 modeller

Coca-Cola har lanserat en unik Diwali-kampanj med hjälp av OpenAI:s DALL·E 3 och GPT-4 modeller. Kampanjen, kallad ´Create Real Magic´, syftar till att omvandla traditionen att skicka festliga hälsningar genom att låta användare skapa egna unika Diwali-hälsningar med hjälp av AI-teknik. Kampanjen är en av de första i världen att integrera DALL·E 3 AI-modellen i sin marknadsföringsstrategi. Användare kan enkelt dela dessa hälsningar med sina nära och kära på alla plattformar, och den skapade konsten och meddelandena kommer också att visas på digitala reklamtavlor på nyckelplatser i Indien.

Direktlänk Dela Afaqs fördjupade 15 november

Warren Buffetts Berkshire Hathaway investerar i AI-företag

Warren Buffett har lett investeringsbolaget Berkshire Hathaway sedan 1965. Under denna period har företaget haft en genomsnittlig årlig avkastning på 19,8%, vilket är det dubbla av S&P 500 indexets avkastning under samma period. Buffetts investeringsstrategi är att köpa aktier i lönsamma företag med stadig tillväxt, särskilt om de regelbundet returnerar pengar till aktieägarna och har starka ledningsteam. Artificiell intelligens (AI) är en teknologi som sannolikt kommer att påverka företag inom många branscher. Nedan följer en lista över fem av de bästa AI-aktierna i Berkshire Hathaways portfölj på 342 miljarder dollar: Coca-Cola, Amazon, Snowflake, Bank of America och Apple.

Direktlänk Dela The Motley Fool fördjupade 7 november

Vikten av partnerskap för att skala upp artificiell intelligens

Artificiell intelligens (AI) är ett kraftfullt verktyg för företag, men många organisationer kan inte utnyttja dess fulla potential. Ett effektivt sätt att hantera denna utmaning är att hitta samarbetspartners som kan hjälpa till med de färdigheter eller specialiseringar man saknar, vare sig det rör sig om ingenjörskunskaper, logistik, marknadsföring eller försäljning. Partnerskap är särskilt viktigt för små och medelstora företag (SME) som genererar majoriteten av BNP och står för 90 procent av den globala företagsverksamheten. AI:s projicerade potential på $4,4 biljoner kommer troligen att bestämmas av dessa företag. Genom att skapa effektiva partnerskap kan företag övervinna utmaningar som brist på kompetens, problem med data och organisatorisk kultur.

Direktlänk Dela Forbes Media fördjupade 6 november

AI kommer att spela en avgörande roll i mediebranschen, studenter behöver förberedas

Colin Shashaty, en seniorstudent, skriver om den roll som AI kommer att spela i mediebranschen i framtiden och argumenterar för att studenter behöver förberedas för att använda tekniken. Han jämför AI med den tekniska boom som sociala medier innebar och pekar på hur företag som Coca-Cola och Udacity redan investerar i AI för att förbättra sina produkter och tjänster. Shashaty betonar vikten av att utbilda unga sinnen för att kunna använda dessa verktyg effektivt och förutse deras inverkan.

Direktlänk Dela The Ithacan fördjupade 2 november

AI kan snabba upp produktutveckling och sänka kostnader i livsmedelsindustrin

AI kan snabba upp produktutveckling, sänka lanseringskostnader och skapa bättre produkter, enligt Lahousse. Företag som Coca-Cola har redan lanserat produkter skapade av AI. AI kan också hjälpa till att skapa nya koncept och identifiera områden för innovation. FoodPairing AI har skapat 140 000 digitala tvillingar baserade på demografiska, psykografiska och beteendemässiga data som täcker 30 huvudmarknader, inklusive USA och Europa. Trots dess potential behöver AI stora datamängder för att göra mer exakta förutsägelser, vilket kräver att företag säkerställer att deras data inte är isolerade till ett system eller otillgängliga.

Direktlänk Dela FoodNavigator-USA fördjupade 20 oktober

Generativ AI ses som branschomdefinierande, företag planerar för implementering

Generativ AI, som är AI som kan generera och förstå mänskligt språk, ses som en branschomdefinierande teknik som företag och IT-ledare försöker förstå och utnyttja. Trots debatten om den bästa vägen framåt för AI och osäkerhet kring regleringar, planerar majoriteten av företagens CIOs att implementera generativ AI inom de kommande två åren. Enligt en undersökning av Gartner har 9% av de tillfrågade CIOs redan implementerat generativ AI, och 55% säger att de kommer att implementera stora språkmodeller i produktionen fram till slutet av 2025. Företag som CarMax, Goldman Sachs, Coca-Cola, L’Oréal, Georgia-Pacific, Nasdaq och Vodafone är bland de som offentligt meddelat att de är i pilotläge med generativ AI. Gen AI kan användas för att förbättra produktiviteten, med fyra av fem IT-chefer som planerar att använda den för att förbättra utvecklarnas produktivitet.

Direktlänk Dela Intelligent CIO fördjupade 18 oktober

Logotyper spelar en viktig roll i varumärkesidentitet och marknadsföring. De fungerar som omedelbara påminnelser om ett företag eller en produkt och sätter tonen för alla interaktioner och kommunikationer. Med tillgång till AI-verktyg som Midjourney och nu OpenAI´s DallE 3, har processen att skapa en logotyp blivit enklare. Med lite övervägande kan du nu generera en mängd idéer och logotyper att välja mellan för ditt företag eller varumärke. Dessutom förväntas utvecklingsteamet på Midjourney rulla ut en ny uppdatering inom en snar framtid för att förbättra implementeringen av text i dess AI-konst.

Geeky Gadgets fördjupade 15 oktober

» Nyheterna från en dag tidigare

Några av våra kursdeltagare